Hehe, du får det att låta som att t,ex en R1a skulle vara totalt omöjlig att ens kunna kasta ner i en kurva, kunde lika gärna vara spårgående(?)![]()
"Millen är gjord för att gå så snabbt runt en kurvig bana som möjligt rad fyrorna är gjord för att gå fort rakt fram...visst i kurvorna också men v-twinarna går lite fortare där men tapar på rakorna istället. "
Sry om du missade det... ska skriva med störe bokstäver nästa gång..jag säger ej att rad4or är helt värdelösa i kurvorna men en v-twin har det lättare där pågrund av att de är smalare m.m. Rad4or har sina för och nackdelar samma med v-twinarna. Sandis anser att V-twinar går för sakta på rakorna jag anser att v-twinarna klarar sig bra ändå genom att gå fortare genom kurvorna.
Har du läst DQ:s tråd om Jimmy Lindström i racingforumet? Om inte så ta och gör det så kanske du förstår att tiden runt en bana inte har så mycket med hojen att göra om man som förare ligger på helt olika nivåer.
Den brukar tas med i twin vs radfyra diskussioner eftersom den har en uppgiven effekt på 150 Hk och är på runt 1000 kubik. Nattmössan verkar passa bättre på dig
Oj då, här har vi någon med mindervärdeskomplex som försöker övertyga sig själv om ett bra köp
Det kan säkert stämma men problemet är att det knappt finns några 1000-kubiks twinnar med 160 bakhjulshästar, därav att jag tog den exklusiva Ducati 999R som exempel.
K du anser alltså V-twinarna är helt kassa på bana? och du vill säga att det va mest skit bakom styret som gjorde att DQ körde ifrån dig och det hade inget med att hans hoj gick lättare att köra fort i kurvorna med.. jaja du fick ju se en v-twin

Sen att du tar en 999R som top of the line v-twin är ju din ensak..visst är den under 1000cc men det är väll inte det som gäller längre?(visst kanske det ser lite lustig ut att v-twinar får ha mer cc men de har ju två mindre burkar)
Men en sak är att en v-twin kommer alltid ha mindre effekt än en rad4a men den kommer också alltid vara smalare