Aprilia-tråden

Tjena på er nu behöver jag lite hjälp.

1. Har upptäckt att kopplingsvätskan sjunker ovanligt snabbt, ca en halv behållare i veckan, vad göra???

2, mitt stöd är helt kass, var får man tag i något bättre????
 
Jag är kassare än mormor på koppling. Men har inte världssamfundet gjort tydligt att dålig oring i slaven gör det svårt att hålla tätt mellan slav och växellådan? Därmed den klassiskt mörka koplingsvätskan.(motorolja) Kan vätskan krypa åt andra hållet kanske? Eller hamnar den helt utanför?
 
lugn Olsson bara lugn ,, vätskan kommer inte åt motoroljan ,, i så fall är det problem med stora bokstäver ,, men var lugn du ,, .
jag har några special O-ringar X-tra ska ja ta med till skokloster ? kostar en varmkorv :o)
i så fall packar jag ner dom i morgon så ja inte glömmer.
mvh: Jocke
 
jocke i köping skrev:
Visst har vi gjort det ,, i E-tuna hos kenneths motor ,, ring o fråga efter jörgen o snacka med honom ,, han har bänkat 3-4st olika prillor så han kan det bra vet jag ,,
mvh: Köping
jaja men jag vill se papper här på sh :)
 
jag har lagt ut mitt har jag för mig ,, men nu så har jag ingen scanner längre ,, den vilar på den lokala soptippen ,, kanske kan scanna på jobbet om du promt bråkar ,, annars så är det väl bara o vobbla förbi köping om du kommer ihåg vägen ,,
 
#Olsson# skrev:
Jag är kassare än mormor på koppling. Men har inte världssamfundet gjort tydligt att dålig oring i slaven gör det svårt att hålla tätt mellan slav och växellådan? Därmed den klassiskt mörka koplingsvätskan.(motorolja) Kan vätskan krypa åt andra hållet kanske? Eller hamnar den helt utanför?

jag har oxå hört det men vafan ska man behöva riva skiten det har jag ingen lust med, får fylla på i stället tills det inte är ohållbart
 
kan du inte skruva själv så virra dig förbi köping så byter jag åt dig ,, det tar inte många minuter ,, att du sedan blir mig skyldig en rejäl fika är din betalning ,, köp med lite bromsvätska så du har o fylle på med ,, jag jobbar dagtid hela veckan ,, o det tar dig max 30 min från pennybridge o hit.
 
jocke i köping skrev:
kan du inte skruva själv så virra dig förbi köping så byter jag åt dig ,, det tar inte många minuter ,, att du sedan blir mig skyldig en rejäl fika är din betalning ,, köp med lite bromsvätska så du har o fylle på med ,, jag jobbar dagtid hela veckan ,, o det tar dig max 30 min från pennybridge o hit.

du har pm
 
Shit pomfrit...menar ni att oringen i slaven bara tackar för sig utan förvarning?
Att det blir mörkt i behållaren ser man ju...men var tar vätskan vägen?!
Ska byta även den slangen innan skokloster o lufta..
ta gärna med lite ringar om du har till övers till träffen..
Ska ju klättra me Falcon över Alperna i summar.. :gnissla

Lite smakprov på alpåkning :)
 
Don Tomaso skrev:
Shit pomfrit...menar ni att oringen i slaven bara tackar för sig utan förvarning?
Att det blir mörkt i behållaren ser man ju...men var tar vätskan vägen?!
Ska byta även den slangen innan skokloster o lufta..
ta gärna med lite ringar om du har till övers till träffen..
Ska ju klättra me Falcon över Alperna i summar.. :gnissla

Lite smakprov på alpåkning :)


nää inte utan förvarning, men du märker om kopplingsvätskan sjunker
 
inte bara sisådär utan var gång du ser att du har missfärgad vätska i koppen e det upplöst o-ring du ser ,, ett bremboproblem generellt sett ,, händer på duccarna åxå men det snackas inte så mycket om det ,, därför vet inte så många ,, men jag vet efterssom jag vet hur lagerhyllorna ser ut hos min handlare när det gäller ducce prylar till kopplingen :arsele
men visst kan jag ta med en o-ring till dig åxå ,, bara det inte regnar för då kommer jag troligen inte.

Don Tomaso skrev:
Shit pomfrit...menar ni att oringen i slaven bara tackar för sig utan förvarning?
Att det blir mörkt i behållaren ser man ju...men var tar vätskan vägen?!
Ska byta även den slangen innan skokloster o lufta..
ta gärna med lite ringar om du har till övers till träffen..
Ska ju klättra me Falcon över Alperna i summar.. :gnissla

Lite smakprov på alpåkning :)
 
jocke i köping skrev:
men visst kan jag ta med en o-ring till dig åxå ,, bara det inte regnar för då kommer jag troligen inte.

GÖTT! Gör så! Ska bli kul o ses o höras!
Det ska INTE regna 1:a maj...
Därför ska samtliga packa ner regnstället under cutsen redan nu o impregnera boots o handskar..
Sen kan man slita upp det precis innan man åker iväg på morgonen..
 
ÄHMMMM det är bara på Falcon det får plats under cutsen ,,, o speciellt inte på 04:orna ,, tro mig :yoparty

Don Tomaso skrev:
GÖTT! Gör så! Ska bli kul o ses o höras!
Det ska INTE regna 1:a maj...
Därför ska samtliga packa ner regnstället under cutsen redan nu o impregnera boots o handskar..
Sen kan man slita upp det precis innan man åker iväg på morgonen..
 
Last edited:
mikcar skrev:
Tog du loss drevhållaren ur ryckutjämnaren och höll emot med en nyckel från andra sidan eller satt muttrarna löst ändå...?


Nej..

Jag höll ej emot när jag kände på dem.... När jag snurrade på dem så snurrade jag liksom på "hela paketet"...


Vadårå??
 
mikcar skrev:
Skulle rekommendera att du ändå köper barnett kopplingen, det gjorde jag på min 00:a med samma problem och sen var det bra. 01:an fick även en annan kopplingskorg p.g.a att dräneringen inte var tillräckligt bra. Bästa är ju förstås att även byta kopplingskorgen men det ska räcka med Barnettkopplingen.

mm.... synd bara att den e kiss-dyr...

:(
 
#Olsson# skrev:
Jag är kassare än mormor på koppling. Men har inte världssamfundet gjort tydligt att dålig oring i slaven gör det svårt att hålla tätt mellan slav och växellådan? Därmed den klassiskt mörka koplingsvätskan.(motorolja) Kan vätskan krypa åt andra hållet kanske? Eller hamnar den helt utanför?


Bara att köpe en O-ring av EPDM 20*4 tror jag den ska va??? Kan även va 24*4... kommer inte ihåg..

*Efter koppling-skolning me wasa*
 
DaLorD skrev:
Nej..

Jag höll ej emot när jag kände på dem.... När jag snurrade på dem så snurrade jag liksom på "hela paketet"...


Vadårå??

ja då är det inte så konstigt att man kan tro att dom sitter löst... Man måste ta ur drevhållaren från hjulet/ryckutjämnaren och hålla mot med en nyckel från andra hållet då bultarna inte är förankrade.
 
mikcar skrev:
ja då är det inte så konstigt att man kan tro att dom sitter löst... Man måste ta ur drevhållaren från hjulet/ryckutjämnaren och hålla mot med en nyckel från andra hållet då bultarna inte är förankrade.

Joo jag märkte det sen... Men ska man dra åt dem så de sitter såpass hårt att de inte "slirar" ändå??
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top