lill-danne
Strip the flesh, salt the wound
´Har akras collektorrör på min RSVR -03 samt homemadade adaptrar till Mivv GP kofiberdämpare till mille 2004-. Med db-killers i besiktade jag hojen u.a. Bilder finns på La Famiglia o mitt garage (Andre´Stål). Kostade drygt 5tsn o är grymt nöjd med utseénde och ljud, för det handlar mkt om ljud utan db-killers, i possitiv bemärkelse. Kvaliteten på dämparna är bra men linkpipen ser lite sådär ut jmf akra. Effekten kan jag inte uttala mig om förrutom att den går beydligt bättre än orginal med slipon.
Förrutom lite meck med adaptrar samt extra upphängning för vä dämpare så kan jag väldigt mycket rekomendera detta koncept, har tex skjutspinnar kvar vilket inte alla har vid 2-2 system. Vidare så är det lätt att byta burkar eftersom adaptrarna passar alla slipon till RSV 2004-. Läst på AF1-forum om en kille i USA som gjort ngt liknande så du kan bli officiellt den 3:dje i världen med Mivv Gp på akra 2-2 rör.
Lycka till och må Lepra drabba de skyldiga!
Hmmm...kan man inte använda länkrören till Akra-systemet direkt på själva kolfiberburkarna? Mivvs länkrör ser ju ut som f-n tycker jag som är allergisk mot krom och allt som liknar det. Bygga om låter lite jobbigt...jag trodde nog att de bara var bolt on. Jag har redan fotpinnar som funkar med 2-2-system så det borde jag slippa också tycker jag (skaffade Akrapovic-adaptern till vänster fotpinne). Är det inte 60 mm anslutning på Mivv-dämparna? Hur långa är de?
Njae, helst inte...tycker det där upplägget bara passar på hojar som är gjorda för det från början...dessutom har jag ju fortfarande kvar ett riktigt 2-2-system med både grenrör och två st länkrör (se nedan, titta inte för noga efter smuts...takdropp). Det borde räcka med någon typ av snygg ljuddämparburk med 60 mm-anslutning och någorlunda lagom längd tycker jag. Jaja, jag är väl lite kräsen då...Ragga tag i highpipes när du ändå är på g?
![]()

Bifogat
Last edited: