Aprilia RS250 tillåten i 250R?

oFFkeFF skrev:
Nja, det gör han iofs inte, 1.03 åkte han väl i somras, vad du harvar runt på är dock enklare att räkna ut :rolleyes:
Ja då skiljer det bara 9 sekunder per varv, det lär dröja minst 8 varv innan han varvar mig, altså är taktiken inför vårens träning att starta bakom honom och gå in i depå efter 7 varv för att kolla om termostaten sitter rättvänd eller nåt, då slipper jag iaf bli varvad.

JA det får väl bli nåt sånt men jag tyckte det var lite många färger så jag hade tänkt att rationallisera bort den röda, men det gick ju inte det :huvet

marcus nilsson skrev:
JA det får väl bli nåt sånt men jag tyckte det var lite många färger så jag hade tänkt att rationallisera bort den röda, men det gick ju inte det :huvet

Kör fort i sommar så blir du uppklassad och slipper den röda nummerbotten ;)

Ja jag kommer ju att försöka men jag har väl inte direkt räknat med att det ska ¨å så där snabbt

marcus nilsson skrev:
Ja jag kommer ju att försöka men jag har väl inte direkt räknat med att det ska ¨å så där snabbt
Jag har harvat som B-förare i evigheter så av artighetsskäl så tycker jag att du ska vänta med att bli A-förare tills jag har blivit det. :huvet

oFFkeFF skrev:
Kör fort i sommar så blir du uppklassad och slipper den röda nummerbotten ;)

Ja, så slippper man alla b-race och får det stora nöjet att betala mer i licensavgift. För det vet ju alla, så fort botten blivit blå regnar det sponsorpengar över en!

/J

jag tror inte att det är nån risk att jag behöver anstränga mig för att vara artig, det kommer nog av sig själv liksom :lol
Torkel skrev:
Jag har harvat som B-förare i evigheter så av artighetsskäl så tycker jag att du ska vänta med att bli A-förare tills jag har blivit det. :huvet

läste precis igenom kursmaterialet till licenskursen. Jag hadde för mig att man var tvungen att ha nån form av "död mans grepp" till tändningen men det står det inget om?
Däremot så måste det finna tiltswitch till bränslepumpen. Kan man räkna med att den sitter kvar på cyklen om man köpt en ex tävlings cykel? Hur mycket måste cykeln luta för att den ska slå ifrån om man ska testa?

marcus nilsson skrev:
läste precis igenom kursmaterialet till licenskursen. Jag hadde för mig att man var tvungen att ha nån form av "död mans grepp" till tändningen men det står det inget om?
Däremot så måste det finna tiltswitch till bränslepumpen. Kan man räkna med att den sitter kvar på cyklen om man köpt en ex tävlings cykel? Hur mycket måste cykeln luta för att den ska slå ifrån om man ska testa?

Det finns ingen bränslepump på din maskin, så du har inget bekymmer.

marcus nilsson skrev:
Där ser man så då behövs inget alls i den vägen? Vad gäller avstängningsmekanik vid vurpor?

Du ska ha en kill switch men det är väl redan ordnat.
Hojen har ju varit besiktigad tidigare så det bör inte vara något problem sålunda det inte finns några anmärkningar i maskinkortet.

marcus nilsson skrev:

Kan däremot vara bra att ha ett dödmansgrepp, jag funderar på att montera ett.. fast det väger ju...

/J

Chris Ash skrev:
Man kan säkert få ut nästan 10hk till med ordentliga pipor. Sen kan man ju alltid börja fila på cylindrarna men då har vi nog lämnat "enklare trim". Hur som helst är det ju inte tillåtet med något som helst trim om du ska tävla.

Ville bara dra upp en gammal tråd till...

OM man skulle ställa upp med en gat-250 i 250R, hade det inte varit tillåtet att trimma den då? Som i Formula 400 klassen i England?

McFille skrev:
Ville bara dra upp en gammal tråd till...

OM man skulle ställa upp med en gat-250 i 250R, hade det inte varit tillåtet att trimma den då? Som i Formula 400 klassen i England?

Jo då får du trimma hur mycket som helst. Det är dock ingen bra ide, din hoj kommer käkas till frukost av riktiga 250 racers i alla fall. Visst om du är löjligt duktig på att köra så kan du hänga med rätt bra men det är inte kul att vara slagen på förhand av materialet.

Ska du köra i 250 R så sälj touringhojen och köp en riktig 250, det finns gott om dem och de är inte så dyra.

Ja bara frågade, rent hypotetiskt... :)
Det är alltid roligare att vinna på ett raffinerande sätt... :hihi

Hade varit kul att se hur en fullkittad RGV med en duktig pilot hade klarat sig, de har tydligen gjort jäkligt bra ifrån sig i England, mot andra "gathojar", men ändå...läs mer på Stu Jones sajt

Men så skulle det iof. kosta lika mycket att trimma hojen som att köpa en 250R... :3freak

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back