Aprilia-tråden

Det hade varit sjukt maxat!

Javafan, det är ju bara elektronik. Det ignition modulen gör är att precis som powercommandern sitta som "piggy-back" mellan org ecu och i detta fall spolarna. Ändrar tillfället för styrning.

SÅ; om spolarna på Tuonon styrs likt 99% av alla andra dumma spolar, betyder det att man laddar dem och när man "tar bort" jord så skjuter de gnista. Funkar de så, kommer detta mest sannolikt att funka. Behöver bara trycka näsan i ett vettigt elschema och läsa några powercommander installationsmanualer för att se vilken modul till vilken hoj som är mest lämpad.

Först ska jag dock en tripp till UK och hämta hojar så det får bli sen...
 
Javafan, det är ju bara elektronik. Det ignition modulen gör är att precis som powercommandern sitta som "piggy-back" mellan org ecu och i detta fall spolarna. Ändrar tillfället för styrning.

SÅ; om spolarna på Tuonon styrs likt 99% av alla andra dumma spolar, betyder det att man laddar dem och när man "tar bort" jord så skjuter de gnista. Funkar de så, kommer detta mest sannolikt att funka. Behöver bara trycka näsan i ett vettigt elschema och läsa några powercommander installationsmanualer för att se vilken modul till vilken hoj som är mest lämpad.

Först ska jag dock en tripp till UK och hämta hojar så det får bli sen...

nyfiken i en strut blir man allt! Blev rätt besviken när det visade sig att PC inte hade släppt någon modell till Dorsoduro:n, men du menar alltså att man skulle kunna tweka en så att den passar på tex min DD? :) Iofs inget jag själv skulle klara av... *suck*
 
nyfiken i en strut blir man allt! Blev rätt besviken när det visade sig att PC inte hade släppt någon modell till Dorsoduro:n, men du menar alltså att man skulle kunna tweka en så att den passar på tex min DD? :) Iofs inget jag själv skulle klara av... *suck*

Orsaken till det är nog annan på dorson, den har väl effektlägen? Dessa blir nog spolierade med en PC3, tyvärr. Men man kan ju mappa in den i ett läge och sen låta bli det där skulle jag tro :va
 
Nån som har backspeglar som passar till en RSV Mille -99 kompletta med alla muttrar och allt jox?

Frugan råkade slänga iväg mina när hon rensade i källaren... Hade tydligen jävligt mycket bra-att-ha skräp :)
 
Javafan, det är ju bara elektronik. Det ignition modulen gör är att precis som powercommandern sitta som "piggy-back" mellan org ecu och i detta fall spolarna. Ändrar tillfället för styrning.

SÅ; om spolarna på Tuonon styrs likt 99% av alla andra dumma spolar, betyder det att man laddar dem och när man "tar bort" jord så skjuter de gnista. Funkar de så, kommer detta mest sannolikt att funka. Behöver bara trycka näsan i ett vettigt elschema och läsa några powercommander installationsmanualer för att se vilken modul till vilken hoj som är mest lämpad.

Först ska jag dock en tripp till UK och hämta hojar så det får bli sen...

Great, säg till om jag kan tillföra något!
 
Först ska jag dock en tripp till UK och hämta hojar så det får bli sen...

Blir ju en smula nyfiken på vad du ska plocka hem? Har själv varit flitig besökare på diverse engelska sidor och spanat på Tuono's under vintern.
 
Blir ju en smula nyfiken på vad du ska plocka hem? Har själv varit flitig besökare på diverse engelska sidor och spanat på Tuono's under vintern.

Tuono -07 Dream Blue. :-) precis haft igång henne, kollat allt inför morgonen med körning på fel sida vägen! :gnissla vädret ser ut att bli kanon här på ön, premiär!!
 
Tuono -07 Dream Blue. :-) precis haft igång henne, kollat allt inför morgonen med körning på fel sida vägen! :gnissla vädret ser ut att bli kanon här på ön, premiär!!

App app, Blue Dream heter den faktiskt! :fakta

Fusk att kunna köra! här ska det snöa idag!

Hoppas du hittar lite prylar till mig också där ute på ön! :Bugar
 
Tuono -07 Dream Blue. :-) precis haft igång henne, kollat allt inför morgonen med körning på fel sida vägen! :gnissla vädret ser ut att bli kanon här på ön, premiär!!

Ålrajt, låter trevligt.
Vad är tanken med köpet? För du har väl redan en gen2 Tuono Factory om jag inte missminner mig? Något spännande projekt på gång, eller ska du bara ha den som reserv?
 
Ålrajt, låter trevligt.
Vad är tanken med köpet? För du har väl redan en gen2 Tuono Factory om jag inte missminner mig? Något spännande projekt på gång, eller ska du bara ha den som reserv?

Han vart tvungen att köpa en hoj till frun annars skulle han få sova på soffan med :arsele bar hihi
 
Han vart tvungen att köpa en hoj till frun annars skulle han få sova på soffan med :arsele bar hihi

Yes! Det var för övrigt en toppendag! 20mil fantastiska hojvãgar i solen. Akra-burkarna ekade mellan byarna, hojen var pigg och glad! Nu lastad tillsammans med en cbf1000 till farsgubben i väntan på morgondagens färja hem.
Snöstorm hemma? Hahaha! Jag saknar inte landet lagom just nu...

/snok, sittandes på en pub med en flock glada studenter nånstans i Leeds
 
Syns det tydligt om hojen är chippad?

Sitter Leo Vince slip-on & K/N-filter på hojen, så jag tänkte öppna boxen ikväll och kolla om den är chippad.
 
Last edited:
Ok, då vet jag. Blir att försöka hitta ett vettigt chip nu då.



Tar motorn nån skada av att den inte är chippad?
Nån som har ett chip till salu? :D

Är detta nått att ha kanske?
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230583898202&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Gabro på Aprilia-forumet, http://www.apriliaforum.com/forums/, vet vad han sysslar med och tar humana priser. Han bor i Italien och gör custom-chip åt dig beroende på vad du har för övriga trimprylar. Rekommenderas!
 
Gabro eller Dr Rossi-chip?

Vad säger ni som har koll, själv känner jag mig lite vilsen som gammal motard & crossåkare :)

En liten dryg fråga till: Angående luftboxen.
1. Behålla K/N-filtret
2. EVO-mod
3. Helt öppet, typ Hooked-mod.
Vilket är bästa alternativet?
 
Gabro eller Dr Rossi-chip?

Vad säger ni som har koll, själv känner jag mig lite vilsen som gammal motard & crossåkare :)

En liten dryg fråga till: Angående luftboxen.
1. Behålla K/N-filtret
2. EVO-mod
3. Helt öppet, typ Hooked-mod.
Vilket är bästa alternativet?

Evo, bibehållen trycksättning men större volym.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top