Aprilia-tråden.

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Hejsan,

Hur många mil kommer ni på full tank?

Har för mig att jag räknade ut att min drar 0,7-0.75 liter milen men då kör jag inte på något sätt snålt. Skulle säkert kunna komma ner lägre om jag tänkte mig för lite. Har ju en slö gammal 99:a, de nyare kanske är törstigare? Jag har ju också 20 literstank på min så jag kommer dryga 20 mil i alla fall :tummenupp

/R
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
min 99:a jag hade körde jag alltid 25 mil innan tank (slipon+filter+chip)längsta jag kört innan tankning är 32mil.
min 04:a kör jag 25 mil innan tankning.längsta jag kört innan tankning är 29 mil.

vid inkörning av min -04:a fick jag soppatorsk vid 24 mil,och då hade reservlampan lyst i nästan 9 mil. =empirisk forskning och onödigt vetande.

// Jocke
 

Deefred

Garage på Grosse Freiheit.....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hamburg/Nyköping/Sevilla
Hoj
FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
Hejsan,

Hur många mil kommer ni på full tank?

Jag har funderat på detta hela förra säsongen då jag började köra min RSV 1000 R -06:a med Leo Vince Slipons och PC3:a. Jag kommer alltid i snitt 14-16 mil på varje tank och direkt därefter börjar den gula reservlampan blinka och sedan lysa inom några mil. Jag tankar därför direkt då reservlampan börjar blinka, för att jag inte vågar chansa på hur lång jag kan köra på reserven. Det ska tydligen gå i ca 17 l i RSV-tanken varav 4 liter ska vara reserv? I så fall drar min hoj 0,86 / mil om jag tankar vid 15 mil, då borde jag ju kunna våga köra lite drygt 19 mil totalt inkl reserven innan nästa tankning kan man ju tycka :va

Med andra ord, jag tycker inte jag gör annat än hänger på Statoil och tankar, det är alltid jag som måste stanna till och tanka först när jag är ute och åker med polarna på Sporthojj som exempel.

Så hur långt kommer/vågar ni köra (utan skjuts & packning) på full tank innan ni måste tanka?

:Bugar

Har du bänkat och injusterat med PC III:an?
Har det även gjorts för cruise?

Risk finns att det är inställt för max effekt på alla varvtal och alla trottellyft.
Då kommer den att gå fett även när du bara cruisar.

Har du bara laddat ner en map från dynojet då kan den vara baserad på en annan grund map i ECU´n och då blir det fel.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
jag är ganska säker på att det går 18 liter i tanken ,,
hur många liter får du i när tanklampan precis börjat lysa ?
// Jocke

Hejsan,

Hur många mil kommer ni på full tank?

Jag har funderat på detta hela förra säsongen då jag började köra min RSV 1000 R -06:a med Leo Vince Slipons och PC3:a. Jag kommer alltid i snitt 14-16 mil på varje tank och direkt därefter börjar den gula reservlampan blinka och sedan lysa inom några mil. Jag tankar därför direkt då reservlampan börjar blinka, för att jag inte vågar chansa på hur lång jag kan köra på reserven. Det ska tydligen gå i ca 17 l i RSV-tanken varav 4 liter ska vara reserv? I så fall drar min hoj 0,86 / mil om jag tankar vid 15 mil, då borde jag ju kunna våga köra lite drygt 19 mil totalt inkl reserven innan nästa tankning kan man ju tycka :va

Med andra ord, jag tycker inte jag gör annat än hänger på Statoil och tankar, det är alltid jag som måste stanna till och tanka först när jag är ute och åker med polarna på Sporthojj som exempel.

Så hur långt kommer/vågar ni köra (utan skjuts & packning) på full tank innan ni måste tanka?

:Bugar
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Hejsan,

Hur många mil kommer ni på full tank?

Jag har funderat på detta hela förra säsongen då jag började köra min RSV 1000 R -06:a med Leo Vince Slipons och PC3:a. Jag kommer alltid i snitt 14-16 mil på varje tank och direkt därefter börjar den gula reservlampan blinka och sedan lysa inom några mil. Jag tankar därför direkt då reservlampan börjar blinka, för att jag inte vågar chansa på hur lång jag kan köra på reserven. Det ska tydligen gå i ca 17 l i RSV-tanken varav 4 liter ska vara reserv? I så fall drar min hoj 0,86 / mil om jag tankar vid 15 mil, då borde jag ju kunna våga köra lite drygt 19 mil totalt inkl reserven innan nästa tankning kan man ju tycka :va

Med andra ord, jag tycker inte jag gör annat än hänger på Statoil och tankar, det är alltid jag som måste stanna till och tanka först när jag är ute och åker med polarna på Sporthojj som exempel.

Så hur långt kommer/vågar ni köra (utan skjuts & packning) på full tank innan ni måste tanka?

:Bugar

Nu har jag visserligen en 03:a men efter att jag skaffade Gabro-chip och gjorde en ordentlig justering av skruvarna på boxen så kröp min förbrukning ner från ca 0,8 till ca 0,6. Som bonus gick inte hojen som en tunna skit runt 2500 varv längre. Det hade varit trevligt att komma på INNAN Norge-resan på 250 mil. Jag gjorde inte heller annat än tankade...och i Norge dessutom! :4skrika
 

Psykbryt

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
Vem fan har råd med en hoj?
Nån som lust att "låna" ut ett regnummer till en mille r årsm 01-03? Vill kolla upp försäkring nämligen. Pm går bra.
Har dock förståelse om man vill låta bli också :gnissla
 

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
hemma
Hoj
Italiensk
Hur i h-e kunde jag missa att de skrivit ut regnumret i annonsen, har ju kollat på den hojen några ggr redan....Tack för påminninlsen i.a.f

Edit: 930 spänn för SMC halvförsäkrat. Låter okej. Är 23 år, tog kortet -07.

månad, ½-år eller helår ?
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
ska kika på en RSV-R 05a i helgen, nåt speciellt man ska tänka/kika/känna på?
Det vanliga, kicka på däcken:), serviceboken och allmänt skick.

En lite speciell sak som kan vara värd att kolla.
Stödet är rätt kasst vilket medför att det inte är helt ovanligt att hojen
har vält någon gång. Detta kan medföra att fotbromsen trycks in mot ramen.
Har man tur blir det bara ett litet märke (själ att pruta) men med lite osis
kan det ge en spricka i ramen. Inga svårigheter att kolla men vet man
inte om det, är det lätt att missa.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
:tungan haha ja det låter ju inte så jobbigt att kolla upp.

RSVn har inga konstiga ljud eller så för sig som är normala?
tänker på växellådan på min gamla VTR som ska låta som den håller på att rasa när som tillexempel :3freak
 

NorSkeN

#69 Nordic BoTT
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
Aprilia RSV 1127 Factory
Jag har en PC III (ej USB modellen) som jag inte andvänder.
Den passar Mille 00-03, jag vet inte om den passar fler årsmodeller.
Om någon är intresserad av den kan ni skicka PM med vettigt bud.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
:tungan haha ja det låter ju inte så jobbigt att kolla upp.

RSVn har inga konstiga ljud eller så för sig som är normala?
tänker på växellådan på min gamla VTR som ska låta som den håller på att rasa när som tillexempel :3freak
Nja, jämför man med en nyare japs-fyra så kan den kanske
"rassla" lite mer. Rotax-knotan är väl inte känd för att vara direkt ljudlös:) .
Men det ska inte vara några tydliga hårdare knackningar, mer ett jämnt rassel s.a.s.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
I månaden för SMC, ej avställbar.

Vill jag ställa av kostar det 1700 spänn i månaden hos Folksam. 1120 spänn om jag inte vill kunna ställa av. Garageförsäkring skulle kosta 450 kr.

Jag tänkte köpa 01-02a först, men försäkringen stack iväg ytterligare en 500ing.

Har nu en 00a istället, lika nöjd för det :)

Jag har ca 900kr i försäkring hos folksam, då jag kan ställa av o på. Sen sa jag upp försäkringen i höstas pga av att den står i försäkrat garage med larm. Rätt skönt hojjen kostar bara 300kr vintertid inkl garage :)
Annars har jag nog som du, 450kr stöldförsäkring vintertid....

Är det genom folksam som SMC försäkrar?
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
EDIT ! allt detta är nu sålt,
// Jocke

Kom på att jag har lite pryttlat till mille -99 och -00 till övers,
för er som undrar så är det dekaler i påsen och plastbiten som är röd är flong ny,sidokåpa repad o ful ,, tror fotpinnar är ok för användning,, vad sägs om 600:- för allt + frakt ?
för er som är intresserad så kan jag skicka bilder med högre upplösning.


försiktigt med varmluftpistol funkar bra ,, eller en fön.
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Nu har jag visserligen en 03:a men efter att jag skaffade Gabro-chip och gjorde en ordentlig justering av skruvarna på boxen så kröp min förbrukning ner från ca 0,8 till ca 0,6. Som bonus gick inte hojen som en tunna skit runt 2500 varv längre. Det hade varit trevligt att komma på INNAN Norge-resan på 250 mil. Jag gjorde inte heller annat än tankade...och i Norge dessutom! :4skrika

Justerade du med CO mätare ? eller efter örat min pärla slurpar i sig en j--la massa :gnissla kommer ca 20 mil vid normal körning och skruvar jag upp tempot så blir det bara ca 15 mil eller mellan tankningarna:huvet
alltså en förbrukning mellan 0,8-1 l/mil
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Justerade du med CO mätare ? eller efter örat min pärla slurpar i sig en j--la massa :gnissla kommer ca 20 mil vid normal körning och skruvar jag upp tempot så blir det bara ca 15 mil eller mellan tankningarna:huvet
alltså en förbrukning mellan 0,8-1 l/mil

Örat och tips från diverse trådar på Apriliaforumet. Med örat kommer man en bit, följer man sedan instruktionerna vad gäller throttle response och liknande kommer man ännu närmare. Perfekt blir det säkert inte dock. Min tanke var att Biscaya skulle få hjälpa mig med detta (med riktig CO-mätning då) men det var de inte alls sugna på utan att göra en fullständig montering av PC3, mappning och allmänt skinnande så jag stod över. Till våren måste dock hojen mappas ordentligt eftersom jag skaffat större spjällhus så då passar jag nog på att göra en ordentlig CO-justering också.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top