Aprilia SXV

Kanske du eller någon annan känner till:confused:

Min cykel står på verkstan nu och mecken kan inte hittade vad som är galet.

Det är hastighetsmätaren som visar "0" dom har mätt upp sensorn vid hjulet och det fungerar som den ska.

Har också provat att byta display men det hjälpte inte heller. Vad mer kan det vara? Läst att däcket lätt skaver på den kabeln men det har den inte gjort på min.

Började med att den visade 200 innan jag startat den sen senare under dagen slutade den att visa helt.

Jag skulle sattsa på att det är H-kabeln. Kika noga vid bromsskivan, kan vara svårt att se att det har gått hål i höljet och kabeln inuti är av. Men mät upp kablen med en multimeter så får du ju också svar på frågan om den är 100% ok.
 
Jag skulle sattsa på att det är H-kabeln. Kika noga vid bromsskivan, kan vara svårt att se att det har gått hål i höljet och kabeln inuti är av. Men mät upp kablen med en multimeter så får du ju också svar på frågan om den är 100% ok.

Trots att allt funkade så hittade dom det efter att dom rullat hjulet i mer än 2km/h för det var först då det inte fungerade. En ny givare monterat och allt är som det ska nu:)
 
Någon som enbart kör sin SXV på gata? Hur funkar det, hur mycket måste man serva den då? Klarar man några mil i sadeln osv. Berätta! :)

\Masonit
 
hej helmut i sladden som går från mätaren till givaren så är det 3 st enskilda kablar varav en är till hastighetsmätaren min kabel låg imot bromsskivan varav min mätare slutade fungera

Tja

Jo men den är lagad nu och det var hela givaren som fick bytas nere vid hjulet.

Någon som enbart kör sin SXV på gata? Hur funkar det, hur mycket måste man serva den då? Klarar man några mil i sadeln osv. Berätta! :)

\Masonit

Om man inte åker på bakhjulet på motorväg så är det skittråkigt. Man åker gärna på små vägar och trängas bland bilar som åker i 20km/h är skit jobbigt. Det går inte åka med kopplingen släppt under 35km/h typ.

Sjukt rolig cykel annars. Går att dra upp på bakhjul busenkelt.

Innan man är van vid sadeln får man jävligt ont i röven efter någon timmes körning men man blir van.

Hört om en kille som körde runt vänern på sin SXV inget jag skulle vilja göra. Skall inte jämföras med en touringcykel eller sportcykel:D

Leka lite grusmaskin går jätte bra det också.
 
Last edited:
Tja

Jo men den är lagad nu och det var hela givaren som fick bytas nere vid hjulet.



Om man inte åker på bakhjulet på motorväg så är det skittråkigt. Man åker gärna på små vägar och trängas bland bilar som åker i 20km/h är skit jobbigt. Det går inte åka med kopplingen släppt under 35km/h typ.

Sjukt rolig cykel annars. Går att dra upp på bakhjul busenkelt.

Innan man är van vid sadeln får man jävligt ont i röven efter någon timmes körning men man blir van.

Hört om en kille som körde runt vänern på sin SXV inget jag skulle vilja göra. Skall inte jämföras med en touringcykel eller sportcykel:D

Leka lite grusmaskin går jätte bra det också.

Låter bra det! :)

Hur mår motorn av att köras på gata? Har hört att de inte gillar längre stopp i t ex bilköer å inte heller att man ligger på samma varvtal för länge, kan smörja dåligt då. Något ni känner till?

\Masonit
 
Låter bra det! :)

Hur mår motorn av att köras på gata? Har hört att de inte gillar längre stopp i t ex bilköer å inte heller att man ligger på samma varvtal för länge, kan smörja dåligt då. Något ni känner till?

\Masonit

Inga problem alls, vad jag har hört
 
Låter bra det! :)

Hur mår motorn av att köras på gata? Har hört att de inte gillar längre stopp i t ex bilköer å inte heller att man ligger på samma varvtal för länge, kan smörja dåligt då. Något ni känner till?

\Masonit

Om du redan innan vet att du kommer stå mycket i bilköer och ligga på konstant varvtal så tycker jag att du ska titta efter en annan hoj, det är ingen pendlarhoj utan en racehoj och den mår bäst av att användas på det sättet. :tummenupp
 
Om du redan innan vet att du kommer stå mycket i bilköer och ligga på konstant varvtal så tycker jag att du ska titta efter en annan hoj, det är ingen pendlarhoj utan en racehoj och den mår bäst av att användas på det sättet. :tummenupp

Japp jag förstår det. Är inte ute efter en pendlarhoj utan en riktig bushoj. Men bor ju i en stad, inte ute på landet där det knappt finns bilar å inga stoppljus... :)

\Masonit
 
Dom få gångerna jag blivit stående vid rödljus en lite längre stund så har elfläkten snurrat igång, så jag tror inte hojen tar stryk av det, men jag bor ju i en liten stad så det kanske är värre i en storstad med alla stopp som kan bli pga köer, rödljus, brouppningar pensionärer, barnvagnar eller vad nu som kan hända i en storstad där ingen har respekt för en aprilia-racer :D
 
Läste att det inte finns termostat i kylaren så man måste täcka över kylaren om man ska köra i vinter. Stämmer det? Något mer man ska tänka på när det är kallt?

\Masonit
 
Dom få gångerna jag blivit stående vid rödljus en lite längre stund så har elfläkten snurrat igång, så jag tror inte hojen tar stryk av det, men jag bor ju i en liten stad så det kanske är värre i en storstad med alla stopp som kan bli pga köer, rödljus, brouppningar pensionärer, barnvagnar eller vad nu som kan hända i en storstad där ingen har respekt för en aprilia-racer :D

nä.. hade inga probs med det..:va
 
Last edited:
Tycker 07an är snyggare :näsblod
Inte att den är ful, men det blev så kladdigt med allt det röda?
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top