Aprilia SXV

Jag har också provat Tuneboys VDB map och den var inge vidare,
Men dom ALICE Racing mapparna som följer med XV tuner är riktigt bra, och hojen startar mycket lättare.

Tuneboy är även väldigt instabilt program ibland får man ju ingen kontakt med hojen och det hänger sig
när man laddar upp mappar mm.

XV tuner är väldigt stabilt och för den lilla "hemma" mecken väldigt lätt att använda utan
risk att man "mappar" sönder motorn,
Än så länge kan man inte plussa/minska tädningen som kan vara det största "hotet" om man inte vet vad man
håller på med.

Rekomenderas, speciellt om ni är flera som delar på en kabel då blir det inte dyrt.

//R
 
Någon som vet vilken färg det var på original packning mellan motorhalvorna vs. den nya man fick på garanti på de första modellerna??
 
Någon som vet vilken färg det var på original packning mellan motorhalvorna vs. den nya man fick på garanti på de första modellerna??

Röd färg= dåligt
Svart färg= Bra

Gäller -06 och -07, från -08 ska det var tätt från fabrik.
Mycket uppdateringar från och med 2008. sedan har det inte hänt mycket på SXV:n
Medans RXV:n fick ny sving och ljuddämpare till 2009 har jag för mig.
Ska man köpa en, ska man defenitivt satsa på en -08 eller senare om man vill ha "mindre" problem...:tummenupp
//R
 
Det blev en 550:D Hämtar moppen på måndag! Ska bli riktigt kul nu när man varit hojlös i två år!
Bara hoppas hojen håller, men det verkar ju mest vara tidiga modeller och handhavande fel som fått dem att strula.
Hoppas på fint väder tills nästa helg så man kan lära känna moppen på torr asfalt!
 
Om du får hojen på måndag borde du åka till Sala på tisdag, det är roligast att köra bana :)
 
Det vore väldigt roligt men hojen måste strypas av och mappas först:D Annars blir man väll ifrån åkt av pv50is med motard däck! Hur gäller försäkringar på dessa när dom e avstrypta, vissa bolag försäkrar ju på full effekt även fast dom står som 11kw. Man vill ju ha motor försäkring fall man har otur och och hojen skär. Eller kan man bara strypa hojen igen och hävda att den alltid varit strypt? Skär hojen kostar det väll lika mycket att laga som att köpa en ny.
 
Tar de inte bort strypningen och mappar om vid leverans? Bankörning är förresten ett utmärkt sätt att köra in hojen om man vill få ut så mycket effekt som möjligt.
 
Nej det sa dom inget om iaf och frågade ej heller. Jag lämnar in den på Starol och får det gjort. Då får jag även se var strypningarna sitter och hur man sätter tillbaks dem om så skulle behövas:). Var har du din hoj försäkrad?
 
Tar de inte bort strypningen och mappar om vid leverans? Bankörning är förresten ett utmärkt sätt att köra in hojen om man vill få ut så mycket effekt som möjligt.
Man rekommenderas att köra in hojen strypt.. Ingen aning varför, men det var de instruktionerna man fick vid försäljning av nya SXV.
 
Årets största antiklimax! Man får hem hojen och ska starta den, vad händer? Det enda som egentligen händer är att reläet tickar:D batteritorsk;) hehehe på en fabriksny hoj. Men men de e ju bara ladda, premiär tur i morgon. Jag valde att försäkra hos Svedea, samma pris som hos bilsport men dom har motorförsäkring.
 
Det här är ju en jätte dum fråga men var ser man motorolje nivån? Jag kan inte hitta synglaset:va har jag blivit blind eller?
 
Röd plast, samma dekaler som jag och Ola hade 09 svart/röd med dödskallar...
Du har inte en bild?

Vilket är att föredra att köpa?

En 07:a 300 mil. MEN utan bytt packning mellan motorhalvorna ELLER
en 08:a 600 mil + 10-20h tränings/tävlingskörd med Silmoto helsystem

Tror det är din gamla hoj......... :rolleyes::confused::va
 
Last edited:
Är det en packning eller packningsmassa mellan motorhalvorna som åtgärdades på 07:orna?

Svarar på min egen fråga... det är packningsmassa...
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top