Aprilia-tråden

DaLorD skrev:
Så om man inte sitter på en PCIII så är det bara dumt att inhandla ett airkit :va

Vad kostar en PCIII till en 99:a o var finns de??? hitta inget på af1
Köpte min PC III:a på www.starcycle.com. Gick på 2066kr inkl. frakt och allt. Leveranstid ca 2 veckor.
Billigare än så lär du inte hitta en sån.

Kostar i sverige ca 4000 kr + eventuell frakt.
 
det ska vara 99-00 ,,, :yoparty

ec2bme skrev:
Nu blev jag fundersam.
Hos ducati-kaemna står det att luftintaget är större på 99-00, och hos af1-racing står de 99-01.

Är det någon som vet hur det verkligen ligger till.
Eftersom jag har just en -01:a, så vill man ju gärna veta.
 
DaLorD skrev:
:krama


Puh....


Skumt att det stod 00-03 på den andra sidan...

Tror att det beror på att Amerikanarna inte importerade in Millen förän -00.
men men, kan ha fel...

:fyllisar
 
tja på er, hur är det lättast att kolla på kylvattennivån på en falco?? finns det något skvaller när det gäller detta och hur mycket ska det vara finns det något bra sätt att se det, ska man ha i glykol i vattnet och i såfall vilken färg.
många frågor men ni kan det här bäst tror jag :tummenupp

// johan
 
TERMINATOR skrev:
tja på er, hur är det lättast att kolla på kylvattennivån på en falco?? finns det något skvaller när det gäller detta och hur mycket ska det vara finns det något bra sätt att se det, ska man ha i glykol i vattnet och i såfall vilken färg.
många frågor men ni kan det här bäst tror jag :tummenupp

// johan

Längst bak i användarhandboken står det om kylarvätska:
"Use only antifreeze and anticorrosive without nitrite"
Denna skulle du nog läsa oxå: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=70531 eftersom det kan spela roll vad som fanns i från början.


På sidan 37 i användarmanualen (som finns på http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp om du inte har den) står hur du kollar vätskenivån.
 
TERMINATOR skrev:
tja på er, hur är det lättast att kolla på kylvattennivån på en falco?? finns det något skvaller när det gäller detta och hur mycket ska det vara finns det något bra sätt att se det, ska man ha i glykol i vattnet och i såfall vilken färg.
många frågor men ni kan det här bäst tror jag :tummenupp

// johan

Vanlig koncentrerad kylarvätska och destillerat vatten, eller redan färdigblandad vätska istället. Oavsett vilken av dem du väljer så slipper du avlagringar i systemet då.
 
snackade med AVA idag och enligt dom spelar det ingen roll vilken glukol jag använder, tack för svaren :tummenupp
 
"Blågrön kabel"

Har lite frågor ang. blågrön kabel vid styrboxen samt Luftbox mod. ?

Har nu orginal system på... ska inskaffa ett slip-on när plånboken vill =/
Kommer hojen att gå bra med klippt kabel och mod. luft box och dessvärre orginal system?
lr kommer den att gå precis skit?

Alternativt enbart klippt kabel och vänta med boxen?

tacksam för svar!!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top