Aprilia SXV

Max Power 64.6 hp (47.5 kW) at 6000 rpm
Max Torque 75.5 Nm (55.7 ft. lbs) at 6000 rpm

Obs:På veven!:tungan

Är inte det Hondas uppgifter i katalogen ?

Att där är ett jävla vrid i CR och KX500 är det inget snack om.
Tyvärr är inte körbarheten världens bästa heller.
Någon som vet hur många Nm Yamahas vattenkylda WR500 -93 skulle ge ?
 
Skulle tippa på att det ger i princip samma % skilland på på de båda hojarna.
Men Husan väger väl 15 kg mindre än en Aprilla ;)

15kg var ändå att ta i, tror mer på 13kg :D

de går rätt bra de där Apriliorna, då de trimmas en hel del i tälten med våran fanas färger på... Har själv hafft ett husa monster, klart bra hoj men jag orkar inte trimma. Kör den bekväma vägen med v-tvin ;)
köpt tillbaka Husaberg till Sverige så kommer jag också köra blå/gult!

Ring Ingvar Kamprad som kanske kan sponsra lite med pengar :yoparty
 
Last edited:
Skulle vara klart intressant att höra hur långt ni har kört med era SXV, vilka eventuella problem som har uppstått samt vad ni tycker om hojen som helhet. Har som jag skrev tidigare i denna tråden kört KTM 660 i ett par år och längtar tillbaks till motardkörningen..... Aprilian är ju grym och känns som ett bra val, enda hotet är väll egentligen om KTM kommer med en riktigt vass gatmotard till 2008.
 
Skulle vara klart intressant att höra hur långt ni har kört med era SXV, vilka eventuella problem som har uppstått samt vad ni tycker om hojen som helhet. Har som jag skrev tidigare i denna tråden kört KTM 660 i ett par år och längtar tillbaks till motardkörningen..... Aprilian är ju grym och känns som ett bra val, enda hotet är väll egentligen om KTM kommer med en riktigt vass gatmotard till 2008.

hur långt jag har kört vet jag inte, men det har ialf varit en bra hoj med hur mycket krut i som hellllst. har igentligen inte haft några problem heller med min 550 förutom att den tryckt olja ur vevhusventilationen men det gör dom och det är väl inget konstigare än så :)
och skulle jag köra gata så är sxv550 absolut mitt val. inget snack om den saken. den vibrerar inte lika som en KTM och den går BRA mycket bättre än tex KTM och sen är det relativt långt mellan sericarna på dom.
 
Skulle vara klart intressant att höra hur långt ni har kört med era SXV, vilka eventuella problem som har uppstått samt vad ni tycker om hojen som helhet. Har som jag skrev tidigare i denna tråden kört KTM 660 i ett par år och längtar tillbaks till motardkörningen..... Aprilian är ju grym och känns som ett bra val, enda hotet är väll egentligen om KTM kommer med en riktigt vass gatmotard till 2008.

100mil på 3 veckor:)

Har inte varit några problem med bågen.

Jätte trevlig att köra.

Enda negativa är att det inte är många som vet hur saker fungerar men den i allmänhet.

Spottar ur sig olja gör även min.
 
Höhöhö ...jag skulle bygga ett garage.....sen provade jag en SXV550....garaget får vänta...den satt som en stringtrosa ju :D . Fan vilken rolig hoj.
 
Vem sa att den skaver?? hehehe den satt bara fint på rumpan :P

fick för mig att string ska ver lite.. har aldrig testat men säger du det så :D

Förra veckan när jag pratade med generelagenten fanns det bara två cyklar kvar nu som skulle gå till 82 på lagret.

Får passa på innan priserna går upp.


tur att det finns en 07a här då ;)
 
Last edited:
Ska bli skönt när den där förbaskade prisdumpningen är över så man kan få ut lite mer själiga pengar för sin hoj:mad: .

Jo beg priserna borde ju gå upp en anning då.

Satt och letade styrdämpare och trillade över en sida som hade precis alla saker man kan tänkas behöva (utom styrdämpare) till en SXV/RXV. Dom hade även beg delar. Dom hade bla 12L tank för 1500kr + frakt:tummenupp

http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=297

Edit
Har nu också fått tag på styrdämpare. En model som är monterad ovan styret (billigare) och en som är monterad under som är lite dyrare.

Får se vad det kommer kosta att få hem en:)
 

Bifogat

  • Aprilia_RXV_V1 liten.JPG
    Aprilia_RXV_V1 liten.JPG
    66.1 KB · Visningar: 147
  • Aprilia_RXV_V2 liten.JPG
    Aprilia_RXV_V2 liten.JPG
    45 KB · Visningar: 136
Last edited:
Nån som har koll på vilka skillnader som kommer till 2008 vad det gäller serviceintervall? Har hört att den ska bli längre, men har inte lyckats hitta vad den nya intervallen blir.....
 
Det är bara RXV som är visad än och på den var det iaf ökat från 45 till 75 för tävlingskörning och från 90 till 150 för ostrypt hobbykörning. Om du inte menade oljebyte, det är nog fortfarande 15 timmar.
 
Jo beg priserna borde ju gå upp en anning då.

Satt och letade styrdämpare och trillade över en sida som hade precis alla saker man kan tänkas behöva (utom styrdämpare) till en SXV/RXV. Dom hade även beg delar. Dom hade bla 12L tank för 1500kr + frakt:tummenupp

http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=297

Edit
Har nu också fått tag på styrdämpare. En model som är monterad ovan styret (billigare) och en som är monterad under som är lite dyrare.

Får se vad det kommer kosta att få hem en:)

Den som är monterad under är mycket snyggare.
 
Jag tror styret kommer för högt upp me den undermonterade styrdämparen. Jag har två höjder på mina styrfästen och jag använder det lägre läget
 
Det är bara RXV som är visad än och på den var det iaf ökat från 45 till 75 för tävlingskörning och från 90 till 150 för ostrypt hobbykörning. Om du inte menade oljebyte, det är nog fortfarande 15 timmar.

Ok, vet du om något är ändrat i motorn eller har dom bara insett att dom kan ha längre serviceintervaller utan risk för motorhaveri? Isf lär man ju kunna köra 150h innan kolvbyte med en -07:a också menar jag....
 
Satt och surfade runt på http://www.apriliaforum.com och hittade en del mindre roliga trådar. Det snackas om problem med svänghjul, vatten i oljan, läckande packningar, havererade växellådor osv.... Verkar vara en hel del uppdateringar som behövts göras i efterhand på hojarna.

Men läser man här på sporthoj så verkar det ju inte vara nån som råkat ut för något av ovanstående problem? Någon som har koll på vad som ska åtgärdas på SXV:n så man kan se till att det är gjort om man köper en?
 
Ok, vet du om något är ändrat i motorn eller har dom bara insett att dom kan ha längre serviceintervaller utan risk för motorhaveri? Isf lär man ju kunna köra 150h innan kolvbyte med en -07:a också menar jag....

Jag vet tyvärr inte, jag tror inte det är några vitala delar som ändrats sen -07 utan snarare lite smågrejer så det borde vara som du säger men som sagt, jag vet inte.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top