För mycket det där, Det är väl 16/40 eller 16/41 som är standard? Då ska du gå 1 mindre fram och 1/2 mer bak. Redan att gå 1 mindre fram gör stor skillnad.
dvs 15/41-2. Det ska gå med standard kedjelängden också. Går du högre bak så tror jag man behöver ett par länkar till. Eftersom du vill leva på vridet och inte toppeffekten nu när du sitter på en twin! Man kan använda de lägre varvtalen vettu!
Kedjan kan du gå 520, dreven ska vara anpassade för 520, då köper man en kvalité kedja. Helst i guld färg...
Tack för svar!
För mycket vet jag inte, beror nog lite på vad man är ute efter misstänker jag
Jag kommer behålla 525-kedjan då jag inte ser någon fördel med att gå ner till 520, är ingen större skillnad, mer än att 520 slits snabbare, på vikten då 525an redan är så lätt (många 1000-cyklar kommer ju med 530, 535 etc som standard, men inte Aprilia!). 106 länkar ska räcka och guldet är ju sedan gammalt!

Olika drevning för olika banor. 15-44 funkar på ex knutstorp. Men inte Anderstorp
520, afam/talon. Länkar? Så du kan variera mellan 44-40 bak åtminstone
Tack för svar! Jag tror att jag lutar åt 15/42 med guldkedja om 106 länkar. Tror att det är lite mer "race-inspirerat" än standard som är 16/40 men ändå hanterbart (läs inte enbart wheelies)

, bytte bara ut snabblåsen mot lite starkare variant
. Finns på Gubbdagis (Claes Ohlsson) för 349kr. Jag kompletterade också med en vattentät väska (oxå Classes) att ha luren i men struntar numera i den då jag hitills inte upplevt att det behövs. Luren skyddas ända av kåpan och luftdrag vid körning i regn, när jag är framme tar man snabbt och enkelt av luren och stoppar den i fickan i alla fall.