Aprilia-tråden

Koda nyckel, lättare att skapa fred på jorden...

Vi har en RSV Mille Factory 2006. Denna fick efter krasch nytt instrument. Nyckeln bröts av, fanns tydligen bara en. Nytt orginal nyckelämne köptes och nyckeln tillverkades.
So far, nu har hojen stått i 1 månad hos SPG, tack vare fin kontakt, nu efter denna månad säger de att de inte går att koda om nyckel gentemot instrumentet på hojar tidigare än 2007, vi måste köpa ny tändsats, CDI, immobilizer!!!
Detta låter helt otroligt i mina öron, någon som vet bättre?

Byta till race härva eller vad som helst, det är ju ingen rymdfärja som ska igång, HJÄLP!! Gelleråsen den 19...det närmar sig..
 
Vi har en RSV Mille Factory 2006. Denna fick efter krasch nytt instrument. Nyckeln bröts av, fanns tydligen bara en. Nytt orginal nyckelämne köptes och nyckeln tillverkades.
So far, nu har hojen stått i 1 månad hos SPG, tack vare fin kontakt, nu efter denna månad säger de att de inte går att koda om nyckel gentemot instrumentet på hojar tidigare än 2007, vi måste köpa ny tändsats, CDI, immobilizer!!!
Detta låter helt otroligt i mina öron, någon som vet bättre?

Byta till race härva eller vad som helst, det är ju ingen rymdfärja som ska igång, HJÄLP!! Gelleråsen den 19...det närmar sig..

Vilket jävla dravel i min mening.
Du behöver Immobilizer enhet med tillhörande nyckelset.
Kolla ebay.

Instrumentet behövs för att ECU ska kicka igång men de behöver inte vara "kompisar" sen tidigare.

MEN! Det går faktiskt att komma runt det här jävligt billigt (gratis.)
DOCK kommer jag inte lägga ut det här hur man gör.
Mitt förslag; kom hit med din hoj så fixar jag det åt dig.
(4mil syd Halmstad)

Mvh
SnokEngineering
 
Vilket jävla dravel i min mening.
Du behöver Immobilizer enhet med tillhörande nyckelset.
Kolla ebay.

Instrumentet behövs för att ECU ska kicka igång men de behöver inte vara "kompisar" sen tidigare.

MEN! Det går faktiskt att komma runt det här jävligt billigt (gratis.)
DOCK kommer jag inte lägga ut det här hur man gör.
Mitt förslag; kom hit med din hoj så fixar jag det åt dig.
(4mil syd Halmstad)

Mvh
SnokEngineering


Ringer dig om en stund, har ditt nr.
 
Vilket jävla dravel i min mening.
Du behöver Immobilizer enhet med tillhörande nyckelset.
Kolla ebay.

Instrumentet behövs för att ECU ska kicka igång men de behöver inte vara "kompisar" sen tidigare.

MEN! Det går faktiskt att komma runt det här jävligt billigt (gratis.)
DOCK kommer jag inte lägga ut det här hur man gör.
Mitt förslag; kom hit med din hoj så fixar jag det åt dig.
(4mil syd Halmstad)

Mvh
SnokEngineering

Har du en master i apriliamotorcyklar? ;)
 
Beställ inte saker från redracing.com! Jag beställde ett dekalkit till min hoj i februari (!!) och de bara kommer med dåliga ursäkter hela tiden till varför det inte är skickat. Nu är det ifs ingen brådska då jag håller på att göra kolfiberkåpor men det kan vara bra att veta......
 
Nu är jag jäkligt vilsen och måste ha klarhet i det här med skivor till Mille.
Jag har en 00:a, vilka skivor passar då och vad rekommenderas av er?

Finns en uppsjö på ebay och här i Sverige blir jag inte klok på alla mc-handlare, dom kan ju inget...
 
Nu är jag jäkligt vilsen och måste ha klarhet i det här med skivor till Mille.
Jag har en 00:a, vilka skivor passar då och vad rekommenderas av er?

Finns en uppsjö på ebay och här i Sverige blir jag inte klok på alla mc-handlare, dom kan ju inget...

De flesta aprilia 1000cc passar.
Eller menar du "märken" som i Brembo, SunStar osv?

Annars är det i runda slängar;
Mille/R, Tuono/R/F/Rac, RSVRTuono/R/F, Falco, RSVR/F
Kanske Capo också. Sen är det MotoGuzzi vissa modeller som Griso.

Rekommenderas? Brembo,SunStar(båda org. monteras) eller ISR om man vill ha eftermarknads. Finns många fler fina skivor ute men kina-skivor hade jag låtit bli. VÄLDIGT varierande kvalisort och bromsar ska man inte snåla på..
 
De flesta aprilia 1000cc passar.
Eller menar du "märken" som i Brembo, SunStar osv?

Annars är det i runda slängar;
Mille/R, Tuono/R/F/Rac, RSVRTuono/R/F, Falco, RSVR/F
Kanske Capo också. Sen är det MotoGuzzi vissa modeller som Griso.

Rekommenderas? Brembo,SunStar(båda org. monteras) eller ISR om man vill ha eftermarknads. Finns många fler fina skivor ute men kina-skivor hade jag låtit bli. VÄLDIGT varierande kvalisort och bromsar ska man inte snåla på..

Vissa säger att skivor till mille 01-> inte passar 00, andra säger att alla skivor till mille passar. Vore ju trist om jag köpte skivor för ett par tusen och så blir det pannkaka av det hela. :brinnerup
 
Nu får du ursäkta mig om jag verkar dum (äger en yamaha också) men om jag alltså köper skivor där det står 01-09 på så ska dom passa utan problem?

Kan passa på att fråga om det finns någon i närheten av sthlm som vill tjäna en hacka på att justera ventiler eller om ni vet någon bra verkstad?
Oljefilter, luftfilter, tändstift osv ordnar jag själv men vid ventilerna drar jag nog min gräns.

Måste ju ta hand om pärlan. :)
 
Nu får du ursäkta mig om jag verkar dum (äger en yamaha också) men om jag alltså köper skivor där det står 01-09 på så ska dom passa utan problem?

Kan passa på att fråga om det finns någon i närheten av sthlm som vill tjäna en hacka på att justera ventiler eller om ni vet någon bra verkstad?
Oljefilter, luftfilter, tändstift osv ordnar jag själv men vid ventilerna drar jag nog min gräns.

Måste ju ta hand om pärlan. :)

Ingen fara :tummenupp De passar. Märklig indelning må jag säga. Det är samma artikelnr hos Brembo på alla modeller :)
 
Tänkte höra nu med er som kan. Jag har nu 07 toppar som ska på hojen (tack kowe) och behöver byta kolvar också (eventuellt bli det big Bore) ska man då dela motorn och byta lager osv när man ändå är där och rotar?? Behöver byta utgående axeln till framdrevet då de gängorna är dåliga......
 
Ingen fara :tummenupp De passar. Märklig indelning må jag säga. Det är samma artikelnr hos Brembo på alla modeller :)

Kolla in den här tråden. http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=22068&highlight=newer+rotor

Jag har mätt upp mina skivor till 36mm slityta, den stora frågan är om jag sätter på 33mm-skivor kommer det ta i någonstans där jag inte vill att det ska ta i eller kommer bara klossen att hänga 3mm utanför slitytan?
Om man kollar rsd-katalogen på mille 00 och t.ex 01 skiljer art-nr.

Vad tror ni om priset på en ventiljustering på verkstad? Eller borde jag kunna göra det själv i vinter? Har inte tummen mitt i handen, men har heller aldrig gjort det förut. :gnissla
 
Vad tror ni om priset på en ventiljustering på verkstad? Eller borde jag kunna göra det själv i vinter? Har inte tummen mitt i handen, men har heller aldrig gjort det förut. :gnissla
Starol i Enköping tar 2500,-

Då gör de hela kittet med oljebyte, ventiljustering, kopplingsvätska + o-ring, luftfilter, spjälljustering m.m

Enbart ventiljustering plus synkronisering på AVA kostade för något år sedan 1500,- för en Suzuki GSX-R.
 
Kolla in den här tråden. http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=22068&highlight=newer+rotor

Jag har mätt upp mina skivor till 36mm slityta, den stora frågan är om jag sätter på 33mm-skivor kommer det ta i någonstans där jag inte vill att det ska ta i eller kommer bara klossen att hänga 3mm utanför slitytan?
Om man kollar rsd-katalogen på mille 00 och t.ex 01 skiljer art-nr.

Vad tror ni om priset på en ventiljustering på verkstad? Eller borde jag kunna göra det själv i vinter? Har inte tummen mitt i handen, men har heller aldrig gjort det förut. :gnissla

Det är bör endast vara ett problem om man monterar skivor från en nyare hoj på en äldre som inte är nya. Är det nytt ska det inte vålla några problem. Dvs, byt skivor samt belägg samtidigt så har du inga gamla slitområden. De flesta eftermarknadsskivor passar "båda", dvs sätter man dessa på en äldre hoj används hela sitområdet, på en nyare blir där ett område närmast centrum som blir "oslitet".

Alltså; Alla skivor är 320mm. Sen mäter du från ytterkant och in mot centrum. Har du 36mm område att slita på där på skivan funkar de kalas.
 
Last edited:
Byta från F till C

Vill byta från Farenheit till Celcius, någon som vill klippa ut/klistra in ett par rader om ni har manual på datorn. årsmod 2006
Förresten, hela partiet om instrumentets funktioner, bara om någon vill :Bugar
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top