Aprilia-tråden

Tjenare
Är jäkligt sugen på att köpa en RSV mille av dom första årsmodellerna. 99-02 hade jag tänkt mig.
Har inte tid att läsa igenom 669 sidor här, så jag undrar, vad ska man tänka på?
Vad bör jag kolla, testa när jag är och kollar på lite olika cyklar?
Tacksam för svar!!

/ Olle
 
PMa pris, inkl kolvar o packningar(?). Inte för jag skall ha nått, men... :dräggel
 
Tjena,

Har problem med min RSV -04 som går orent och avgassmäller när den är varm, det började precis innan avställning i höstas under en vanlig körning, har ingen aning vad som hänt. Vad finns det för bra verkstäder i Skåne som kan felsöka Aprilia? tips på duktiga privatpersoner funkar också.
 
Jaoo:
Troligen så är det en av de smalare slangarna på spjällhusen som har lossnat eller har sprickor i sig.
 
Det tog mig några dagar men nu jäklar har jag i alla fall hittat exakt vilka dimensioner bromsskivorna har :banana
http://www.braking.com/it/catalogue/dettaglio_prodotto.php?codice_articolo=WK073L Nu ska jag "bara" bestämma mig för vilka skivor det blir :huvet
Hjärtat säger ISR, plånboken säger kina-skivor eller beggade och huvudet säger "håll dig till välkända och erkända märken, safety first".
(Ville egentligen inget särskilt med det här inlägget mer än att ventilera mina tankar (flickvännen börjar bli trött på allt tjat om allt som rör motorcykeln :hihi))
 
Mät och kolla så laddningen funkar riktigt.

Tjena,

Har problem med min RSV -04 som går orent och avgassmäller när den är varm, det började precis innan avställning i höstas under en vanlig körning, har ingen aning vad som hänt. Vad finns det för bra verkstäder i Skåne som kan felsöka Aprilia? tips på duktiga privatpersoner funkar också.
 
Jaoo:
Troligen så är det en av de smalare slangarna på spjällhusen som har lossnat eller har sprickor i sig.

Mät och kolla så laddningen funkar riktigt.

Säkert bra tips båda två, tack :tummenupp. Problemet är bara att jag inte har tid att plocka ner hojen och fixa med detta själv just nu skulle behöva få tag i någon med lite koll på Aprilia som kan kolla på det. Är väl det som är problemet med att köpa ett uddamärke tyvärr.

Ingen som vill köpa en RSV billigt? :brynad
 
Säkert bra tips båda två, tack :tummenupp. Problemet är bara att jag inte har tid att plocka ner hojen och fixa med detta själv just nu skulle behöva få tag i någon med lite koll på Aprilia som kan kolla på det. Är väl det som är problemet med att köpa ett uddamärke tyvärr.

Det är ju ingen direkt specialteknik, så en Mc-verkstad med nån form av värdighet löser ut ett sådant problem. Elektroniken är inget hokus-pokus.

Åk till Ebos på Lundavägen 60. Problem löst.
 
Vet inte om det är rätt del av forumet men jag testar här. Tänkte byta till det oljemunstycket som underlättar att hitta neutralen på min RSV 1000 Factory 2004. Munstycket går inte att få tag på från svenska agenturen men finns hos AF1 i USA. Dock kostar frakten därifrån 3 gånger så mycket som själva prylen.

Det är månne inte någon som sitter på ett dylikt eller vet om man beställa det från någon annan firma i Europa för en billigare fraktpeng?

Det aktuella munstycket heter OEM Aprilia Jet 40 -Part No 0268751

http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=3317
 
Detta har jag totalmissat,, vart sitter detta munstycke och hur påverkar den friläget ?
kanske kan vara något för min hoj åxå ? kan vara lite trixig ibland,, köpa o samfrakta ?
 
Den sitter vid ovanför drevet lite till vänster...eller till ovanför kopplings cylindern till höger. Men 06-> har 0.4 jeten som man brukar bytta till så du har den bättre Jocke :).. 04-05 har den sämre.
 
Back
Top