Aprilia RS250 tillåten i 250R?

GSXR1100R skrev:
Inte om du kör..

[Edit: visst ja du har ju ingen hoj]
touche... touche :(

kan någon svara på varför man skulle vilja ställa upp i 250r med en SP hoj!? eller är det bara folk som även kör SP som gör det för att fördriva tiden :)

McFille skrev:
Apapapapa.....tillåt mig att korrigera....den NÄST finaste 250cc gathojen som finns...RGV250SP slår prillan på fingrarna med snäppet bättre chassi, torkoppling och kassetväxellåda...och då slipper vi även det kända avgasport problemet....

Ehhh..va? Har du kört en Aprilia?

McFille skrev:
Apapapapa.....tillåt mig att korrigera....den NÄST finaste 250cc gathojen som finns...RGV250SP slår prillan på fingrarna med snäppet bättre chassi, torkoppling och kassetväxellåda...och då slipper vi även det kända avgasport problemet....
Och MYCKET slöare motor...

Kassettväxellåda har Aprilian också, förresten. RGV-motorn har alltid haft kassettväxellåda. Sen '88, typ.

Chris Ash skrev:
Nja...inte lika vanlig visserligen. Tycker nog att Aprilian är snyggare.

Torrkoppling och SP-dekal avgör. Men bland gathojar är ju Honda NC28 ljusår ballare än både Aprilia och Suzuki.

Bifogat

• mc28new_page2full.jpg
    mc28new_page2full.jpg
    134.4 KB · Visningar: 69
Last edited:
Honda NSR250 ligger också bra till som ballast 250 std! Mumshoj! :Bugar

Torkel skrev:
Honda NSR250 ligger också bra till som ballast 250 std! Mumshoj! :Bugar

Fast visst är du lite sugen på Tommys rs250r iaf? ;)
45000:- och under minuten är klar passerad innan du hinner blinka ;)

McFille skrev:

Vad är det kända problemet med portarna som vi ska slippa? mina har gått 700mil utan krångel..

/J

kajlyl skrev:
touche... touche :(

kan någon svara på varför man skulle vilja ställa upp i 250r med en SP hoj!? eller är det bara folk som även kör SP som gör det för att fördriva tiden :)
Oftast är det folk som vill varva Offkeff :hihi

GSXR1100R skrev:
Oftast är det folk som vill varva Offkeff :hihi

Ja, eller så blir det som på knutstorp, när rs250rr varvade dig 3ggr medan han körde 6 varv :rolleyes: :D
Varvad av en sp har jag inte blivit..

oFFkeFF skrev:
Det är bara en tidsfråga unge man, med min nya lack på Britney kommer jag att öka toppfarten med en 40-50 km/h överallt! Get ready to rumble! :yoparty

Torkel skrev:
Det är bara en tidsfråga unge man, med min nya lack på Britney kommer jag att öka toppfarten med en 40-50 km/h överallt! Get ready to rumble! :yoparty

Haha, jag gissar i sådant fall att det inte är ny lack på britney, utan att britney fått nytt chassi och motor :D

Teddy skrev:
Åh, så Britta ska få nya kläder. Kan du inte lägga ut en teaser?
Jo, jag kan väl göra det bara för att du ber så snällt!
:Bugar

Bifogat

• rs250-53.jpg
    rs250-53.jpg
    78 KB · Visningar: 67
Så där ja. Jag lackade om min förra veckan när jag kommit halvväg med det så såg jag av en händelse att jag måste ha röd bakgrund till siffrorna så där sprack den designen.

Bifogat

• appen.JPG
    appen.JPG
    49.8 KB · Visningar: 59
oFFkeFF skrev:
Ja, eller så blir det som på knutstorp, när rs250rr varvade dig 3ggr medan han körde 6 varv :rolleyes: :D
Isåfall kör RS250RR runt knudan på 36-37 sekunders varv :va

Om (när) jag köper en Aprilia igen, ska den se ut såhär:

263575.jpg

GSXR1100R skrev:
Isåfall kör RS250RR runt knudan på 36-37 sekunders varv :va

Nja, det gör han iofs inte, 1.03 åkte han väl i somras, vad du harvar runt på är dock enklare att räkna ut :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back