Aprilia-tråden.

Nybliven Aprilia ägare, hämtade hem en RSV 1000R -03 förra veckan, och ber om ursäkt för att jag inte orkar läsa igenom hela tråden.

Är på jakt efter kolfiber "heelplates" och kedjeskydd, bra ställen att beställa ifrån?

Är oxå sugen på att rensa upp bakänden, lämpliga miniblinkers eller diod baklysen med inbyggda blinkers?

Hmm.... en "dum" fråga oxå.... Hur tar man på bästa sätt bort klistermärken? Är allergisk mot stickers och vill ha ett så cleant utseende som möjligt.

Tack på förhand!
 
Nybliven Aprilia ägare, hämtade hem en RSV 1000R -03 förra veckan, och ber om ursäkt för att jag inte orkar läsa igenom hela tråden.

Är på jakt efter kolfiber "heelplates" och kedjeskydd, bra ställen att beställa ifrån?

Är oxå sugen på att rensa upp bakänden, lämpliga miniblinkers eller diod baklysen med inbyggda blinkers?

Hmm.... en "dum" fråga oxå.... Hur tar man på bästa sätt bort klistermärken? Är allergisk mot stickers och vill ha ett så cleant utseende som möjligt.

Tack på förhand!

Man får grarulera till ett bra inköp...

Här kommer några sidor som säljer kolfiberdelar till Aprilia...

http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=4

http://www.italoparts.de/

http://www.rsvr.net/

Hoppas du hittar vad du söker...
 
Man får grarulera till ett bra inköp...

Här kommer några sidor som säljer kolfiberdelar till Aprilia...

http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=4

http://www.italoparts.de/

http://www.rsvr.net/

Hoppas du hittar vad du söker...

Tack!

Ska kolla upp butikerna, knas på hur de är med leveranstider och hur de är att ha och göras med?

Nån idé angående klistermärkena? Kan man gå loss med T-röd eller nån form av limborttagningsmedel?
 
Tack!

Ska kolla upp butikerna, knas på hur de är med leveranstider och hur de är att ha och göras med?

Nån idé angående klistermärkena? Kan man gå loss med T-röd eller nån form av limborttagningsmedel?

Snabbare att beställa från dem än någon svensk butik :tummenupp
 
Nybliven Aprilia ägare, hämtade hem en RSV 1000R -03 förra veckan, och ber om ursäkt för att jag inte orkar läsa igenom hela tråden.

Är på jakt efter kolfiber "heelplates" och kedjeskydd, bra ställen att beställa ifrån?

Är oxå sugen på att rensa upp bakänden, lämpliga miniblinkers eller diod baklysen med inbyggda blinkers?

Hmm.... en "dum" fråga oxå.... Hur tar man på bästa sätt bort klistermärken? Är allergisk mot stickers och vill ha ett så cleant utseende som möjligt.

Tack på förhand!

Du gillar inte att söka va? =)

Fram med fönen och en glasspinne. Har du flyt behövs inte glasspinnen (som du inte ska skrapa hårt med) och det är bara att dra bort skiten när det blivit varmt. Sen kan du använda en fiberduk förslagsvis och polera bort kvarvarande klister medan det fortfarande är varmt.
Vaxa.
 
Någon som sitter på ett par fälgar till en mille -06a? Det är bara magnesium som är intressant. Oz, PWM, ja ni förstår själva.
 
Hej

Går i hojköpar tankar och är riktig sugen på Aprilia. Har letat runt och funderar nu på hur mkt skillnad det är på en Rsv Factory från -04 och en från -06?

Det jag lyckats läsa mig till är att det blev lite mer pulver i motorn från 06 (och att vanliga R:en fick Öhlinare fram) men att det inte verkar vara så mkt mer. Dvs om det är värt att gräva så djupt i plånboken som det krävs för att köpa en -06:a och framåt eller om en -04:a är väl så värt pengarna? Men som sagt Factory vill jag helst vill köpa.

Antar att svaren på mina frågor finns i denna tråd...

/Henrik
 
Här kommer ett par bilder som utlovats! Jag är riktigt nöjd :)
Jag "slapp" att anlita trygghansa, då de endast har årsförsäkringar! Så det blev folksam. 990kr/mån Halvf. 25år.
 

Bifogat

  • IMG_0041.JPG
    IMG_0041.JPG
    93.6 KB · Visningar: 59
  • IMG_0042.JPG
    IMG_0042.JPG
    84.4 KB · Visningar: 48
Funkar ett orginal-slipon från Aprilia Rsv 02, till en Rsv från 2000?

Tänkte ev köpa ett finare orginal, på ebay säger de att de som säljs, funkar från 98-03. Är detta riktigt?
 
Funkar ett orginal-slipon från Aprilia Rsv 02, till en Rsv från 2000?

Tänkte ev köpa ett finare orginal, på ebay säger de att de som säljs, funkar från 98-03. Är detta riktigt?

Ja det passar, till 99% ..Lamkaka kanske kan bekräfta den sista procenten :rolleyes: men jag köpte slipon från en 03a till min 99a för några år sedan...

Jag har ett orginal från 02an liggandes. Ge mig ett bud? Skicket är felfritt.

:tummenupp

En fråga ang däcktryck, twin vs radfyra:

En del messer-schmidts påstår att man fördelaktligen kan köra med lite lägre däckstryck i bakdäcket på en twin..ngt som jag aldrig direkt tänkt på, utan alltid kört samma förhållande fram/bak på alla mina sporthojjar. Vad anser ni om det? Och vad åker ni med för tryck bak/fram på gata?
 
Last edited:
Ja det passar, till 99% ..Lamkaka kanske kan bekräfta den sista procenten :rolleyes: men jag köpte slipon från en 03a till min 99a för några år sedan...

Jag har ett orginal från 02an liggandes. Ge mig ett bud? Skicket är felfritt.

:tummenupp

En fråga ang däcktryck, twin vs radfyra:

En del messer-schmidts påstår att man fördelaktligen kan köra med lite lägre däckstryck i bakdäcket på en twin..ngt som jag aldrig direkt tänkt på, utan alltid kört samma förhållande fram/bak på alla mina sporthojjar. Vad anser ni om det? Och vad åker ni med för tryck bak/fram på gata?

99% + 1 % att det funkar ;)

Lufttrycket i däcken.... jag brukar oftast försöka ha i lite mer om jag ska köra längre = mindre däck slitage...
Lättare att wheela med lägre?

Jag brukar köra med lite mindre i framdäcket för bättre grep + att fram däcket brukar ändå inte slitas lika hårt som bakdäcket

Fram ca 2.5-2.8 om jag inte mins fel.
Bak ca 2.8-3.2 om jag inte mins fel, har nog testat med mindre också typ 2.5
 
Iron-MAJK har pm

När jag körde bana lånade jag däcktrycks-mätare av några raceputtar. De tyckte att 2.2 nånting är bra på bana. Låter kanske lite, men funkade på min bandag :tummenupp

Kollar i min aprilia-manual:
Till de flesta däcken rekommenderas 2.5-2.7 för gatkörning,
och 1.9 - 2.2 "for racetrack-use"

Alla siffror är för bakdäcket.
 
Last edited:
Ja och ja (om nu skövde kan räknas dit.. :va ) Rätt lustigt, fick samma premie på gixxern.

Ringde Salus nu precis, och de var som du sa billiga!
Men, de har som du säkert vet endast helårsförsäkring.
De ville ha på mig, 667kr/mån åretrunt av mig. bli en totatsumma på lite över 8000kr

Nu har jag folksam, och betalar 990kr/mån, MEN, jag får ställa av den, då kostar den endast 300kr/mån.

Räknar jag att ha min mc påställd med folksam maj-sept = blir det 4900kr
Sen tar jag avställningsförsäkring resterande på 360kr/mån.

Då blir summan (typ) 7 550kr /år
Alltså 500kr mindre än Salus Ansvar :D Och 500kr är ju pengar till bensin det med! :banana

Tror att det skjuter i höjden med att på i Uppsala med. Jag är från småländska skogarna och där är det underbart att äga Mc, båda bra vägar o billig försäkring :D :D
 
Hej.

Undrar om någon här vet vad ett par orginalljuddämpare till en RSV -04:a går lös på? Behöver ett par dels för att komma igenom besiktning och klara ljudkraven på Anderstorp.

/Henrik
 
Hej.

Undrar om någon här vet vad ett par orginalljuddämpare till en RSV -04:a går lös på? Behöver ett par dels för att komma igenom besiktning och klara ljudkraven på Anderstorp.

/Henrik

Va för mig att jocke i köping kanske hade två till övers som han kanske kan sälja åt dig.. pm honom
 
Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top