Gillas inte utseendet kanske den kan blästras/högglanspoleras eller lackas i valfri färg? Klä den i kolfiber?Och eftersom det är en banhoj Jonny siktar på, tvivlar jag på att han har kriteriet "snygg ram" särskilt högt på listan![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gillas inte utseendet kanske den kan blästras/högglanspoleras eller lackas i valfri färg? Klä den i kolfiber?Och eftersom det är en banhoj Jonny siktar på, tvivlar jag på att han har kriteriet "snygg ram" särskilt högt på listan![]()
Jag relaterade mitt resonemang enbart till förslagen att ta en ram ifrån en alternativ twin - SP1 är ju inte direkt lättare att hitta skurna och Ducatin är exklusivare (finns färre, är dyrare etc.) Relativt det så kan en Mille ram vara mer lättfunnen. Någon klant har väl wheel:at för länge med för lite oljaMillen är väll i princip skottsäker, så jag tor det lir snorsvårt att hitta en skuren/havererad Mille.
Specialramar lär vara svårslaget, både i finish och pris. Det var inte det mitt förslag vände sig emotPassformen är inte sämre från dem som tillverkar ramar, typ Spondon, etc,![]()
Jag relaterade mitt resonemang enbart till förslagen att ta en ram ifrån en alternativ twin - SP1 är ju inte direkt lättare att hitta skurna och Ducatin är exklusivare (finns färre, är dyrare etc.) Relativt det så kan en Mille ram vara mer lättfunnen. Någon klant har väl wheel:at för länge med för lite olja
Med tanke på hur lite som krävs för inlösen på en några år gammal sporthoj, så måste den inte varit skuren för att gå till skroten. Räcker ju att den repats vid en parkeringskada![]()
Försäkringsbolag är vinstdrivande företag, någonstans tar ramen vägen. Vet inte om de säljer till privatpersoner i Sverige, men varför inte? Om de skrotas, så får man köpa av skroten då. Kan inte tänka mig att bra ramar destrueras eller förseglas i urberget utanför Oskarshamn...Jo, vi fick ju se en 1 månad "gammal" Ducati 999a bytas in förra året pga en mindre skrapning på asfalt...
Tänkte faktiskt inte på att kolla hos f-bolagen. Visste inte att en privat person kunde köpa loss saker från dem i Sverige.
Eller menar du att man kanske skulle kunna hitta en ram på skroten. Det var ju en idé faktiskt.
Specialramar känns dyrt, men det är bara pengar...använder jag en aprilia-ram så är det ju bara en aprilia med andra kåpor... ska vara annorlunda.
slängde ihop ett förslag, köpa loss swedie?
Får man lov att fråga vilket program du gjort det där i..?![]()
Solid Works? Eller finns det fler program med Solid i namnet..?
Är det lättarbetat med såna här grejjer? Var hittar du måtten till allt eller höftar du?
Har själv tänkt mig ett litet byggprojekt till nästa år och Solid Works har jag från skoltiden så det hade ju vart kanon om det funkade.
Måste det vara en hoj då? Fiat 500 är ju på modet igen, denna med en 999-motor kunde vara något att matcha?använder jag en aprilia-ram så är det ju bara en aprilia med andra kåpor... ska vara annorlunda.
så där, nu va den provkörd också
edit, nej men seriöst, Soild kan jag bara för 5öre men vet att det är ett utmärkt program och det skulle fixa att göra nått sånt här.
Specialramar känns dyrt, men det är bara pengar...
Att bygga eget är coolt, men värt besväret?
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |