Aprilia-tråden

jag har pc3, kn filter och slipon på min går som satan, lägger en bild från bänkningen
Dyno run:
Blue line = my Falco
Red reference line is
from a chipped
RSV Mille
 

Bifogat

  • dynojetrpy892_jpg.jpg
    dynojetrpy892_jpg.jpg
    114.2 KB · Visningar: 105
Last edited:
Ja, va fan. Har ju lagt ut den 3 gånger tidigare. Så varför inte?

Körde med:
5.0.2 (open loop)
EVO luftfilter
Vevhusvent - ej till luftburken
Tigcraft slipon

hdyno_m.jpg
 
TERMINATOR skrev:
jag har pc3, kn filter och slipon på min går som satan, lägger en bild från bänkningen
Dyno run:
Blue line = my Falco
Red reference line is
from a chipped
RSV Mille

Ser fint ut men du blir av med dippen mellan 4.500-5.500 med öppen luftburk.
 
#Olsson# skrev:
Ja, va fan. Har ju lagt ut den 3 gånger tidigare. Så varför inte?

Körde med:
5.0.2 (open loop)
EVO luftfilter
Vevhusvent - ej till luftburken
Tigcraft slipon

Varför vevhusventilationen ej till luftburken?
 
TERMINATOR skrev:
jag har pc3, kn filter och slipon på min går som satan, lägger en bild från bänkningen
Dyno run:
Blue line = my Falco
Red reference line is
from a chipped
RSV Mille

Ser trevligt ut :tummenupp

Får la bänka min efter jag monterat mina pryttlar :)
Enligt Jorge så skulle jag ha paketet om en vecka :banana

Hoppas på torra vägar inom kort :Bugar

/BW
 
mikcar skrev:
Ser fint ut men du blir av med dippen mellan 4.500-5.500 med öppen luftburk.

Min Falco har ju en öppen luftburk och dippen är betydligt mindre vid 5000!
Satt just och kollade på mina dynojetpapper, har tyvärr ingen scanner så jag kan inte lägga in det.
114,8 på bakhjulet och 97,4 nm i allafall, så TERMINATOR, din vinner i hk ,men jag har mer vrid ;)
 
#Olsson# skrev:
Jag köpte som privatist och betalade ej någon tull eller moms.

Ok, om jag fattat denna smeten rätt så köpte du privat direkt från Japan..? Om du nu vill svara... Kostade? Frakten? Väntetiden?

Är det tillverkat i tung rostfritt eller lätt titan?
 
#Olsson# skrev:
Ja, va fan. Har ju lagt ut den 3 gånger tidigare. Så varför inte?

Körde med:
5.0.2 (open loop)
EVO luftfilter
Vevhusvent - ej till luftburken
Tigcraft slipon

Har för mig att jag hade 118 bhp och 102 i vrid på millan. (min gamla 00:a)
Och ingen dipp alls vid 5-6000 varv, rak å fin linje... planade dock ut vid 9000varv... :tummenupp så nån riktig topp fanns inte.
dock lite modds...
leo helsysse
renegade airkit
pcIII
planade å portade toppar
iridium tändstift
low rest. tändkablar...
å en ascool kille som körde! :banana

tjing
 
Var det inte tal om kraschkåpor till Millen ngra sidor tebax (hittar inte)?

E Sebimoto kraschkåpor bra eller dåliga till Mille?
 
RSV_R skrev:
Ok, om jag fattat denna smeten rätt så köpte du privat direkt från Japan..? Om du nu vill svara... Kostade? Frakten? Väntetiden?

Är det tillverkat i tung rostfritt eller lätt titan?

Köpte privat av distributören i England. Jag hittade ett gammalt email £450 inc. shipping + VAT. "..which is paid to the postman upon delivery..." Men jag betalade aldrig VAT till någon postgubbe och skall inte göra så heller eftersom det är "import" (Piporna skeppas från Japan)

Några veckor 3-4 kanske. Kommer inte ihåg.

Pipor o linkpipor är 100% titan.
 
bikerwoman skrev:
Min Falco har ju en öppen luftburk och dippen är betydligt mindre vid 5000!
Satt just och kollade på mina dynojetpapper, har tyvärr ingen scanner så jag kan inte lägga in det.
114,8 på bakhjulet och 97,4 nm i allafall, så TERMINATOR, din vinner i hk ,men jag har mer vrid ;)

jaa det vet jag väl, hehe trodde du något annat??? hehe, vad va det du sa till Kyckling på festen?????????
 
KaZ skrev:
Har för mig att jag hade 118 bhp och 102 i vrid på millan. (min gamla 00:a)
Och ingen dipp alls vid 5-6000 varv, rak å fin linje... planade dock ut vid 9000varv... :tummenupp så nån riktig topp fanns inte.
dock lite modds...
leo helsysse
renegade airkit
pcIII
planade å portade toppar
iridium tändstift
low rest. tändkablar...
å en ascool kille som körde! :banana

tjing

å en ascool kille som körde!

jag har aldrig kört din mille :hihi :hihi :hihi
 
Last edited:
#Olsson# skrev:
Ja, jag kommer ihåg när du gled in på parkeringen med tingesten. Fan, där har vi en riktig läckerbit på en supernajs båge. Undrar jag, om man törs hälsa? :rofl


Ja!

det va juh du som va där med dina KevlarJeans på dig! :D

:banana
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top