Aprilia RS660

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Saknar liksom fortfarande min gamla ZXR400 för att den var så sjukt skön o köra racing med. Allting handlade inte längre om max hastighet :)
Exakt så, gick från 1100 v4 till denna och jag har mer roligt nu. Kanske för att man är äldre och klenare så det är enklare att tygla en mindre maskin. Den känns mer lik min gamla RS250 än V4an på banan
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Exakt så, gick från 1100 v4 till denna och jag har mer roligt nu. Kanske för att man är äldre och klenare så det är enklare att tygla en mindre maskin. Den känns mer lik min gamla RS250 än V4an på banan
Nästan som att köra 250 räser igen enligt de som vet...Så sugen på att ta ut min på banan nästa år. Just nu avklädd. Racingkåpor, fotpinnar mm. ska snart vara på plats!
 

gurkburk

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Linköping
Hoj
Aprilia RS 660
Jag är väldigt nöjd med min RS660 efter en säsong men det vore ju gött med lite mer avgasljud. Det jag kollar på är SC Project SC1-R, hoppas klara bandagar med db-killer i. Dock medför ju nytt avgas även mappning, lämpligen UPMAP och en plastkåpa som täcker upp där orginalsystemet försvinner. Det blir alltså dubbelt så dyrt som att bara köpa avgassystemet. Visste jag att jag inte kommer byta på några år så vore det väl OK att kasta bort pengarna men alla rykten om R9 gör mig lite orolig :drool. Någon som kör med eftermarknadsystem? Värt det? Vågar ni köra utan mappning? Ska ju tydligen gå för snålt utan map.
 

gurkburk

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Linköping
Hoj
Aprilia RS 660
Söker förslag på främre stöd som passar. Gärna front triple stöd så att framhjulet kan lossas.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Det har jag sneglat på men jag tyckte mig förstå att man bultar dit en eller två hylsor på hojen som sen sitter kvar där och de sticker ut en del på RS660? Har du lust att ta några bilder?
Sorry att svaret dröjde! Jo, så är det, men inga "jättegrejer". Tyvärr står hojen inpackad i ett tillfälligt garage då jag bygger nytt. Men om ett par veckor kan jag nog komma åt att ta en bild.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top