Aprilia Tuono V4

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Tack för alla svar gällande skillnader mellan 1000 och 1100, men "keep them coming" om ni sitter inne på något mer. All info tages tacksamt emot.

Hur viktigt anser ni att det är med ABS? Jag kan dessutom personligen tycka att det är jävligt märkligt att en hoj som är fullständigt nersmetad med elektroniska hjälpmedel saknar ABS :va fram till alldeles nyligen.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Har aldrig haft en hoj med ABS, så för min del kvittar det.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Min högst personliga och tidigare förmedlade upplevelse.

1100 känns (behöver inte betyda fakta) "trögare" i förflyttning mellan kurva till kurva från en sida till annan. Den uppträder något mer stadigt, mer med fotfäste. Medans 1000 är mer på tå, nervöst är inte rätt ord men åt det hållet. Jag har av dessa upplevelser valt att behålla min 1000 då bana är mitt huvudnummer. Även om det finns mer botten, mer register i 1100 så uppe på topp varv märker man liten eller ingen skillnad.

Botemedlet är väl bara att byta till större bakdrev och fram så hjulbasen blir lite kortare samt ev sänka lite i framgaffeln , det skulle jag gjort om jag upplevde hojen som trögare sävligare .
 

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675
Mumma!
Den nuvarande digitala displayen behövde definitivt bytas ut! Men personligen föredrar jag fortfarande analog varvräknare, tycker både det är snyggare och lättare att se med periferiseendet.
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Mumma!
Den nuvarande digitala displayen behövde definitivt bytas ut! Men personligen föredrar jag fortfarande analog varvräknare, tycker både det är snyggare och lättare att se med periferiseendet.

Blir riktigt hård kamp mellan Tuono och S1000R 2017 . Båda nu väldigt snarlika i sin konfig med upp/ner QS, race-abs osv. Fetare bromsar fram på Apan? För mig står det mellan att kitta min nuvarande S1000R eller kliva över till en Factory . Har väldigt svårt att stå emot V4-ljudet när man kört radfyra hittills.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
Jäklar vad sexig nya tuonon är, helt rätt med quickshifter för upp och ned växlingar samt kurv ABS och farthållare!
Men jag tycker det är mycket pengar och var mer inne på att köpa en Factory -16, men nu när -17 blir mycket bättre så kliar det rejält i fingrarna.

Men, jag undrar varför Tuono v4 från 2012 -2014 har utbytta motorer?
Har sett två på blocket som motorn bytts på.
Varför?
 

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Kungälv
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
En del av mig hoppas att den kommer kosta samma som 2016 för då vill jag byta upp mig. Men stora delen av mig hoppas att den blir mycket dyrare så att man inte tycker att det är värt det.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Alltså, min hoj är inte den nyaste och fränaste så jag tänkte göra den lite mer banvänlig.

Visst blir man lite fuktig...
79db5d6ff8280b5810da3f2ae1ecf725.jpg
a79c72e591e379aee70fc4b9973a87d8.png
 

hakhap

Medlem
Gick med
26 Oct 2013
Ort
Oslo
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
Efter 4+ månader på verkstad her i Norge så blev den vita V4R bytad i en blå V4 1100 RR, har 5 års reklmationsrätt i Norge men behövde inte använda den då jag kom överens med importör och handlare om en deal på denna 1100:an.

14523050_775013812638642_838608049904100270_n.jpg


Fikk flyttat över Hepco Becker bagage lösningen så då är det bara småsaker som tank pads och justerbar broms och kopplingsgrepp.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top