fazerfun
Gudomlig sporthojare
Ja jag blev lite förvånad faktiskt -och smågrinig när man inte är ärlig i annonsen. Ny är ny för mig, inte att man bytt ut den gamla mot en nyare. Frågade ägaren idag och nej han hade bara bytt startmotorn eftersom startmotorkopplingen såg "bra" ut.Startmotorn brukar man inte behöva byta, men har man nött och nött med sitt dåliga batteri eftersom man inte har hojen på underhållsladdning antar jag att man kan nöta ut även den.
Nej, men jag skulle som sagt vara mer intresserad av att SMK (sprag clutch) funkar.
BT dör som sagt...
Oberon slav är för att komma tillrätta med kopplingsproblemen jag nämnde, så det är en uppgradering.
Well hojen gick som tåget, bar mil och ålder med värdighet. Inget rassel eller pling någonstans, kändes riktigt tajt och fin. Tror det blir affär om tokprutningen går vägen


Kanske dags för en renovering snart då?
