Aprilia Tuono V4

Men en hoj inställd för bankörning brukar vara rätt hård på gatan.
Sen kanske den mjuka fåtöljen man sitter i gör sitt till :)
Har bara kört den 4 ggr än och inte på bana.
Den är inställd enligt boken för bana/race till en förare några cm längre än mig och samma vikt.
Jag vill testa den på riktigt innan jag börjat skruva.
 
Men en hoj inställd för bankörning brukar vara rätt hård på gata.
.

Återkom när du provat bana då.
Men är den "stenhård " låter inte rätt.
Möjligen drar man på ett par millimeter förspänning på fjädrar men och in ett, två snäpp på komp. Retur minskas motsvarande. (nu har jag förvisso öhlins, men det var exempel ur "boken".)
Syftet är ju att du ska nyttja hela rörelsen på fjädringen. Ju mer den jobbar för att hålla däcken i backen och föraren i position, desto fortare kan det gå. En upplevd hårdhet är (beroende på definition) inte alltid att se som "rejsigt och bra"
 
Ok, jag är långt ifrån nåt proffs så jag säger inte att du har fel.
Ska återkomma med hur den upplevs på banan.
Tackar för input!
 
:dummer Var och kollade trycket i däcken idag som jag blev rekommenderad att göra när jag tyckte stryningen var "tung" i låga farter. Fattades en del i fram och lite i bak. Helvete, höll ju på att svänga om kull i rondellen efter statoil. Så lätt blev den!

Kletade på lite klibbor i fälgbanan också. Bilder kommer.
 
Med gul såpa.

Jag kan förresten fixa rejält stora fälgdekaler, "Aprilia" mellan två ekrar. Gula såklart...
 
Med gul såpa.

Jag kan förresten fixa rejält stora fälgdekaler, "Aprilia" mellan två ekrar. Gula såklart...

Ja det kanske hade vart nåt. Vad skulle dom kosta isf?

Var ute och brömmade järnet efter vaxningen. Började hagla efter halva vägen.

Vad är normal arbetstemp på tuonon? tycker det stiger snabbt i stan. 90 och över. Och det är ju inte så varmt ute än.

Sen så vill den fan inte växla ner ibland vid lägre hastighet. Nåt trix jag kan lösa detta med?
 
Last edited:
Ja det kanske hade vart nåt. Vad skulle dom kosta isf?

Vad är normal arbetstemp på tuonon? tycker det stiger snabbt i stan. 90 och över. Och det är ju inte så varmt ute än.
Fan vet, men säg en hundring plus porto.

Ja, det stiger snabbt i stan. V4an alstrar mycket värme, låter normalt så länge den sjunker igen ute på vägen.
 
Jäkligt snygg rumpa Linusenen!
Men den måste bytas till besiktningen va? Vart har du köpt?
Har en evotech själv, men blinkers sitter låååångt isär...:(
 
Jag är estetiskt handikappad och velig som få...
Kan inte bestämma vilka fälgdekaler jag ska köpa.
Måste liksom se dom på för att bedöma. Det får inte bli för kladdigt heller, cleant ska det va!
Min TV4 är svart, och jag vill bara ha några detaljer i annan kulör ex vitt och rött. Många blir för mycket!
Har ni några förslag?
 
Last edited:
Jäkligt snygg rumpa Linusenen!
Men den måste bytas till besiktningen va? Vart har du köpt?
Har en evotech själv, men blinkers sitter låååångt isär...:(

Tackar. Jag vet faktiskt inte vilken tidy som sitter på. Var monterad när jag köpte den. Men kan luska lite. Varför skulle jag behöva byta innan besiktning?
 
Ska det inte va ca 22cm mellan blinkers? Dina ser tajtare ut. Regskylten är väl typ 18.
 
Aha, men då ska jag inte gnälla utan fortsätta va avundsjuk :)
Snygg som fan i alla fall.
Letar mindre blinkers till min...
 
Aha, men då ska jag inte gnälla utan fortsätta va avundsjuk :)
Snygg som fan i alla fall.
Letar mindre blinkers till min...

Tack. Jag börjar gilla utseendet på min tuono mer och mer. Visst, vit och svart kanske är mer stilrent och snyggare. Men den gula syns ju :) Bytte hoj med polarn lite idag också. Och visst, jag suktar fortfarande lite efter en sd1290 då den har lite andra fördelar. Men också nackdelar såklart. Men just nu tycker jag dom drar rätt jämnt på de flesta punkter i mina ögon!
20150402_131527.jpg
 
Back
Top