Aprilia-tråden

DaLorD skrev:
Öppna spjällen med gashandtaget bara eller??

typ låta den stå med full-rulle ett par timmar??

Gasa när du startar då öppnas spjällen och du får in mer luft
 
christer skrev:
DaLorD skrev:
HJÄLP!!


Får inte igång hojen... FAN :huvet


Har du gammal soppa i tanken så kan det tjura............
Halloj....

Chocken har inget med soppa tillförsen att göra, den öppnar bara spjället lite så den får lite grundgas bara.
Har du möjlighet att ställa hojen varmt ett par timmar eller så, min var så i höstas en gång när den hade stått ute en natt i lite regn. ställde den i solen typ ca 1 timme sedan hoppade den igång. Tror att det var fukt någon stans. Kör med hjälp batteri oxå så det blir bra snurr på grejjorna.

Lycka till...........
 
Hi guys!!

Millen har stått i ett varm/kall-garage(min temp runt 0 grader). Laddade batteriet hela gårdagen, satte i det för ca 20 min sedan och det gamla loket smällde igång diRecKt!! Det välbekanta åskmullret från yoshi-pipan har satt igång en abstinens som inte är av denna jord. Fy fan för hojar :4skrika
 
Kevorkian skrev:
Hi guys!!

Millen har stått i ett varm/kall-garage(min temp runt 0 grader). Laddade batteriet hela gårdagen, satte i det för ca 20 min sedan och det gamla loket smällde igång diRecKt!! Det välbekanta åskmullret från yoshi-pipan har satt igång en abstinens som inte är av denna jord. Fy fan för hojar :4skrika

Säger det samma! Hade monterat av akra dämparen så det va raka rör. Bara rååååkade komma åt starten.... och sedan fick jag åka byta kallingar.... :skrämd
 
sving

Hej allihopa!

Har just köpt in min andra mille. Den har bucklor på svingen(den var billig)
Min fråga är , hur är svingen konstruerad? om man knackar på den, samt synar.
, verkar det som att den yttre blanka delen är en tunn al plåt. Stämmer det? i sådant fall borde man kunna skära upp plåten och svetsa in ny.
Mv Anders (Aprilia)
Är det någon som vet vart jag får tag i ett chip till lämpligt pris?
 
Last edited:
Svingen är som du beskriver tillverkad av samman svetsade bitar i alu. Dock är alun i ram och sving är ofta härdade. Du sabbar då den genom svetsning... = inge bra. (om du nu inte har stenkoll och härdar om)
Om du kikar på exempelvis www.ebay.de så brukar det dyka upp billiga svingar mm. Detta till en bråkdel av ordinarie pris!
Du kan läsa lite mer om ram/sving här. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=65544&highlight=aluram

Angående chip så kanske Buster här på forumet kan hjälpa? Skicka ett PM och hör efter.
 
Tack för svaret! Efter att ha läst tråden du tipsade om, tror jag att det är bäst att inte göra något(och leta en beg sving) Bucklorna är efter ljuddämparen, eftersom killen gick i kull på hö sida. Inget har blivit snett.
Tror ni att bucklorna har någon större inverkan på hållfastheten?
En liten 1,5 cm lång ca 0,5 djup en 2,5 cm och lite djupare.
 
RSV_R skrev:
Säger det samma! Hade monterat av akra dämparen så det va raka rör. Bara rååååkade komma åt starten.... och sedan fick jag åka byta kallingar.... :skrämd



Tack för svaren... men ingen fara...

Jag var nog bara lite nojjig... lite startgas direkt ner i spjällen gjorde susen...

Men vikket ljud det blev utan luftburk... nu bara måste jag ha luftburkskittet ... :D
 
Lyckades laga Öhlinpackboxar idag

Läste ett tips på AF1. Man tar en bit kamerafilm och sticker in mellan boxarna och benet. Kör dem ett varv runt. Klart.

Det märkliga är att det funkade. 2 av 2 läckande boxar är fixade. Nu är det så torr-tort att jag behöver smörja lite faktiskt. :tummenupp
 
Hej alla aprillia förare!

Jag har hittat ett väldig intressant mille -02 som är ombyggd till streetfighter. Hojen är köpt klotad, men alla kåpor och orginaldelar följer med. Dock är vänstra sidans kåpor repadade plus någon/några sprickor, men allt är helt och inge plast saknas. ramen, gaffeln är helt oskadda och svingen har bara ett litet litet märke. Motorkåporna ser fina ut och styrstoppen ser ej skadade ut.

Nu har hojen gaffelkrona och styre i streetfighter look. Det sitter e-märkta lysen fram (dubbla lysen) och små blinkers fram. Orginalinstrumenten finns kvar, men nu sitter det en cykeldator på hojen. Hojen har gått under 200 mil och däcken är mycket bra.

Grejen är den att jag har tänkt att ha hojjen till att ta mitt kort med. Tänkte att en fighter borde passa bra till det. Vad tror ni? kan det vara något att köpa.

Är servicen mycket dyrare på aprillia än likvärdiga japanskor?

Är ingen fena på att meka, men är rätt så händig annars.

Priset landar på ca 55 loppor.

Något specillt jag skall vara uppmärksam på

mvh
Knox
 
Last edited:
#Olsson# skrev:
Läste ett tips på AF1. Man tar en bit kamerafilm och sticker in mellan boxarna och benet. Kör dem ett varv runt. Klart.

Det märkliga är att det funkade. 2 av 2 läckande boxar är fixade. Nu är det så torr-tort att jag behöver smörja lite faktiskt. :tummenupp

Hehe... varför göra det svårt för sig :tummenupp

Ställde på hojen igår och tog premiärturen för i år... vilken sensationsupplevelse så här på vårkanten... :D
 
Aprilia

Hej på dig du. Är du verkligen säker på att du vill ha en mille i streetfighter utförande när den är tänkt som en brutal superbike?? Har en 02:a mattsvart med helsystem i titan+chip och lite annat som är till salu. gått 1300 mil. 70000:-. Och som svar på din fråga; Nej servicen är inte dyrare på aprilia än på typ en honda. Mvh. Magnus
 
hultstrand: tanken var att jag skulle övningsköra och köra upp med bågen. Då funkar ju streetfighter styret bra mycket bättre än orginal clip-on. Sedan så får jag ju med alla orginalgrejjer så att jag kan bygga tillbaka till orginalskick (lite repig dock). Killen har byggt om den så att så bara en kabel är klippt. Resten är som orginal, men flyttat lite.

Får ju även med kraschkåpor så att man kan köra på bana i framtiden.

/knox
 
mikcar skrev:
Hehe... varför göra det svårt för sig :tummenupp

Ställde på hojen igår och tog premiärturen för i år... vilken sensationsupplevelse så här på vårkanten... :D

Jag har lite småfix kvar och får vänta med skojset. Alltid sen i alla sammanhang. Suck.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top