Aprilia-tråden

Efter att ha läst hur nya ledningen från Piaggio satte stopp för Cube-satsningen i MotoGP med motiveringen att det inte var konkurrenskraftigt och hade ingen som helst positiv effekt på den ekonomiska verksamheten så börjar jag undra lite hur mycket lekstuga det var med den förra ledningen i Aprilia.
En hårsmån från likvidering, lån upp över öronen, reservdelslogistiken från Aprilia Italien var/är under all kritik (självmord på lite längre sikt). Men ändå satsade man rersurser på att utveckla en MotoGP-hoj som inte går att kommersialisera med helt utsiktslösa chanser till pallplacering.
 
Lam-Kaka skrev:
Varför gör de inte aprilia 04-> i denna färg :huvet



Vill ju ha en blå :huvet

bad repaint men ni förstår vad jag menar.


Jag tyckte den va fin...

Kan du inte göra en som är vit.. alt benvit eller beige.. och en gul ????

PLEAZZE
 
Så ska de se ut.. :yoparty

väldigt mycke svart, väldigt lite rött, men blingröda Fälgar!!! :hihi
Har jag nu min lilla mille kvar så kommer den se ut på detta sätt! :D
 

Bifogat

  • mc5.jpg
    mc5.jpg
    50 KB · Visningar: 97
KaZ skrev:
Så ska de se ut.. :yoparty

väldigt mycke svart, väldigt lite rött, men blingröda Fälgar!!! :hihi
Har jag nu min lilla mille kvar så kommer den se ut på detta sätt! :D

Riktigt snyggt!! :yoparty

Om man nu ska klaga på något så är det den röda färgen på underkåpan. Den kunde dom skippat helt.
 
Kevorkian skrev:
Riktigt snyggt!! :yoparty

Om man nu ska klaga på något så är det den röda färgen på underkåpan. Den kunde dom skippat helt.


Underdelen skulle va som på min.... silvergrå
 

Bifogat

  • 2004_0506AB_liten.JPG
    2004_0506AB_liten.JPG
    4.7 KB · Visningar: 164
När det gäller DB-kåpglas. Är det kåpglas som kåpglas som kåpglas, eller skiljer de olika fabrikaten åt mycket rent designmässigt?

Köptips?
 
Kevorkian skrev:
När det gäller DB-kåpglas. Är det kåpglas som kåpglas som kåpglas, eller skiljer de olika fabrikaten åt mycket rent designmässigt?

Köptips?

Det är ganska beroende på fabrikat... men ändå ganska lika.. haha

min erfarenhet säger mig att jag inte skall ha DB... dom blir för höga!
Har ett på min 04:a nu men den är alldeles för hög.
Blir en herrans massa turbulens bakom i högre farter!

KaZ
 
Kevorkian skrev:
Om man nu ska klaga på något så är det den röda färgen på underkåpan. Den kunde dom skippat helt.

:tummenupp Det gör mig gla' att läsa. Har precis tagit bort den röda dekal-fan med hjälp av hårtork. Funkade finfint.
 
#Olsson# skrev:
:tummenupp Det gör mig gla' att läsa. Har precis tagit bort den röda dekal-fan med hjälp av hårtork. Funkade finfint.


Tycker det är jävligt läskigt att dra bort dekaler. Känns som om man ska ta med lacken...
 
KaZ skrev:
Det är ganska beroende på fabrikat... men ändå ganska lika.. haha

min erfarenhet säger mig att jag inte skall ha DB... dom blir för höga!
Har ett på min 04:a nu men den är alldeles för hög.
Blir en herrans massa turbulens bakom i högre farter!

KaZ


Hmmm, minns nu att du nämnt det vid nåt tillfälle. Kanske man ska skippa DB och köra på ett vanligt tonat istället.
 
Jahapp...nu är dubbel-akrat monterat.... :D

Det är obehagligt tight mellan kedja och mellanröret...
Brukar det vara något problem...???
Finns det någon risk att det kan slipa hål i röret...???
 
Greenblood skrev:
Jahapp...nu är dubbel-akrat monterat.... :D

Det är obehagligt tight mellan kedja och mellanröret...
Brukar det vara något problem...???
Finns det någon risk att det kan slipa hål i röret...???

Vet ej svaret på dina frågor... men köpte du akrat av greven?
 
#Olsson# skrev:
:tummenupp Det gör mig gla' att läsa. Har precis tagit bort den röda dekal-fan med hjälp av hårtork. Funkade finfint.


Med varmluft funkar det finfint..

Det bästa är en varmluftpistol som man sveper över några gånger... snabbt..

Det funkar även bra på bilars typmärken.. :tummenupp
 
Det var på G men jag köpte ett komplett till sist....Om jag hade pusslat ihop grejerna med lösa och beggade delar så hade jag tjänat några hundralappar men jag köpte ett komplett med upphängningar och dessutom splitternytt...
Att det dessutom var ett Aprilia factory orginal gör ju inget eftersom det är lite snyggare dekaler och man fick ett chip med som jag kan sälja separat...


RSV_R skrev:
Vet ej svaret på dina frågor... men köpte du akrat av greven?
 
Kevorkian skrev:
Tycker det är jävligt läskigt att dra bort dekaler. Känns som om man ska ta med lacken...

Ja jävlar! Vilken långnäsa om det skett. Jag hadde inte vett nog att tänka så långt. Bara tur att det gick bra m a o. :gnissla
 
#Olsson# skrev:
Ja jävlar! Vilken långnäsa om det skett. Jag hadde inte vett nog att tänka så långt. Bara tur att det gick bra m a o. :gnissla


Jadu, det hände mig. :huvet Som tur var skulle jag in med en del kåpdelar på lack så det var bara att skicka med en till.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top