Lite meck såhär när man är hemma och hostar...har haft ett litet, men drygt klickande ibland vid hård inbromsning från styrkronan, och det har anats ett litet glapp om man lagt fingret under övre kronan och vevat lite våldsamt med gaffeln upp/ned.
Det fanns inget kännbart glapp i gaffeln om man drog i den, och heller inget konstigt när man vred på gaffeln.
Jag plockade av övre halvan av kronan och såg att man istället för sexkantsmutter, tydligen som vanligt måste krångla till det med specialverktyg.
Nåja, låsmuttern satt faktiskt aningen lös, trots att den var låst med låsbrickan (

) - jag plockade bort den, och mot alla gängse regler så tightade jag till muttern för lagren ett kvarts varv med dorn/hammare - gick tämligen från tämligen lätt, till att det började ge motstånd sista biten.
På med låsbricka, ned med låsmuttern tills den gick an, och sedan ett kvarts varv på den, och låsbrickan veks på plats igen.
På med övre kronan och momentdrog centermuttern, gungade lite på gaffeln och drog bultarna runt gaffelbenen med rätt moment.
Klickandet verkar vara löst (ta i trä) - men att dra på känn, och inte veta skicket på lagren (speciellt när det klickat lite) känns inte helt rätt...får se om man orkar ta tag i det, eller om jag lämnar bort det till starol eller italia.
Det kan inte ha blivit överdrivet för hårt åtdraget, känner inget annorlunda när man vrider gaffeln.
Gött att terapimeka lite när man ändå bara är hemma och piper lite.
/J - svor en del över det nedre lagret när jag bytte på Husan...har det friskt i minne...