Aprilia-tråden

RSV_R skrev:
Ringde nyss runt lite...

TH Har bara helårs förs utan avställning. Bana med SMC går bra, annars ej...

Hel/hel = 22700
Halv/hel = 9000
Trafik/hel = 6200

...


Det där stämmer inte riktigt... Den e avställningsbar men begränsat till x antal gånger... killen jag snackade med sa att man kunde skriva av den på vintern och kanske om man skulle utomlands i nån månad eller två på sommaren..

Jag har TH och ställer av på vintern... deras garageförsäkring ligger på 36 kr i månaden...

Jag pröjsar 13500:- HEL/HEL som det heter... sannningen e att en stor del av summan ligger på sommaren.. Jag pröjsar 1700:-/mån på sommaren (maj - Sep) därefter 500:-/mån påställd..

Jag e 27 och bor i Linköping city...

tycker att det e rätt billigt faktiskt... synd bara på bana.. :huvet
 
DaLorD skrev:
Det där stämmer inte riktigt... Den e avställningsbar men begränsat till x antal gånger... killen jag snackade med sa att man kunde skriva av den på vintern och kanske om man skulle utomlands i nån månad eller två på sommaren..

Hmmm, jag som specifikt frågade om man inte kunde ställa av den på vintern. Men det gick inte utan det var enbart en HEL/HEL försäkring....
:3freak

Men det är väl som vanligt... dom vet inte ens vart dom har sitt eget arsle...
 
Ute i Stenkullen, kk sen 2002:
11.5k hel/helår Folksam (påställd 4.5mån)
9.5k hel/helår LF (påställd 5mån)
8.5k hel/helår TH (påställd 6mån)

Folksam höjde min premie när jag flyttade från Gbg innerstad ut till Vischan med eget garage.
 
TERMINATOR skrev:
har du fått ordning på din hoj?

Japp :tummenupp Den verkar ha "självlagat sig". Felsökning i 9 timmar på verkstad, dom hittade nada fel, men nu sköter den sig som den ska... Har kört 2 tankar med STP insprutningsrengöring nu, kanske var kleggiga spridare? :confused:

Ska till Gelleråsen nu på fredag och ge den vad den tål, får se om den pallar då!
 
Dyno

Ny kurva med lite bättre förutsättningar och med fantastiskt bättre resultat...

125,6 hästar och maffiga 116,4 Nm i vrid på slangen... :tummenupp

NU är jag riktigt nöjd...nu ska jag bara njuta... :banana
 

Bifogat

  • aprilia3.jpg
    aprilia3.jpg
    103.4 KB · Visningar: 100
2ono skrev:
8` hel/helår "RSV mille 25`"bilsport och MC
För att köra sporthoj idag ska man tydligen helst vara gubbe bo i en glesbygd :rolleyes:


Hmm... Lustigt.. När jag ringde Bilsport & MC så började kärringen som svara bara skratta när jag gav henne reg. nummret.. "Ahh... hahaha... det e en sån där sporthoj va???" - ja... " haha... 25000:- i bara trafik.. " :brinnerup
 
bikerwoman skrev:
Japp :tummenupp Den verkar ha "självlagat sig". Felsökning i 9 timmar på verkstad, dom hittade nada fel, men nu sköter den sig som den ska... Har kört 2 tankar med STP insprutningsrengöring nu, kanske var kleggiga spridare? :confused:

Ska till Gelleråsen nu på fredag och ge den vad den tål, får se om den pallar då!

jag har haft i STP i min oxå i våras när jag började åka och min tomgång blev jämnare, kanske manskulle åka till åsen och titta lite, får se om jag hinner
 
DaLorD skrev:
Hmm... Lustigt.. När jag ringde Bilsport & MC så började kärringen som svara bara skratta när jag gav henne reg. nummret.. "Ahh... hahaha... det e en sån där sporthoj va???" - ja... " haha... 25000:- i bara trafik.. " :brinnerup
Stygg Chansa tar ca: 3250:- halv/hel om man är 30+ och haft hoj reggad på sig mer än 5 år...
 
Sitter och försöker att få bort mitt framhjul, men icke!!!

Undrar om någon kan hjälpa mig med detta. Beskriv hur man gör.

Jag fattar inte hur jag kan göra fel...men den jefla axeln lossnar inte för mig.


Jag mekar nu...så snabba svar är välkommna.


Ursäkta min smarta fråga... :3freak
 
Bee skrev:
Sitter och försöker att få bort mitt framhjul, men icke!!!

Undrar om någon kan hjälpa mig med detta. Beskriv hur man gör.

Jag fattar inte hur jag kan göra fel...men den jefla axeln lossnar inte för mig.


Jag mekar nu...så snabba svar är välkommna.


Ursäkta min smarta fråga... :3freak

lossa mutter, släpp låsningen ( 2 på varje sida) under gaffeln och dra ur axeln, så är det på falcon i allafall, borde inte ta mer än 2 min
 
Köpa mille?

Hepp!
Har just sålt iväg min rgv250, och letar ersättare.
Jag vill då ha nåt som svänger som RGV:n men med mera pulver. Var helt inne på en mille, men när jag provkör tycker jag den känns "tung". Hojen är ju hanterbar, och svänger fint och stadigt, men den känns ändå ... sävlig, på nåt sätt. Speciellt i snabba kast. Min fråga är då om jag blivit skadad av min tidigare hoj eller om även ni upplever det här som en del av millen, jämfört med andra sporthojar?
 
järnarn skrev:
Hepp!
Har just sålt iväg min rgv250, och letar ersättare.
Jag vill då ha nåt som svänger som RGV:n men med mera pulver. Var helt inne på en mille, men när jag provkör tycker jag den känns "tung". Hojen är ju hanterbar, och svänger fint och stadigt, men den känns ändå ... sävlig, på nåt sätt. Speciellt i snabba kast. Min fråga är då om jag blivit skadad av min tidigare hoj eller om även ni upplever det här som en del av millen, jämfört med andra sporthojar?


Har bara kunnat jämföra den med cbr600f (92a)och gsx750 (98) och där så känns millen smalare och smidigare än de andra.
 
Lam-Kaka skrev:
Har bara kunnat jämföra den med cbr600f (92a)och gsx750 (98) och där så känns millen smalare och smidigare än de andra.
Det e ju ett ganska stort steg från RGV till mille så det är väl inte konstigt att den känns stor å så.Jag har haft både R1 o Blades tidigare men jag blev förälskad i Millen direkt efter att ha provkört :tummenupp . Det är ju det som är det lömska med den; enlig alla tester i Bike mm så kör ju testkillarna mycket snabbare än vad dom tror Haft min sen 02 vill inte byta .. Kör hårt :yoparty
 
Köpa mille?

Tack för svar!
Har då även provkört R1 som referans, och den kändes i mitt tycke lite smidigare, men samtidigt instabil. Så då åkte jag iväg och testade en 996:a. Den var precis så smidig och distinkt som RGV:n, plus att den gick stabilare i högfart. Men den går ju inte att ha i vardagslag, så nu är jag tillbaks till millen. I och för sig fel forum att fråga, men, hur ska jag säga ... i Kista-rondellen där jag bor brukade jag dra om sporthojar på utsidan med rgv:n. Har bla tagit ZX9-r, GSXR-1000, R1:or och R6. Kan man fortsätta att göra det med en mille?
Toppfartsmässigt verkar den ju på papperet dra ganska jämnt med en R1:a, hur är accet över 230?
MVH
 
DaLorD skrev:
Hmm... Lustigt.. När jag ringde Bilsport & MC så började kärringen som svara bara skratta när jag gav henne reg. nummret.. "Ahh... hahaha... det e en sån där sporthoj va???" - ja... " haha... 25000:- i bara trafik.. " :brinnerup


Lika lustigt att dom klassar RSV mille som sporthoj för att den har kåpor och medan RSV tuono inte har kåpor men är ju en identisk hoj egentligen och blir därmed en billigare förstå den logiken :rolleyes:
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top