Aprilia RSV450

Silwer skrev:
en 2t alltså?
Annars kan den aldrig bli så snabb som en rad4a 600 i vilket fall.

Jo det står ju 4-takt så då e det väl det? :)

Nå torkel, e det ett fotomontage i PS eller e hojen for real?

Isof, coolt ! för då kommer det bli sp 450 till allas förtjusning och "rökig 600" försvinner :hihi
Flemming :hihi

Hmmmmm. 450 4t twin.

Låter ju misstänkt likt den motarden de tävlade klart o-framgångsrikt med en sväng för några månader sedan. Motorn sades då vara till främst för motard och MX. Men varför inte i en kåphoj.

Mer info om motarden

Det är med säkerhet den här motorn ja:
http://www.maxmoto.co.uk/aprilia_45_v2.shtml
Den behöver inte vara snabbare än en 600 för att bli roligare, tror det kan bli ett extremt kompakt paket på ca 140 kg och en 70-80 hk! Fast det står inget på Aprilias hemsida så det kanske är ett fotomontage/båg, vad vet jag?

Nån sanning finns det i det. Den där hojen ska ha varit på gång ett tag nu och det verkar ju onekligen intressant. Om den nu kommer så kommer det att bli det häftigaste och mest racemässiga med fyrtaktsmotor som nånsin kommit ut på marknaden.

Jaaaaaaaa! snälla någon, gör så att det är sant! :hoppa

Det skulle såklart bli en fenomenal hoj. Men jag har svårt att se hur den skulle finna så värst många köpare. Den kommer vara rejält svagare och dyrare än de japanska sexhundrorna. Motorkonceptet förvånade ju många när det presenterades och jag har fortfarande svårt att se vilken tävlingsklass eller vilket segment gathojar den skulle passa i. Ett eget, nytt? Kanske, men då återkommer frågan: hur många kommer vara beredda att betala lika mycket eller mer jämfört med en japansk sexhundra.

Sweedie stäng denna tråd tack! Den innehåller ju länkar till brutalPORR!
Han bygger min drömbåde ser jag, den vill jag ha.
God damn va kewl projekt! Liten turbo snurra på den dära så har vi världens
kewlaste hoj!

Feck. Jag har hälften av hojarna som behövs för det där.

*/ ?>
Back