Aprilia-tråden

Betr fälgar !
Alla Falco och Mille har Brembo´s 5 ekrade aluminiumfälgar.
Fram : 3,50"
Bak: 6´00"

Alla MilleR har OZ fälgar i Aluminium dessa finns i blått eller guld(på-03)(OZ har race varianter i magnesium också)
Samma mått som ovan.

På RSVR.net så säljs både aluminium och Magnesium varianter.
 
Triggerhappy skrev:
Betr fälgar !
Alla Falco och Mille har Brembo´s 5 ekrade aluminiumfälgar.
Fram : 3,50"
Bak: 6´00"

Alla MilleR har OZ fälgar i Aluminium dessa finns i blått eller guld(på-03)(OZ har race varianter i magnesium också)
Samma mått som ovan.

På RSVR.net så säljs både aluminium och Magnesium varianter.

ska vi nu ta å anvænda fælgarna till att åka på i helgen?

:whip
 
Cdi boxen

har någon provat att koppla in dom två kablarna så man kan se trottel positionen?

Vad hade ni för värden?
Är det svårt att justera själv?

Tacksam för hjälp
 
Aprilia träff imorgon (Lördag) 12´00 i Vaxholm, vid hamntorget.
En hygglig runda i Roslagen blir det !
Villka kommer?

1: KaZ
2: Triggerhappy
3:
4:
5:
6:
7:
8:
 
Aprilia träff imorgon (Lördag) 12´00 i Vaxholm, vid hamntorget.
En hygglig runda i Roslagen blir det !
Villka kommer?

1: KaZ
2: Triggerhappy
3: fdXJR1300 (bike.se kille på en Falco)
4:
5:
6:
7:
8:
 
Triggerhappy skrev:
Aprilia träff imorgon (Lördag) 12´00 i Vaxholm, vid hamntorget.
En hygglig runda i Roslagen blir det !
Villka kommer?

1: KaZ
2: Triggerhappy
3: fdXJR1300 (bike.se kille på en Falco)
4:
5:
6:
7:
8:

Självklart kommer jag, startar nu, klockan är 22.34;)
Vi ses i morgon grabbar:tummenupp
 
ingen som har?

Ingen som har kopplat ihop kablarna i cdi boxen på en aprilia RSV mille?
 
Köpa Falco

Jag å min kompis har börjat projektera en resa ner till Faderlandet, Den heliga resan :) .

Har sett på mobile att -00 Aprilia Falco e relativt billiga där nere. Har dock noll-koll på Aprilia.

1) Vad är service intervallet på en Aprilia Falco?
2) Oljebytesintervall?
3) Ventiljusteringsintervall?
4) Går V-twin Aprilian att meka själv eller är det idiotiskt?
5) Tillförlitlighet? Verkar som den är bättre Ducce, men är den bra?
6) Vad ska man tänka på vid begköp förutom standardsakerna som lager, drivpaket å så?
7) Var verkstäder i Göteborg är duktiga/auktoriserade på Aprilia?
 
1) Vad är service intervallet på en Aprilia Falco? 750Mil
2) Oljebytesintervall? 750Mil eller oftare.
3) Ventiljusteringsintervall? 1500Mil
4) Går V-twin Aprilian att meka själv eller är det idiotiskt? Beror på dig !! Byta olja mm är enkelt och kolla ventilspelet men att ändra ventilspelet e lite knepigare, Shimsade !!
5) Tillförlitlighet? Verkar som den är bättre Ducce, men är den bra? Den funkar !
6) Vad ska man tänka på vid begköp förutom standardsakerna som lager, drivpaket å så? Kopplingen e vek på 00ór och äldre.
Brytaren för stödet kan knasa.
7) Var verkstäder i Göteborg är duktiga/auktoriserade på Aprilia?
Ingen aning (Stockholmare)


Jag e mycket nöjd med min och har inte hafft nå allvarliga problem. Dock e min koppling på upphällningen, hojen har gått ca 1800mil nu.
 
Re: Köpa Falco

flugan skrev:
Jag å min kompis har börjat projektera en resa ner till Faderlandet, Den heliga resan :) .

Har sett på mobile att -00 Aprilia Falco e relativt billiga där nere. Har dock noll-koll på Aprilia.

1) Vad är service intervallet på en Aprilia Falco?
2) Oljebytesintervall?
3) Ventiljusteringsintervall?
4) Går V-twin Aprilian att meka själv eller är det idiotiskt?
5) Tillförlitlighet? Verkar som den är bättre Ducce, men är den bra?
6) Vad ska man tänka på vid begköp förutom standardsakerna som lager, drivpaket å så?
7) Var verkstäder i Göteborg är duktiga/auktoriserade på Aprilia?

Du behöver absolut inte vara rädd att motorn går i bitar,såvitt du servar och sköter prylarna.
det är Rotax som tillverkar motorerna och kan dom bygga helikoptermotorer,snöskotermotorer,2-taktare till racing så kan dom bygga till mc åxå.
jag träffade en norrman förra året som kört 3800 mil på sin mille(samma motor)och han hade inte behövt justera ventilerna än,,det är ett tecken på BRA kvalite.

om du inte tycker att det är för långt till skövde och mc-kompaniet(väring)så kan jag nog rekommendera dom som mekaniker,,.

det där med slirande lameller kan nog bero på oljan i många fall,,fråga lövis från pennybridge här på forumet,,han har råkat ut för det.

drivpaket köper då på louis i tyskland om du ska dit o hämta hoj,,,det kostar omkring 1800:-sek för ett helt drivpaket.

Lycka till med letandet.
 
kvalitet...?

Jag hade en 99(Mille) som jag körde 3000mil med inte ett problem på hela tiden. Fantastiskt med tanke på att det var Aprilias första försök med en stor sporthoj....
Köpte sen en MilleR-01:a, drivningen till oljepumpen la av efter 600mil :( Men det ordnade sig på garantin...
Annars är 01:an bara :squid
 
Last edited:
Re: Re: ingen som har?

jocke i köping skrev:
Nix,den går bra i alla fall.
jag har shark chip och egentillverkat slipon,dvs den andas fritt,
varför undrar du ?

Skulle vilja se om trottel position är 0
Tack för tipset, om encutsen;)
 
Re: kvalitet...?

evilv2 skrev:
Jag hade en 99(Mille) som jag körde 3000mil med inte ett problem på hela tiden. Fantastiskt med tanke på att det var Aprilias första försök med en stor sporthoj....
Köpte sen en MilleR-01:a, drivningen till oljepumpen la av efter 600mil :( Men det ordnade sig på garantin...
Annars är 01:an bara :squid

Tja kompis!
Håller med dig, hojen funkar jätte bra:tummenupp
Har några frågor till dig;)
Vad har du kopplat brevid bak lyset, går 2 st kablar till batteriet som ej är i kopplade? vet inte om jag har frågat.

Har du provat att sätta din hoj i Diagnostic mode, när man kopplar ihop dom två kablarna, för att se att trottel position är 0?

Har satt på ett helsystem, renegade air kit;)
Fan vad hojen går bra.

Hur gick det på Kemora?
Hörde att 5 hojar hade flygit.
Vad har du för tid på kemora banan?
Vi ska snart dit, ska fixa en bättre tid en dig;)
Som du sa, hojen kan varvet utantill.

P.s det ända som har strulat är drevet till start motorn, sitter bakom svänghjulet, kostar ca, 8,000kr så ni vet.
Men fick det på Garantin lagad:)
 
Aprilia Fan skrev:
Tja kompis!
Håller med dig, hojen funkar jätte bra:tummenupp
Har några frågor till dig;)
Vad har du kopplat brevid bak lyset, går 2 st kablar till batteriet som ej är i kopplade? vet inte om jag har frågat.

Har du provat att sätta din hoj i Diagnostic mode, när man kopplar ihop dom två kablarna, för att se att trottel position är 0?

Har satt på ett helsystem, renegade air kit;)
Fan vad hojen går bra.

Hur gick det på Kemora?
Hörde att 5 hojar hade flygit.
Vad har du för tid på kemora banan?
Vi ska snart dit, ska fixa en bättre tid en dig;)
Som du sa, hojen kan varvet utantill.

P.s det ända som har strulat är drevet till start motorn, sitter bakom svänghjulet, kostar ca, 8,000kr så ni vet.
Men fick det på Garantin lagad:)

Kablarna är nog till cigguttaget jag hade till mobilen...

Sätt den i diagmode då ska den visa 0
När du gasar visar den 1
Är den ej 0 vid släppt gas så måste du vrida på trottelpositionssensorn på baksidan av spjällhuset.
Släpp på skruvarna å vrid försiktigt.

Kemora :1.24 har kört .22me din
Lycka till! :hej
 
evilv2 skrev:
Kablarna är nog till cigguttaget jag hade till mobilen...

Sätt den i diagmode då ska den visa 0
När du gasar visar den 1
Är den ej 0 vid släppt gas så måste du vrida på trottelpositionssensorn på baksidan av spjällhuset.
Släpp på skruvarna å vrid försiktigt.

Kemora :1.24 har kört .22me din
Lycka till! :hej

Men jag hittade bara den blåa kabeln?
Mobil;) hahahahaha
 
Aprilia Fan skrev:
Men jag hittade bara den blåa kabeln?
Mobil;) hahahahaha

Dom sitter då i hop med ett buntband på 01:an bakom
höger sadel panel....
Mobil? :öl ? :)
 
När ska ni på Kemora?
Haka på till ACR i MoIrana nästa helg!! :rock
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top