Aprilia-tråden.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Aha en mille i katrineholm åxå ,, bara 6 mil imellan ,, kan bli besök framåt våren kanske ,,
// Jocke

Hej alla Aprilia fans! som alla andra längtar jag till våren och torra fina vägar
för att minska lite på abstinensen hittade jag en snygg jacka Aprilia Racing
från Haga tiden.Mr Gecko.se lovade snabba leveranser och fraktfritt.När jackan kom fick jag lösa ut den med postens avg.+ tull = 155 kr detta kallar inte jag fraktfritt.Som tur är har jag råd, och jackan är skitsnygg.

Med RSV mille hälsningar Göran P
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Hej Harvest jag är dålig på att lägga in bilder men du hittar bilder på
mrgecko.se gå in under jackor och leta upp aprilia.
hälsningar GP


Köpte en liknande jacka från ebay för ett antal år sen... va för mig att jag betalade ca halva priset jämfört med mrgecko.... väldigt nice jacka Morsan använder den nu :tummenupp , varm o go jacka.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Aha en mille i katrineholm åxå ,, bara 6 mil imellan ,, kan bli besök framåt våren kanske ,,
// Jocke

Jaha ja. Och det är för långt till Örebro eller? Nu blir jag ju jätteledsen för att du aldrig kommit och hälsat på min Mille.:(

Fick för resten hem hojen idag från dina polare på Italia Bike Center idag. Förbannat bra service, Janne både hämtade och levererade hojen åt mig. Ett sällsynt hedervärt beteende. Så jag kan bara rekommendera dem till alla andra som behöver något fixat, riktigt bra folk.:tummenupp
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
klart det inte är för långt att åka till örebro heller ,,
jag brukar ju åka åt det håller via käglan o det är ju väldigt förnöjsamt.

jag kommer över ,, ja lovar
// Jocke

Jaha ja. Och det är för långt till Örebro eller? Nu blir jag ju jätteledsen för att du aldrig kommit och hälsat på min Mille.:(

Fick för resten hem hojen idag från dina polare på Italia Bike Center idag. Förbannat bra service, Janne både hämtade och levererade hojen åt mig. Ett sällsynt hedervärt beteende. Så jag kan bara rekommendera dem till alla andra som behöver något fixat, riktigt bra folk.:tummenupp
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Var på mässa i Köpenhamn tidigare idag och där visade de upp den här godbiten.

I Danmark blir en sån din för det halvöverkomliga priset av 350,000 DKK eller dryga halvmiljonen i Svenska kronor. :gnissla
 

Bifogat

  • resize%20of%20IMG_4568.JPG
    resize%20of%20IMG_4568.JPG
    153.5 KB · Visningar: 78
  • resize%20of%20IMG_4577.JPG
    resize%20of%20IMG_4577.JPG
    117.2 KB · Visningar: 60

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Du kunde väl busat lite med danskarna o snabbrutit lite:)
Kommer det finnas någon handlare i Sverige som har en hemma som inte är bokad av kund?????????????
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hejåhå!

Hade lite "lustigt" ventilspel på Aprilian. Det låg på gränsen 0,12 på två insugsventiler. Men det hjälpte liksom inte att byta schims då ventiltryckaren låg emot ventilfjädertallriken (retainern). Schimset stack inte upp tillräckligt genom tallriken, men samtidigt behövde det vara tunnare :gnissla

Jag misstänke att fjädertallrik och knaster blivit för goda kompisar med varann, vilket då gjort att fjädertallriken gick "för långt upp" (samtidigt blir det ju sämre förspänning..) Sagt och gjort, knaster och tallrikar inhandlades hos lokale aprilia ÅF:en. Lite tryckluft i ena stifthålet och bort med kammarna. Väck med allt och på med nytt. Resultat? Efter inschimsning är spelet nu 0,15 på båda och det finns gott om uppstick av schimset!

Så, där har ni en ev. sak man kan råka ut för för de som är intresserade :)

EDIT: Nån som vet vad en RSV motor typ ME kan vara värd? Har en till övers som jag förmodligen ska avyttra... Även den nykontrollerat spel och helt ny koppling. Såg att firmor tar 10-12kkr men det verkar lite väl optimistiskt...
någon?
 
Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Hejåhå!

Hade lite "lustigt" ventilspel på Aprilian. Det låg på gränsen 0,12 på två insugsventiler. Men det hjälpte liksom inte att byta schims då ventiltryckaren låg emot ventilfjädertallriken (retainern). Schimset stack inte upp tillräckligt genom tallriken, men samtidigt behövde det vara tunnare :gnissla

Jag misstänke att fjädertallrik och knaster blivit för goda kompisar med varann, vilket då gjort att fjädertallriken gick "för långt upp" (samtidigt blir det ju sämre förspänning..) Sagt och gjort, knaster och tallrikar inhandlades hos lokale aprilia ÅF:en. Lite tryckluft i ena stifthålet och bort med kammarna. Väck med allt och på med nytt. Resultat? Efter inschimsning är spelet nu 0,15 på båda och det finns gott om uppstick av schimset!

Så, där har ni en ev. sak man kan råka ut för för de som är intresserade :)

EDIT: Nån som vet vad en RSV motor typ ME kan vara värd? Har en till övers som jag förmodligen ska avyttra... Även den nykontrollerat spel och helt ny koppling. Såg att firmor tar 10-12kkr men det verkar lite väl optimistiskt...
någon?

Vilken års model är det 98-00 , 01-03? , 04-> gissar på runt 6-8k för en <-03
 

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Vad jag vet är även avgaskrökens anslutning mot cylindern annorlunda.

Stämmer, och 04:ans krökar passar inte på det äldre grenröret, antingen får man svetsa på 04:ans flänsar på äldre krökar eller bygga om ett nyare dubbelsystem att passa det gamla chassiet. Lite pyssel men det går :tummenupp .

Har föresten lösa 04 flänsar liggandes om någon skulle behöva.

/R
 

Matuz

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2008
Ort
Bromma
Hoj
Aprilia RSV 1000 Mille -01(såld), Honda VTR1000F -00
Håller på att göra hojen reda för våren nu och har en liten fråga angående oljebyte.
När jag köpte hojen så säljaren att det var något man skulle tänka på när man bytte olja på millen, men jag kommer fan inte ihåg vad det var!:va

Så nu undrar jag om ni har någon aning om vafan det kan ha vart han menade? Är det något man behöver tänka på eller är det bara att dunka i oljan som vanligt?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top