Aprilia-tråden

*Host host hicka* Kollar att min hoj står kvar i garaget puhh..

Ahh najs hoj! Intressant med stödet från Honda. Ska det passa rakt av?
Berätta gärna hur det går! Min har redan borrat sig genom varm asfalt en gång och orsakat att jag fått i ettan istället för att få ned stödet...:gnissla
Nu har ekonomin äntligen återhämtat sig från dyr sommarsemester så ny beggad motor kan äntligen införskaffas! Jag hoppas att det är ren otur att vevlagren börjar pulveriseras efter 4000 mil...:huvet

Och ja jag jobbar nattskift :)

Står lite här om det bl.a:

http://www.apriliaridersite.com/viewtopic.php?t=2390&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
 
Misstänker starkt att den där feta plattan kan slå bulor i mina dyra rörkrökar..:va
Har ca: 1,5mm spel mellan stöd o rör med originalstödet o EVO6.
Du som kör med Smalt, border va lite tight där oxå, eller?

Mja tajt är det tyvär....använder orginal stödet fast har svetsad på en liten klak så inte stödet tar i röret....men det gör att stödet ligger farligt nära marken vid nerlägg..Hade det ca 1-1.5cm från röret men då vart det fina gnistor när man la ner hojen från stödet så nu ligger det ca 1-2mm från röret istället, vart bättre men har inte testat att lagt ner den fullt än.
 
Jag kör 15/42 med 170+ på slangen och det är lite väl bra för mig. Man får vara väldigt mjuk på gasen så den inte slår över på de tre första växlarna sedan kan man vara mer "brutal". På bana funkar det bra men det tar på krafterna att försöka hålla sig kvar med låren på tanken när hojen accar saatan.

/J

Hehe brutalt med 170+:yoparty, du borde helt klart klara dig med orginal konfigurationen. Eller dreva upp och få ett riktigt högfartsmonster :cdevil. Hur går det med Bomber reportaget vet du i vilket nr det kommer...eller har det kommit ut nu?
 
Hehe brutalt med 170+:yoparty, du borde helt klart klara dig med orginal konfigurationen. Eller dreva upp och få ett riktigt högfartsmonster :cdevil. Hur går det med Bomber reportaget vet du i vilket nr det kommer...eller har det kommit ut nu?
Ja jaevlar, den där VR-8 e en riktig buse. :tummenupp
Kolla in hans video på youtube. Klart över hastighetsgränsen...
Den hojen varvar ur på 6:an me samma schwung som min gör på 3:an.:skrämd
 
Ja jaevlar, den där VR-8 e en riktig buse. :tummenupp
Kolla in hans video på youtube. Klart över hastighetsgränsen...
Den hojen varvar ur på 6:an me samma schwung som min gör på 3:an.:skrämd

Min hoj går fortare än hans hoj ;) , hans är/va inte drevad till mer än 266km/h.
 
Här kommer bilderna på min hoj

Här kommer bilderna på min hoj dock utan slip-on och kapad bakskärm.
 

Bifogat

  • DSCN1920x.jpg
    DSCN1920x.jpg
    129.1 KB · Visningar: 54
  • DSCN1921x.jpg
    DSCN1921x.jpg
    133.7 KB · Visningar: 62
Ja jaevlar, den där VR-8 e en riktig buse. :tummenupp
Kolla in hans video på youtube. Klart över hastighetsgränsen...
Den hojen varvar ur på 6:an me samma schwung som min gör på 3:an.:skrämd

En buse vet jag inte men men......kolla filmen...

Hehe brutalt med 170+:yoparty, du borde helt klart klara dig med orginal konfigurationen. Eller dreva upp och få ett riktigt högfartsmonster :cdevil. Hur går det med Bomber reportaget vet du i vilket nr det kommer...eller har det kommit ut nu?

Blir inget reportage, kolla min byggtråd istället. Bomber fick aldrig tummen ur att komma pga olika anledningar så jag gick vidare i min byggtråd istället. Håll koll på webben.......snart är min hemsida uppe med mera godsaker rörande hojar och kompressor matning.....

Min hoj går fortare än hans hoj ;) , hans är/va inte drevad till mer än 266km/h.

Frågan är ju hur lång tid du behöver på dig för att nå toppfart.....jag når den ganska fort utan att segdra..

/J
 
En buse vet jag inte men men......kolla filmen...



Blir inget reportage, kolla min byggtråd istället. Bomber fick aldrig tummen ur att komma pga olika anledningar så jag gick vidare i min byggtråd istället. Håll koll på webben.......snart är min hemsida uppe med mera godsaker rörande hojar och kompressor matning.....



Frågan är ju hur lång tid du behöver på dig för att nå toppfart.....jag når den ganska fort utan att segdra..

/J

Jag behöver ivarjefall inte segra den något mycket även om din acc bätttre än min :)
 
Ok jag som har vaxat min Prilla:yoparty Fan nu ska det TRIMMAS:va
Så ska ni få se på:huvet
Jag vill ha en turbo jag med:mad: Den prillan gick bra, tur att det fins nån som testar att det går:tummenupp
Jag ska nu köpa mig en 125 cc så man inte blir så knäckt:D :D :D :D
 
Ok jag som har vaxat min Prilla:yoparty Fan nu ska det TRIMMAS:va
Så ska ni få se på:huvet
Jag vill ha en turbo jag med:mad: Den prillan gick bra, tur att det fins nån som testar att det går:tummenupp
Jag ska nu köpa mig en 125 cc så man inte blir så knäckt:D :D

Mmmm men välvaxat är ju ganska snabbt det oxå:tungan .
Trim som trim inget skall föraktas:D:D:
 
2004 Mille

Skickar en bild på min Prilla,,
 

Bifogat

  • Copy of Aprilia%20copy.JPG
    Copy of Aprilia%20copy.JPG
    137.6 KB · Visningar: 96
  • DSC_2798 prilla.JPG
    DSC_2798 prilla.JPG
    123.4 KB · Visningar: 94
Last edited:
Missförstå mig rätt...de var inte bokstavligt menat:D

Det finns en klar "risk" att jag ställer mig i kön för ett kit.
Ska bli intressant att se vad du o "kiwisarna" knåpar ihop.

Jag vill också ha:mad:

Bara anmäla intresse via pm eller mail Mr.J. Kitten ligger i pipeline för tillverkning jag ska bara säkra ett antal personer som vill ha så det blir effektivt att tillverka och försvarligt rent ekonomiskt.

/J
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top