Aprilia-tråden

Fin fin !
Färgen påminner om en som ni ska få se på hojmässan.....:glömdet

Så! Då verkar det som om jag har ordnat fram alla delar jag behöver som jag saknade innan:

Avgassystem m ljuddämpare
Elsystem
Nya instrumenteringen

Ingen av er som råkar ligga på en bakfälg till en mille 99-02?

Börjar bli dags att tänka på nästa säsong snart. :tungan

Var förbi biltema häromdagen, för batteriet gett upp och inhandlade mig ett nytt gelbatteri, läste nånstans här att dom funkar okej!
Stoppade ner det i min älskling nu och har haft de på laddning i 2-3 dagar. Nu startar den inte ? Funkar skitbra om jag har starthjälp men helt värdelöst nu :huvet
När jag trycker på knappen orkar den runt nåt varv sen vill den inte längre!

Har jag gjort bort mig som köpt biltema, eller har nåt annat pajjat, eller är det helt enkelt så att det är så jävla kallt så de inte kommer någon kräm?
Detta får ju bara inte hända, även om det inte skall ut och köras på ett bra tag :tungan

Var förbi biltema häromdagen, för batteriet gett upp och inhandlade mig ett nytt gelbatteri, läste nånstans här att dom funkar okej!
Stoppade ner det i min älskling nu och har haft de på laddning i 2-3 dagar. Nu startar den inte ? Funkar skitbra om jag har starthjälp men helt värdelöst nu :huvet
När jag trycker på knappen orkar den runt nåt varv sen vill den inte längre!

Har jag gjort bort mig som köpt biltema, eller har nåt annat pajjat, eller är det helt enkelt så att det är så jävla kallt så de inte kommer någon kräm?
Detta får ju bara inte hända, även om det inte skall ut och köras på ett bra tag :tungan

Om du hade läst på lite mera så ska man undvika Biltema batteri i Aprilian och köp orginal istället eller ett snäpp störe. Aprilian behöver bra med start ström annars riskerar du att bränna startrelät eller om du har riktigt otur så sliter du ut sprang clutch mycket tidigare och då blir det dyrt.

Gör om gör rätt :)

Om du hade läst på lite mera så ska man undvika Biltema batteri i Aprilian och köp orginal istället eller ett snäpp störe. Aprilian behöver bra med start ström annars riskerar du att bränna startrelät eller om du har riktigt otur så sliter du ut sprang clutch mycket tidigare och då blir det dyrt.

Gör om gör rätt :)

Där ser man!
Jaja bara att investera då :)

YTX14-BS Går i men man får nog montera om fästet för batteriet lite gran(vet inte om orginal skruvarna räcker till)

Jo precis, det är ju jädrans tight redan med ytx12-bs men som sagt får väl helt enkelt komma på någon bättre lösning. Hellre ett ordentligt batteri än att orginalskruvarna passar... :banana

Jag bara stoppa i mitt, Tuono -03, passade utan problem. Hade YTX12-BS innan.

Jo precis, det är ju jädrans tight redan med ytx12-bs men som sagt får väl helt enkelt komma på någon bättre lösning. Hellre ett ordentligt batteri än att orginalskruvarna passar... :banana
Har inte haft några batteriproblem med Yuasa ytx12-bs.
Snabbkoppling till CTEK-laddaren bara. Inkopplad hela vintern.
Några skvättar under sommaren oxå - nemas problemas.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman