Aprilia-tråden.

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Ingen som har koll på var nånstans man kan köpa 16/44 drivpaket till en mille -99 ?

Om du exakt vill ha ett paket som består av "framdrev 16 kuggar, bakdrev 44 kuggar och 110 (eller om det är 108) länkars 525 kedja" så vet jag inget i sverige fast det finns säkert. Däremot kan man hitta ett gäng sådana på ebay om du kan/vill handla från utlandet.

En stor aprilia åfs är väl starol i Enköping, kolla med dem kanske?

/R
 

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
var precis inne och tittade men är det bara jag som tycker fem tusen är dyrt:va (kommer från småland om nån undrar) man får väl önska sig ett par såna av tomte far:)

Visst är 5 papp för ett par mycket pengar men man får ju jämföra vad orginalskivorna kostar..och de priserna kanske är annorlunda idag det vet jag inget om, då var ISR billigare i alla fall.
Om man ändå skall byta är det nog bättre med ett par fullflytande eller halvflytande ISR än ett par orginal som man kanske får samma problem med igen efter ett tag:confused:
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det runda, stora startrelät klickar absolut...känns ju lurigt om strömmen inte letar sig fram till startmotorn från det, eller har det brunnit inne i relät, och det är nada kontakt, trots att det klickar i det? :)

Kan bara säga att mitt relä klickade också även fast det var trasigt. Så det är nog det som är felet oavsett hur lurigt det känns, det är väldigt sällan man blir klok på elektriska problem.

Ha det.

Såg för resten att de specat lite tekniskt för nya RSV4. 180 häst på 179 kg ska väl räcka en bit.:yoparty
 
Last edited:

Deefred

Garage på Grosse Freiheit.....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hamburg/Nyköping/Sevilla
Hoj
FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
Kan bara säga att mitt relä klickade också även fast det var trasigt. Så det är nog det som är felet oavsett hur lurigt det känns, det är väldigt sällan man blir klok på elektriska problem.

Ha det.

Såg för resten att de specat lite tekniskt för nya RSV4. 180 häst på 179 kg ska väl räcka en bit.:yoparty

Om relät blir överhettat kan plast smälta och sedan isolera kontaktytorna trots att solenoiden drar (Den som genererar klicket)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Om relät blir överhettat kan plast smälta och sedan isolera kontaktytorna trots att solenoiden drar (Den som genererar klicket)


Visst var det relät, enkelt test (när man fick veva igång tankeverksamheten... :va ) sätt en mejsel över polerna på relät, och pärlan vevade igång. :)

Relativt sunko-el-grande-konstruktion om relät kan gå åt pipan när batterispänningen svajar...vilket var rätt enkelt med en kallstart på twinnen...

/J
 

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Sjöbo (and then some)
Hoj
KTM 640 Duke II
Hej på er Apriliafantaster!

Nån som kan hjälpa mig med prissättningen på min hoj? Mille Factory 2007, uttagen mars 2008, med 950mil på mätaren. Framgafflarna bytta till Nya Öhlins vid 850mil pga små repor (fabriksfel). Jag säljer inte för under 100k Men det är väl inte fel, den måste ju vara värd mer?!

En kompis till mig drog omkull och är riktigt illa skadad så jag har helt tappat suget för det, tyvärr =(

Tacksam om nån kan hjälpa mig!

//Sulan
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Hej på er Apriliafantaster!

Nån som kan hjälpa mig med prissättningen på min hoj? Mille Factory 2007, uttagen mars 2008, med 950mil på mätaren. Framgafflarna bytta till Nya Öhlins vid 850mil pga små repor (fabriksfel). Jag säljer inte för under 100k Men det är väl inte fel, den måste ju vara värd mer?!

En kompis till mig drog omkull och är riktigt illa skadad så jag har helt tappat suget för det, tyvärr =(

Tacksam om nån kan hjälpa mig!

//Sulan

Kolla annonserna på blocket och lägg dig lägre så kanske du få den såld även om det är fel säsong just nu.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Vilken är den bästa Aprilia-affären enligt er? :) Vill gärna ha lite tips här.. måste inte ligga i Stockholm... Vill hitta en schyst affär att beställa en styck RSV4 hos...
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag har fått kalasbemötande på Starol Racing i Enköping, och lika hos Aprilia center i Haninge. :)

/J
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Aprilia Center Haninge utan tvekan:tummenupp
Han ställer upp i alla väder för dig.

:D :D :D :D
Åkte till Power Bike i Arlandastad... så saker o ting kanske löser sig. :)

I övrigt, wow... nice o ligga jämte Lamborghi / Ferrari-affärer. Fick lov att gå o kika på bilarna en sväng. Dräggelvarning...
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
swedie in da house:
Vill beställa en styck RSV4...


Har du inte beställt en ännu så kan du nog helt kallt räkna med att åka RSV4 2010 men du har ju lite inside hos Danskarna så om du vill åka på en iår så lär du nog få dra i dom trådarna ganska hårt. Jag har 1 st såld till kund och en kund till som bara ska ha en (om det går att uppbringa), vad jag hört så kommer det nog inte fler än 4-5 till Sverige (förutom någon som ska gå SuperBike genom en annan handlare). Tydligen blir det så att hojar som är sålda går före och som med Dorsoduron när dom första kom fick vi handlare bara leverera till sålda kontrakt altså inga demohojar eller "skyltex"....

Enligt rykten (som du säkert hörde i Köln) så är dom 250 första (som ska levereras i februari) redan sålda och vad jag förstår är resterande 750 st (som ska vara levererade under juni) redan uppbokade av importörer....

DP says: Min (Starol Racing) kund bokade sin RSV4 i oktober 2007....
 

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Trosa
Hoj
StreetTriple R -10
Vilken är den bästa Aprilia-affären enligt er? :) Vill gärna ha lite tips här.. måste inte ligga i Stockholm... Vill hitta en schyst affär att beställa en styck RSV4 hos...

Jag köpte min mille på Superbike i gbg - bra affär och trevlig personal. Lätta att göra affärer med. Tummen upp för dom :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
swedie in da house:
Vill beställa en styck RSV4...


Har du inte beställt en ännu så kan du nog helt kallt räkna med att åka RSV4 2010 men du har ju lite inside hos Danskarna så om du vill åka på en iår så lär du nog få dra i dom trådarna ganska hårt. Jag har 1 st såld till kund och en kund till som bara ska ha en (om det går att uppbringa), vad jag hört så kommer det nog inte fler än 4-5 till Sverige (förutom någon som ska gå SuperBike genom en annan handlare). Tydligen blir det så att hojar som är sålda går före och som med Dorsoduron när dom första kom fick vi handlare bara leverera till sålda kontrakt altså inga demohojar eller "skyltex"....

Enligt rykten (som du säkert hörde i Köln) så är dom 250 första (som ska levereras i februari) redan sålda och vad jag förstår är resterande 750 st (som ska vara levererade under juni) redan uppbokade av importörer....

DP says: Min (Starol Racing) kund bokade sin RSV4 i oktober 2007....
Det går inte officiellt att boka förrän nästa vecka.

Men detta måste såklart kollas upp så jag inte står utan hoj.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Aprilia Mille Dekaler

Sålda
 

Bifogat

  • eb7f_1.jpg
    eb7f_1.jpg
    13.7 KB · Visningar: 51
  • rsv1.jpg
    rsv1.jpg
    35.3 KB · Visningar: 45
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Har ytterligare 2st coola dekaler som jag köpt på mig i våras. Sparade dessa för att sätta på nått extra fint ställe på hojjen, men jag är nöjd som jag är. Riktigt snygga 3-färgade, likadana som sitter på mille-hojjen från 2000, på luftintagen, men längden på dessa är 14cm.
Kostade mig 9.90GBP +1GBP (se annons http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI....5236526&Category=122234null&_trksid=p3907.m29 ),

Pimp your bike, sneak-edition (för dig som inte köper Acra-system för 12 000 :tungan )

Kostar DIG 100kr inkl frakt :tummenupp :banana
PMa först till kvarn
Annars får de ligga kvar i byrålådan :(

Du har PM.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top