Aprilia Tuono V4

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Lär bli grymt! Ska du på nån bandag med klubben?

Jag har inte kommit så långt i min karriär än :D Men jag jobbar på det och självklart ska den luftas på bana tids nog :yoparty Men mitt största problem är att jag bor så långt ifrån allting. Faktum är att jag funderat på att flytta enbart för hojåkandets skull; längre säsong, närmare till roliga banor etc.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Jag har inte kommit så långt i min karriär än :D Men jag jobbar på det och självklart ska den luftas på bana tids nog :yoparty Men mitt största problem är att jag bor så långt ifrån allting. Faktum är att jag funderat på att flytta enbart för hojåkandets skull; längre säsong, närmare till roliga banor etc.

Bankörning kräver vi
Du måste komma och visa upp din vackra Donna!
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag har inte kommit så långt i min karriär än :D Men jag jobbar på det och självklart ska den luftas på bana tids nog :yoparty Men mitt största problem är att jag bor så långt ifrån allting. Faktum är att jag funderat på att flytta enbart för hojåkandets skull; längre säsong, närmare till roliga banor etc.
Det spelar ingen roll hur lite man kört, finns plats åt alla. Det är på bana man lär sig köra, inte gatan. Och det är så mycket roligare än att köra runt på gatan :) verkar vara många som är rädda för att köra bana för att dom tror stt dom ska göra bort sig eller nåt. Har ett par bekanta som tänker så iaf :(
Jag har haft mitt kort i snart två år. Körde bana en månad efter jag fick kortet. Och det är det bästa jag gjort. Kört 5-6 dagar nu. Önskar att det var 25! Jag är fortfarade jävligt långsam. Men det gör inget för det är så förbannat kul!

Nu har du har kanske den bästa hojen för banåka som går att köpa. Dags att rasta om något :D

Men förstår dig angående avståndet. Men man får ju gratis boende på vandrarhem på apriliaklubbens bandagar iår (då dom fyller 5) om man är medlem. Så packa hojen och kom ner och mys! ;)
 
Last edited:

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Det spelar ingen roll hur lite man kört, finns plats åt alla. Det är på bana man lär sig köra, inte gatan. Och det är så mycket roligare än att köra runt på gatan :) verkar vara många som är rädda för att köra bana för att dom tror stt dom ska göra bort sig eller nåt. Har ett par bekanta som tänker så iaf :(
Jag har haft mitt kort i snart två år. Körde bana en månad efter jag fick kortet. Och det är det bästa jag gjort. Kört 5-6 dagar nu. Önskar att det var 25! Jag är fortfarade jävligt långsam. Men det gör inget för det är så förbannat kul!

Nu har du har kanske den bästa hojen för banåka som går att köpa. Dags att rasta om något :D

Men förstår dig angående avståndet. Men man får ju gratis boende på vandrarhem på apriliaklubbens bandagar iår (då dom fyller 5) om man är medlem. Så packa hojen och kom ner och mys! ;)

Haha, men vad hetsiga ni är pojkar. Jag har ju inte ens fått i batteriet än! Och inte har jag heller lyckats hitta ngt skinnställ som passar mina 163 cm, men även där jobbar jag på! Puss på er!
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Ok, jag har inte fattat att du är tjej trodde ditt nick var ironiskt.
Ännu roligare, nu MÅSTE du komma!
Ett racingställ strl 44-46 sitter som en smäck på dig. Jag har 48 och vi är ju lika långa
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Haha, men vad hetsiga ni är pojkar. Jag har ju inte ens fått i batteriet än! Och inte har jag heller lyckats hitta ngt skinnställ som passar mina 163 cm, men även där jobbar jag på! Puss på er!
Beroende på vad det får kosta så skulle jag rekommendera måtsytt. Ett Gimoto med dina mått får du för ca 12.
f1117c80c9be0d1a2d87a7e78d8884e7.jpg
 
Last edited:

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Ok, jag har inte fattat att du är tjej trodde ditt nick var ironiskt.
Ännu roligare, nu MÅSTE du komma!
Ett racingställ strl 44-46 sitter som en smäck på dig. Jag har 48 och vi är ju lika långa
Jag trodde samma... tråkigt när man tar för givet att det är pojkar/herrar! Men kul att du är tjej! Behövs fler för att balansera upp :)
 

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675
Jag har satt den nya sadeln på min 2012a. Samt det nya styret :)

Och jag som funderat att sätta på gamla styret på min :)
Sittställningen är bra som den är, men med min längd/proportioner hamnar hjälmen mitt i turbulensen från frontkåpan. Håller jag huvudet några cm högre eller lägre så blir det tyst och lugnt. Det gamla styret ger väl något mer upprätt ställning om jag har förstått saken rätt? Eller vad upplever du för skillnader?
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Och jag som funderat att sätta på gamla styret på min :)
Sittställningen är bra som den är, men med min längd/proportioner hamnar hjälmen mitt i turbulensen från frontkåpan. Håller jag huvudet några cm högre eller lägre så blir det tyst och lugnt. Det gamla styret ger väl något mer upprätt ställning om jag har förstått saken rätt? Eller vad upplever du för skillnader?
Njae. Det gamla styret är bredare. Nån annan skillnad kan jag inte se. Jag kan mäta mer nogrannt om du vill?

Mana risers kanske skulle vara nåt för dig då?
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Vad tycker ni är ett skäligt pris då? Factory APRC?.. är bara lite nyfiken :)
Det är ju svårt. Men årsmodell och miltal då?
Men säg en factory aprc välskött med extrautrustningen man vill ha (märkesslipon, kanske race ecu och lite bling) årsmodell 2011-2012. Rätt färger och guldiga fälgar. Antingen under tusen mil eller runt 1500mil så storservice är gjord. Kanske 90 tusen. 15 tusen mindre för en motsvarande icke factory men med aprc.

Nu spånar jag mest :)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det är ju svårt. Men årsmodell och miltal då?
Men säg en factory aprc välskött med extrautrustningen man vill ha (märkesslipon, kanske race ecu och lite bling) årsmodell 2011-2012. Rätt färger och guldiga fälgar. Antingen under tusen mil eller runt 1500mil så storservice är gjord. Kanske 90 tusen. 15 tusen mindre för en motsvarande icke factory men med aprc.

Nu spånar jag mest :)


Jag delar din uppfattning.
För 150 får du en lagerhoj 2014 med abs, aprc och factory. Garantier och alltihop. Så 90 för en - 11 105 för en 12 och 125 för en -13 (då de även fick abs)


En ungefärlig fingervisning är 20-25% värdetapp första året därefter 15% årlig värdeminskning.
 
Last edited:

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Ok, jag har inte fattat att du är tjej trodde ditt nick var ironiskt.
Ännu roligare, nu MÅSTE du komma!
Ett racingställ strl 44-46 sitter som en smäck på dig. Jag har 48 och vi är ju lika långa

Som tjej i forumen på Sporthoj.com så känner man sig faktiskt som en utrotningshotad art :D, men samtidigt är det lite roligt.

Och lite typ samma känsla har jag vad gäller skinnställ. Utbudet av damställ är helt enkelt bedrövligt dåligt. Jag vill ha ett tvådelat racingställ och alternativen är inte många. Nu ska jag testa ett Daineseställ storlek 40 så får vi se hur det går. Började med 44, som var way too big. Tur att Lelles har fri frakt vid storleksbyten. Alpinestars Montegi Stella passade utmärkt vad gäller byxorna, men jackan blev för liten. Ett annat alternativ är att köpa olika byxor och jacka, men helst vill jag ha ett ställ som matchar. Jag har ingen större lust att krångla med att mäta mig själv, men om det inte finns ngt annat alternativ så kanske jag måste... Det är både enklare och roligare att kitta hojen :)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Som tjej i forumen på Sporthoj.com så känner man sig faktiskt som en utrotningshotad art :D, men samtidigt är det lite roligt.

Och lite typ samma känsla har jag vad gäller skinnställ. Utbudet av damställ är helt enkelt bedrövligt dåligt. Jag vill ha ett tvådelat racingställ och alternativen är inte många. Nu ska jag testa ett Daineseställ storlek 40 så får vi se hur det går. Började med 44, som var way too big. Tur att Lelles har fri frakt vid storleksbyten. Alpinestars Montegi Stella passade utmärkt vad gäller byxorna, men jackan blev för liten. Ett annat alternativ är att köpa olika byxor och jacka, men helst vill jag ha ett ställ som matchar. Jag har ingen större lust att krångla med att mäta mig själv, men om det inte finns ngt annat alternativ så kanske jag måste... Det är både enklare och roligare att kitta hojen :)

Frun i huset fick gjort ett måttsytt av sweep via SMX SPORTS I Halmstad. Kan va värt att kolla vad de har i utbudet för tjejmodeller
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag delar din uppfattning.
För 150 får du en lagerhoj 2014 med abs, aprc och factory. Garantier och alltihop. Så 90 för en - 11 105 för en 12 och 125 för en -13 (då de även fick abs)


En ungefärlig fingervisning är 20-25% värdetapp första året därefter 15% årlig värdeminskning.
Jag gillar biscayas priser på rsv4orna dom har kvar...
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Som tjej i forumen på Sporthoj.com så känner man sig faktiskt som en utrotningshotad art :D, men samtidigt är det lite roligt.

Och lite typ samma känsla har jag vad gäller skinnställ. Utbudet av damställ är helt enkelt bedrövligt dåligt. Jag vill ha ett tvådelat racingställ och alternativen är inte många. Nu ska jag testa ett Daineseställ storlek 40 så får vi se hur det går. Började med 44, som var way too big. Tur att Lelles har fri frakt vid storleksbyten. Alpinestars Montegi Stella passade utmärkt vad gäller byxorna, men jackan blev för liten. Ett annat alternativ är att köpa olika byxor och jacka, men helst vill jag ha ett ställ som matchar. Jag har ingen större lust att krångla med att mäta mig själv, men om det inte finns ngt annat alternativ så kanske jag måste... Det är både enklare och roligare att kitta hojen :)
Som sagt, kolla på måttsytt. Du får det måttat hos ÅF och behöver inte mäta själv. Men du ska ju ta dig till en också...
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top