Aprilia-tråden

Aprilias evo titanpipa och medföljande chip (underlig dubbelvariant, 8796495 i apriliamärkt liten ask) - säg att man vevar iväg dem, är 2500 ett skäligt pris eller gör man något dumt (jag är inte ogin, kan en apriliabroder bli glad över dem så är det bättre än att det samlar damm hos mig)?

...det är inte så att det är delar jag kommer hänga på bågen.

/J

Låter rimligt, jag gav 2 000 för mitt titanium med chip för ett par år sedan, men det var billigt.
 
Hej fredde !
jo jag fick sprutt på den till slut :huvet
som det verkar så har instrumentet blivit lite fuktskadat och därmed jäklats så in i He---te.kablaget upp till instrumentet har helt enkelt fört med sig fukt o därmed spökat rejält.

som sagt jag körde en sväng igår o det gick finfint.

med lite flax o bra väder så kanske ja tar hojjen till stockholm nästa helg.
söker någon med garageplats i rågsved/huddinge området för 2 nätter.

// jocke

Har du fått fart på hojen nu! :tummenupp
Vad var det som var fel??
 
Hej har ju en mille 2000 Undrar hur det är med chipet som folket här snackar om, Hur mycket ger det ? Vart kan man köpa det? Måste man köra bänk för att montera det ?

Magnus
 
här har du lite att läsa om olika chip,http://www.geocities.com/sl_mille/eprom.html
det finns massor av matnyttigt här för den intresserade.

chip kan du byta själv och bänka den för drt är meningslöst,därimot om du monterar powercommander så kommer du nog behöva det för att ställa in sprutet så det passar din hoj till fullo.

lycka till
// jocke

Hej har ju en mille 2000 Undrar hur det är med chipet som folket här snackar om, Hur mycket ger det ? Vart kan man köpa det? Måste man köra bänk för att montera det ?

Magnus
 
Pucko, få höra då?
 
Pucko !! är det ett taget namn eller något gammalt soldatnamn ni fått ?? :arsele

ok ang pris, det jag läst i nätupplagor av exempelvis Motociclismo och motorad så pekar det på att det blir en bit under 200 000:- Sek.
ingen garanti förstås eftersom dom priserna inte kommer offeciellt från aprilia
så kan det ju bli differenser från det som tidningarna skrivit,trots att ret är välrenumerade skrifter. :confused:

// Jocke

Pucko, få höra då?
 
Dåligt med både fart ochbilder i den här tråden nu tycker jag...jag behöver inspiration till vilka vinterprojekt man ska ge sig på.

Seså, posta lite bilder på era babes så man ser vad ni åker runt på och berätta gärna om eventuella uppgraderingsplaner!
 
Dåligt med både fart ochbilder i den här tråden nu tycker jag...jag behöver inspiration till vilka vinterprojekt man ska ge sig på.

Seså, posta lite bilder på era babes så man ser vad ni åker runt på och berätta gärna om eventuella uppgraderingsplaner!

Millen skall snart ställas in i garaget för vinterdvala, planerna till nästa år är banträffar! Får se hur det känns att spaka den efter en vinter på Husabergarn'... :D :yoparty

/J
 

Bifogat

  • rsv_bulten_080921_small.jpg
    rsv_bulten_080921_small.jpg
    129.8 KB · Visningar: 63
Jag borde väl kanske föregå med gott exempel...här är en bild på min touringkittade mille som förtvivlat skamtvättas på en campingplats i obygden. Pluspoäng till den som vet var vi befinner oss!

Planer för vintern: Kraschpuckar, både främre och bakre (de gamla vibrerade sönder, bra kvalitet...). Jag får se om jag lyckas hålla mig från att köpa PC3:a också.
 

Bifogat

  • MC-tvätt_liten.JPG
    MC-tvätt_liten.JPG
    190.4 KB · Visningar: 79
vinterplaner

Jag är precis klar med mitt sommarprojekt, jag skrapade i magkåpan på Kinnekulle för några år sedan och tyckte att orginal klistermärken och lack är för j-a dyrt.
Så jag har sprayat och klistrat själv....

Rostskyddsfärg mot grussprut runt oljekylaren och under, mattsvart färg i övrigt. Eltejp i Italiens färger och dekaler från nån firma på nätet.
Tot kostnad ca 700 kronor.

Vinterprojekt blir stor service, 1500 mil:pannkyss

1400:an ska också få lite omtanke, jag vill bara ha sommar,tid och pengar:D
 

Bifogat

  • liten mille2.JPG
    liten mille2.JPG
    211.8 KB · Visningar: 90
rsv756542f9bcd9.jpg


Ny tvättad hoj efter min första bankörningen på Molanda.

Det som är gjort på hojen sen tidigare.....

* Kolfiberrumpa , front + lite annat
* Kolfibersnorkel till luftburken
* Öhlins styrdämpare
* Öhlins bakdämpare
* Ironbite airkit
* Smaltmoto 60mm helsystem med 65mm end caps + db killers vid bankörning
* Motty Afrtuner 1 map till 2 cylindrar i nulägget som mapas om underfärd.
* 42 tagars bling bakdrev
* Bling broms och kopplings lock + ventilhatar
* Svart ruta


Det som kommer hända och har hänt under hösten/vintern är:

* Nytt Berik Italia design racing ställ(done)
* Riktiga racing stövlar ? vad köpa vet ej än....
* Motty afr tunern ska uppdateras så den mäter värdena från bakre och främre cylindern var försig(två olika mapningar under färd en för bakre och en för främre)
* Två nya bungs ska svetsas på helsystemet till afr tunern.
* Sidostödet ska fixas så det inte skrapar i vid kraftig nerläggning i kurvorna..
* Framdäcket ska bytas(det ligger hema)
* Olja + filter ska bytas(olja köpt filter saknas)
* Drivpacket kanske bytas?
* 1060kit ska i hojen om tid och pengar finnes(men troligen kommer det ej ske)

-------------------------------------------------------------------------
Det som nu i första hand prioteras är denna skapelse... Skidoo Xp TNT

kall0266463875a6.jpg


Det som ska göras....

* Drivaxel ska bytas(återkallelse)
* 44 Matta ska köpas o moteras helst...
* Drevas ner(drev har jag redan)
* Variator kit eller bättre fjäder i sec variatorn bör fixas
* Service

Argggg vart ska man få alla pengar ifrån dyrt med leksaker :huvet
 
Hmmm...jag kan inte se dina bilder men det kan bero på att jag sitter på Stasi-Volvo som är väldigt restriktiva med Imageshack och liknande siter.
Hur låter Smaltmoto-systemet? Jag har hört att det och Tigcraft brummar på rätt bra...

Jag fick mina främre kraschpuckar (R&G) igår också. Hur gör man bäst för att lokalisera var hålet i kåpan ska vara? Jag har läst om att vissa använder laserpekare men det verkar lite onödigt krångligt. Hur har ni andra gjort? Finns det också något sätt som är bättre än andra vid själva håltagningen? De där kolfiberpryttlarna är ju värda sin vikt i guld så jag vill helst inte dabba mig...
 
[


-------------------------------------------------------------------------
Det som nu i första hand prioteras är denna skapelse... Skidoo Xp TNT

kall0266463875a6.jpg


Det som ska göras....

* Drivaxel ska bytas(återkallelse)
* 44 Matta ska köpas o moteras helst...
* Drevas ner(drev har jag redan)
* Variator kit eller bättre fjäder i sec variatorn bör fixas
* Service

Argggg vart ska man få alla pengar ifrån dyrt med leksaker :huvet

Satan vilken skön bild på Skidoon (visst fasen är det rotax snurror i dom oxå?), nästan så man skulle kunna börja gilla vintern....:confused:
Men då måste det ju bli riktiga vintrar här runt fjollträsk oxå:huvet

Jojo ser ut som att du har lite utgifter framöver...men vad gör man inte för sina leksaker:tungan
 
Last edited:
Hmmm...jag kan inte se dina bilder men det kan bero på att jag sitter på Stasi-Volvo som är väldigt restriktiva med Imageshack och liknande siter.
Hur låter Smaltmoto-systemet? Jag har hört att det och Tigcraft brummar på rätt bra...

Jag fick mina främre kraschpuckar (R&G) igår också. Hur gör man bäst för att lokalisera var hålet i kåpan ska vara? Jag har läst om att vissa använder laserpekare men det verkar lite onödigt krångligt. Hur har ni andra gjort? Finns det också något sätt som är bättre än andra vid själva håltagningen? De där kolfiberpryttlarna är ju värda sin vikt i guld så jag vill helst inte dabba mig...

Smaltmotot systemet brummar på bra :) , nästan för högt... tyvär saknar jag lite av det vassa ljudet som titanium piporna ger. Annars är det :tummenupp

Satan vilken skön bild på Skidoon (visst fasen är det rotax snurror i dom oxå?), nästan så man skulle kunna börja gilla vintern....:confused:
Men då måste det ju bli riktiga vintrar här runt fjollträsk oxå:huvet

Jojo ser ut som att du har lite utgifter framöver...men vad gör man inte för sina leksaker:tungan

Yep det är rotax snurra i dem, lynx och skidoo har båda två rotax motorer i sina skotrar.

Min skoter är den snällaste versionen av xp sport maskinerna... det är en 600cc förgasar model som ger ca 105hk men den väger också minst av de nya skotrarna på marknaden 181kg, eftesom den är så väldigt lätt så räcker effekten till bra.
 
Last edited:
Yep det är rotax snurra i dem, lynx och skidoo har båda två rotax motorer i sina skotrar.

Min skoter är den snällaste versionen av xp sport maskinerna... det är en 600cc förgasar model som ger ca 105hk men den väger också minst av de nya skotrarna på marknaden 181kg, eftesom den är så väldigt lätt så räcker effekten till bra.

Ja jäklar då har du lite att se fram emot i vintersäsongen:yoparty
Vikt/effekt förhållandet är ju inte långt ifrån prillorna :) ..181kg är det torrt eller fullt? 105hk axel eller matta?
 
Back
Top