Aprilia-tråden

DaLorD skrev:
Fan... felet är kvar... :huvet

Kan man köra med diagnoskbeln i???

Eftersom "EFI" dyker upp på displayen men försvinner efter ett tag så kan jag inte se felkoden.. när jag kollar den står det "0" så vad händer om man sätter dit kabeln och kör tills felet kommer??? kommer det upp en felkod då??


:confused:

Jag hade i princip samma fel.. "EFI" lös efter tvätt, kopplade bort batteriet en stund. Då "nollades" felet å allt ä rsom vanligt. Hoppas det löser sej!..

/A
 
wasa skrev:
Halloj...
Det var inte roligt att höra det där........
Hoppas du tvättade av fiber skivorna med någon typ av avfettning. Å även glasblästrade av stålskivorna lite lätt eller åtminstone putsade av dom med lite smärjelduk.

Kolla även lagret som sitter ute i kåpan som du plockar dän, det har hänt att det har gått sönder å det medför oxå kopplings problem.

Någon annan som köpt fjädrar av mej som har haft liknande problem??
Hör av er här eller PM:a mej i så fall.

Lycka till.................

Det ska även tillägas att när jag bytte olja så står det i workshop manualen att det ska i 3,7 - 3,9 liter olja... beroende på om man byter filter samtidigt vilket jag gjorde..

Men... När jag tappat i 3,9 liter så var nivån ändå under min-strecket... så jag körde någon mil för att "vispa runt" lite och få den varm men nivån kom inte upp ändå... så jag hade i lite till... vet inte hur mycket exakt men nästan en deciliter till... då såg jag nivån ligga precis på min... och när jag nu kör den varm så kommer den upp en bit till...

Hur mycket brukar ni ha i och känner ni igen scenariot??
 
RSV_Ante skrev:
Jag hade i princip samma fel.. "EFI" lös efter tvätt, kopplade bort batteriet en stund. Då "nollades" felet å allt ä rsom vanligt. Hoppas det löser sej!..

/A


Ahh...

Ska se efter jobbet... e det inte borta provar jag med din lösning...


hoppashoppashoppashoppas :Bugar
 
Är det inte så att EFI alltid tänds när när den gör en systemkontroll och sen slocknar och visar annat typ temp
 
Powercommander + Falco + Renegade = ?

Hej

Har en Falco 01 med Renegade Slip-on samt airkit. Använder idag det från Renegade bifogade chipet för Slip-on.

Köpte airkitet i tidigare i vår alltså inte i samband med burkarna som satt på hojen när jag köpte den.

Nu till min fråga:
Är det lönt att investera in en PC3 och låta någon "guru" mappa den?
Eller ska jag nöja mig med renegade chippet? Den går fint som den är men mycket vill ju alltid ha mer :D

Var hittar man isåfall PC3 till bäst pris?

/BW
 
DaLorD skrev:
Joo... men den tänds när jag kör asså... = Fel
jaha ok då är jag med, inte så bra kanske, min instrument slocknade förra sommaren när jag hade tvättat, då hade det kommit in fukt i stödkontakten, sprutade i typ5-56 och sen va det bra
 
Black-Wolf skrev:
Hej

Har en Falco 01 med Renegade Slip-on samt airkit. Använder idag det från Renegade bifogade chipet för Slip-on.

Köpte airkitet i tidigare i vår alltså inte i samband med burkarna som satt på hojen när jag köpte den.

Nu till min fråga:
Är det lönt att investera in en PC3 och låta någon "guru" mappa den?
Eller ska jag nöja mig med renegade chippet? Den går fint som den är men mycket vill ju alltid ha mer :D

Var hittar man isåfall PC3 till bäst pris?

/BW


tror inte det skulle ge så mycket som det kostar så frågan är om det är värt det, jag har pc3 på min :hihi :hihi :hihi
 
Black-Wolf skrev:
Hej

Har en Falco 01 med Renegade Slip-on samt airkit. Använder idag det från Renegade bifogade chipet för Slip-on.

Köpte airkitet i tidigare i vår alltså inte i samband med burkarna som satt på hojen när jag köpte den.

Nu till min fråga:
Är det lönt att investera in en PC3 och låta någon "guru" mappa den?
Eller ska jag nöja mig med renegade chippet? Den går fint som den är men mycket vill ju alltid ha mer :D

Var hittar man isåfall PC3 till bäst pris?

/BW
Halloj....

Enklaste är ju att montera allt å åka till en bänk å dra en repa, pris ca 5-600:-.
Då ser du hur chippet funkar ihop med allt. Då ser du på soppa kurvan om det är värt ca 2800:- från USA + Mapp kostnad på ca 2500:-.

Ett alternativ som jag gjorde var att kontakta en dynajet firma å dila fram ett pris på PcIII + Mappning. Det blev 5500:- för mej.

Lycka till
 
Jorge på Renegade menar att deras chip ska fungera utmärkt tillsammans med deras luftkit också. Jag har för mig att chipet heter 2+ eller nåt liknande.

Men, det är klart att du kanske kan klämma ut lite extra med PC3 i alla fall...
Black-Wolf skrev:
Hej

Har en Falco 01 med Renegade Slip-on samt airkit. Använder idag det från Renegade bifogade chipet för Slip-on.

Köpte airkitet i tidigare i vår alltså inte i samband med burkarna som satt på hojen när jag köpte den.

Nu till min fråga:
Är det lönt att investera in en PC3 och låta någon "guru" mappa den?
Eller ska jag nöja mig med renegade chippet? Den går fint som den är men mycket vill ju alltid ha mer :D

Var hittar man isåfall PC3 till bäst pris?

/BW
 
Hur mycket brukar ni ha i och känner ni igen scenariot??[/QUOTE]

Da Lord
För mig fick jag in 3.9L och oljan gick upp till max när den va varm , kall mellan min och max , upplever det lite fixar frasse stuk på den där konstruktionen men det funkar ju
 
Last edited:
:banana :yoparty :tummenupp

Felet var som bortblåst när jag drog igång hojen efter jobbet...

*DUNS*


Där släppte den stenen från mina axlar... var lite orolig ett tag...

:hihi :rofl :lol
 
2ono skrev:
Hur mycket brukar ni ha i och känner ni igen scenariot??

Da Lord
För mig fick jag in 3.9L och oljan gick upp till max när den va varm , kall mellan min och max , upplever det lite fixar frasse stuk på den där konstruktionen men det funkar ju[/QUOTE]


Jag har fått i 3.95 typ och den syns knappt när den e kall... kommer till mitten när den e varm... kan jag ha för mycket olja i ändå och kan det va därför kopplingen slirar när jag drar ur den.....
 
Tokas skrev:
Jorge på Renegade menar att deras chip ska fungera utmärkt tillsammans med deras luftkit också. Jag har för mig att chipet heter 2+ eller nåt liknande.

Men, det är klart att du kanske kan klämma ut lite extra med PC3 i alla fall...

Tack för inputen!

Kör nog vidare med chippet jag har, iallfall den här sommaren.
Effekt finns så det räcker och blir över ändå :)

/Peter
 
DaLorD skrev:
Da Lord
För mig fick jag in 3.9L och oljan gick upp till max när den va varm , kall mellan min och max , upplever det lite fixar frasse stuk på den där konstruktionen men det funkar ju




jag fick i 4.1 liter när jag bytte filtret och då va det lagom
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top