Aprilia SXV

Vad bör man tänka på vid köp av en 550? Något spec som är viktigt att kolla? Och vilka årsmodeller bör man undvika? Det var väl lite strul med dom tidigare?
 
Hur mycke problem är det med dessa hojar? Ser att många som va med när tråden startade numera kör KTM. Är det någon som vet mellen tummen och pekfingret vad det kostar att lämna in 550in på 90h service? Byta lite oljor och lättare meck har jag inget emot men att riva en hel moppe undviker jag gärna:) Pratade med en handlare igår som sa att man kunde dubbla 90h servicen till 180h om man inte körde väldigt hårt på bana, kan det verkligen stämma? För väll är det väll så att detta är den snyggaste motarden som byggts och ljudet e ju helt jä.... makalöst. Men man vill ju att grejorna ska funka.

Dom strular väl lika mycket (om inte något mer?) som alla andra hojar i samma kategori.

Och en renovering går på nästan det dubbla då det är två kolvar mm som ska bytas...
 
köpte mig en -10 i helgen :D

någon som har några roliga delar liggandes?

funderar på att köpa ett arrow system och ombyggnadskitt till luftburken vilken map bör jag fixa då?
och vilka fixar det i sthlm?


mvh jimmy
 
Lägg in VDB-mappen och ta upp egna hål i locket.
Starol i Enköping kan lägga in mappen åt dig.

köpte mig en -10 i helgen :D

någon som har några roliga delar liggandes?

funderar på att köpa ett arrow system och ombyggnadskitt till luftburken vilken map bör jag fixa då?
och vilka fixar det i sthlm?


mvh jimmy
 
Angående handlaren så verkar det stämma, har läst om dom som mätt upp kolvarna och de har varit inom toleranserna vid 100 timmar.
Det är fullblodsracemaskiner som kräver sitt men ger du det så har du en underbar hoj.
Själv kör jag Honda numera och det är iofs rätt skönt då de är mindre komplicerade och mer beprövade men mitt byte var mer för att aprilian var för vass för mig på bana.



Hur mycke problem är det med dessa hojar? Ser att många som va med när tråden startade numera kör KTM. Är det någon som vet mellen tummen och pekfingret vad det kostar att lämna in 550in på 90h service? Byta lite oljor och lättare meck har jag inget emot men att riva en hel moppe undviker jag gärna:) Pratade med en handlare igår som sa att man kunde dubbla 90h servicen till 180h om man inte körde väldigt hårt på bana, kan det verkligen stämma? För väll är det väll så att detta är den snyggaste motarden som byggts och ljudet e ju helt jä.... makalöst. Men man vill ju att grejorna ska funka.
 
Starol racing tar 1500 för avstrypning och mappning och det är ju mer än bara mappning. Men det ligger nog mellan 1000-1500 skulle jag tro. Det blir nog en 550 för mig med, och det visar sig i eftermiddag:D
 
Starol racing tar 1500 för avstrypning och mappning och det är ju mer än bara mappning. Men det ligger nog mellan 1000-1500 skulle jag tro. Det blir nog en 550 för mig med, och det visar sig i eftermiddag:D

Pratade med dom nyss 1000:- tar dom för att byta mapp så nu behöver man bara köpa avgassystemet :)
 
Ett tips:
http://westernracingdevelopments.com/xv-tuner/
Så kan du mappa själv, hur mycket du vill, väldigt enkelt att använda.
1000:- låter väldigt dyrt, det han gör är att byta map.
Bara ett tips

//R


så man behöver bara köpa en kabel sen ladda ner programmet och byta mappar själv?


Har ny plast, dekalkit, kraschpuckar, blinker baklyse och en låda med beg delar om någon är sugen...

www.mackhe.se


passagerar fotpinnar?
avgassystem? (något annat än orginal)

mvh Jimmy
 
så man behöver bara köpa en kabel sen ladda ner programmet och byta mappar själv?

Japp, alla "mappar" som aprilia har släppt, plus lite "trimm mappar" ingår.
Ganska prisvärt i och med att programet inte är kopplat till en specifik hoj utan när du
har tröttnat på SXV:n kan du sälja vidare kabeln.

Mvh Rille
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top