Aprilia-tråden

Titta över till köping nästa vecka så får du eventuellt testa en som funkar,, eller en 3:e citron :tummenupp
Hmm...nästan så man borde göra det, hade som sagt stora förhoppningar på det italienska fullblodet....återkommer om begäret blir för stort ;)
Tackar för erbjudandet i alla fall
//M
 
Hummm har inte kollat upp ägarhistoriken så noga, men min är helt svart iaf och köptes inte på Stigefelts :) Gillar verkligen den röd/svarta combon, så får väl se om man lyckas komma över lite prylar för att återställa den något. Blir förmodligen rätt dyrt att lämna in för lackering...har iofs ingen aning om vad något sådant skulle kosta.

View attachment 365072

Jag betalade 3000:- för en hellack
 
Nästan ?? 4,5 mil är väl ganska lagom för en eftermiddagsvända,, finns ju mc donalds i tjööping med

Hmm...nästan så man borde göra det, hade som sagt stora förhoppningar på det italienska fullblodet....återkommer om begäret blir för stort ;)
Tackar för erbjudandet i alla fall
//M
 
Hellu boys, tänkte be om lite hjälp från er som kan Aprilia. Jag har kikat lite på Millen, finns 3 st i Sthlm för typ 40k, -00, -02, och -03. Är det nåt speciellt man ska vara uppmärksam på? En är import, spelar det nån roll när man köper beggat?
 
Hellu boys, tänkte be om lite hjälp från er som kan Aprilia. Jag har kikat lite på Millen, finns 3 st i Sthlm för typ 40k, -00, -02, och -03. Är det nåt speciellt man ska vara uppmärksam på? En är import, spelar det nån roll när man köper beggat?
Finns snart 4st, jag tänkte lägga ut min i dagarna.. Har inte tid att åka längre :gråta

Det som skiljer mellan -00, -02 och -03 är väl bromsarna?
(Kolla försäkring på importen.)
Känn också så kopplingen tar ordentligt.
 
PMa mig när du gjort det. Vad ger du i försäkring?
 
-01 uppdaterats koppling och motorn får lite mer effekt. Bakdamparen blir av nyare typ. Bromsar fram mindre ändring. Är det R modell så kan gafflarna (öhlins) läcka men det är inget farligt utan är behöver bara nya tätningar. Annars är där inget specifikt för millen, utan följ normal kontroll vid köp. Skulle väl vara bakbromsen som fungerar enbart om man är specialist på att lufta den :)
Hellu boys, tänkte be om lite hjälp från er som kan Aprilia. Jag har kikat lite på Millen, finns 3 st i Sthlm för typ 40k, -00, -02, och -03. Är det nåt speciellt man ska vara uppmärksam på? En är import, spelar det nån roll när man köper beggat?
 
-01 uppdaterats koppling och motorn får lite mer effekt. Bakdamparen blir av nyare typ. Bromsar fram mindre ändring. Är det R modell så kan gafflarna (öhlins) läcka men det är inget farligt utan är behöver bara nya tätningar. Annars är där inget specifikt för millen, utan följ normal kontroll vid köp. Skulle väl vara bakbromsen som fungerar enbart om man är specialist på att lufta den :)

Aha, det är det säljaren menar när han skriver: Back broms haveri. Det funkar fast om man kör i trafiken i stan då bromsar själv. :crash
 
Kom det inte nya växellådan -03 med? Dvs den med utväxling som bättre passar bana, och är samma som i 2003-2010?
 
Om du nu ska lägga ca 40K på en aprilia så utöka sökområdet,,
du kommer nog få mycket hoj för dom slantarna tippar jag.
lycka till
/ jocke

Hellu boys, tänkte be om lite hjälp från er som kan Aprilia. Jag har kikat lite på Millen, finns 3 st i Sthlm för typ 40k, -00, -02, och -03. Är det nåt speciellt man ska vara uppmärksam på? En är import, spelar det nån roll när man köper beggat?
 
Hellu boys, tänkte be om lite hjälp från er som kan Aprilia. Jag har kikat lite på Millen, finns 3 st i Sthlm för typ 40k, -00, -02, och -03. Är det nåt speciellt man ska vara uppmärksam på? En är import, spelar det nån roll när man köper beggat?

Utöver de andra tipsen här så var vaksam på att det verkar förekomma en del begreppsförvirring i en del av annonserna. Vissa har inte så bra koll på om det är en R-modell eller inte som de sitter på. Det finns tex en 03:a ute som påstås vara en R men som definitivt inte är det.

Stod jag i valet och kvalet så hade jag hellre köpt en 01-03 än en 00:a. Naturligtvis helst en 03:a R-modellen...märkligt nog råkar det vara en sådan jag sitter på. :yoparty
 
Utöver de andra tipsen här så var vaksam på att det verkar förekomma en del begreppsförvirring i en del av annonserna. Vissa har inte så bra koll på om det är en R-modell eller inte som de sitter på. Det finns tex en 03:a ute som påstås vara en R men som definitivt inte är det.

Stod jag i valet och kvalet så hade jag hellre köpt en 01-03 än en 00:a. Naturligtvis helst en 03:a R-modellen...märkligt nog råkar det vara en sådan jag sitter på. :yoparty

Och vad står R för då? Den som känns intressantast av Blocketobjekten just nu är en 03 men inte en R.
Såg din, superfin men out of reach för min budget.
 
Och vad står R för då?

Mille R: R modellen är utrustad med lite mer läckerbitar: Det är Öhlins gaffel, stötdämpare och styrdämpare. Fälgarna är smidda av märket OZ Racing(betydligt skilland i "lättsvängdhet" för den som gillar banåka). 2000-2001 har enbart solosadel då bakramen är lättad och kan inte ta passagerare. 2002 fick de standardbakram. Framskärm, bakstänka och en del detaljer är i kolfiber istället för plast. Motorn är dock lika. 2003 fick vissa R-modeller radialmonterade bromsok. Sen finns det en uppsjö race-replicas som kallas "Haga-edition, Edwards-edition" osv. De har då en färgsättning som motsvarar föregående års WorldSuperbike team. I övrigt är dessa i grunden som R-modellerna.

Skiljer det 5000kr så är R-modellen att föredra, mer godis för slantarna helt klart.
 
Tack tack för all hjälp ni som svarat.:Bugar

Mille R: R modellen är utrustad med lite mer läckerbitar: Det är Öhlins gaffel, stötdämpare och styrdämpare. Fälgarna är smidda av märket OZ Racing(betydligt skilland i "lättsvängdhet" för den som gillar banåka). 2000-2001 har enbart solosadel då bakramen är lättad och kan inte ta passagerare. 2002 fick de standardbakram. Framskärm, bakstänka och en del detaljer är i kolfiber istället för plast. Motorn är dock lika. 2003 fick vissa R-modeller radialmonterade bromsok. Sen finns det en uppsjö race-replicas som kallas "Haga-edition, Edwards-edition" osv. De har då en färgsättning som motsvarar föregående års WorldSuperbike team. I övrigt är dessa i grunden som R-modellerna.

Skiljer det 5000kr så är R-modellen att föredra, mer godis för slantarna helt klart.

Finns en 00 R för 40, och en 03 inte R för 42, men 03an känns mer aktuell för mig, ventilspelskoll nyss gjord på verkstad och nytt drev på, bland annat, så slipper man fixa så mycket, mer ba köra! :yoparty
 
Oavsett R eller inte så är -01-03 mkt snyggare än -98-00. Basta!
 
Sorry för sent/långsamt svar men jag ser att du redan har fått svar från feta snoken. :tummenupp

Jag tror att det blir bra oavsett vilken variant du väljer, seså; iväg och handla nu! :7peta
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top