Aprilia i Gbg

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Undrar om det är många i eller runt stan som kör Aprilia i någon form. R-hoj, motard, toring mm.

Prata nämligen med Aprilia ang att vi inte har någon återförsäljare i GBG nu.

Vi är två från Kungälv som kör iaf :tummenupp

Har för mig att det finns fler i Kungälv, sedan är det ett par som är från Stenungsund och någon från Trollhättan som kör också.
Tror vi är 6pers iaf :tummenupp (7 med dig :) )

Vi är två från Kungälv som kör iaf :tummenupp

Har för mig att det finns fler i Kungälv, sedan är det ett par som är från Stenungsund och någon från Trollhättan som kör också.
Tror vi är 6pers iaf :tummenupp (7 med dig :) )

Med tanke på vad du skrev, samt att det kanske finns ett par motarder i stan, så skulle det även funka om en aprilia dealer låg lite norr om gbg.

Enligt Aprilias hemsida så finns det en i GBG, men det kanske är mopeder?

Bloms - Klövs Cykel og Motor
Södra Vårvindsgatan 10 - 418 77 Göteborg

Med tanke på vad du skrev, samt att det kanske finns ett par motarder i stan, så skulle det även funka om en aprilia dealer låg lite norr om gbg.

tror jag också... kanske mot Kungälvs hållet så är det lätt för alla att komma till E6:an är ju stor :)

vet du någon som funderar på att bli återförsäljare till aprilia?
Skulle behöva en 1000-mil service snart

Synd att inte Bike vill ha med dem att göra... hade varit suveränt att ha aprilia där också :tummenupp

tror jag också... kanske mot Kungälvs hållet så är det lätt för alla att komma till E6:an är ju stor :)

vet du någon som funderar på att bli återförsäljare till aprilia?
Skulle behöva en 1000-mil service snart

Synd att inte Bike vill ha med dem att göra... hade varit suveränt att ha aprilia där också :tummenupp

Jo jag har vet en som funderar, dock i mindre skala till en början. Dock riktig ÅF så garanti mm gäller på service. Lutar OM det blir av att kanske Älvängen kan bli ett tillhål till en början. PGA lokalhyrorna neråt + man även kan få kunder från THN.

Men jag slipper ju gärna åka till facking Alingsås om det bara är ett mindre ärende..

e grymt sugen på en mille men vågar man köpa en sådan med tanke på service och reservdelleveranser när man bor i götet??
börjar luta mot en trygg honda sp1 eller sp2 istället eller kanske behålla trygga traktorn istället....

e grymt sugen på en mille men vågar man köpa en sådan med tanke på service och reservdelleveranser när man bor i götet??
börjar luta mot en trygg honda sp1 eller sp2 istället eller kanske behålla trygga traktorn istället....
Reservdels frågan kommer att finnas att tillgå på Speedgear inom kort. Men just servicen är en fråga som diskuteras.

Ja det är synd att aprilia är så kassa att ha å göra med.Ur ÅF synpunkt alltså.
Det sänker onekligen betyget på en annars grym hoj.
Biscaya är bra, synd att det ligger en bit bort...
Tur att man har en esspetvåa också nu när millen har pajat :huvet

Jo jag har vet en som funderar, dock i mindre skala till en början. Dock riktig ÅF så garanti mm gäller på service. Lutar OM det blir av att kanske Älvängen kan bli ett tillhål till en början. PGA lokalhyrorna neråt + man även kan få kunder från THN.

Älvängen är inte helt fel :tummenupp
Låter klart intressant, blir de godkända på all service och garanti kommer de kunna ta kunder ifrån Biscaya snabbt. Biscaya är bara väldigt dyra och så vägrade de ta min hoj för att den inte var köpt hos dem. Funderar på att ringa ner till Halmasta Gustav och se om han servar aprilia också, gör han det åker jag ner och lämnar in den.

Ang. reservdelar så är det inga problem att få tag i sådana som privatperson, bara att beställa från af1racing, USA, eller från RSVnet, England, (tror företagen heter något sådant). Man får hem delar inom en vecka om de har grejerna på lager, samt att deras reservdelar och tillbehör oftast är mycket billigare än de man kan köpa här hemma. Ska även finnas ett ställe i Tyskland som är billigt och bra men har inte koll på den adressen.

Så vänner, vill ni ha en aprilia så häng inte upp er på reservdelstillgången utan problemet är servicställen i Gbg. Men vi får hålla tummarna att någon öppnar ett bra ställe snart och att man ser till och ge dem något att göra :tummenupp

Nu lite info

Det kommer bli en Återförsäljare för Aprilia i Lödöse (placering mellan GBG & thn) med tillgång tilll verkstad för servic mm.

Till en början är vi väldigt inriktade på SXV&RXV men givetvis kan vi göra servisar på mille eller andra hojar.

Tiden för verkstads öppning vågar jag inte i nuläget säga, men mekaniker utbildas den 24-25 okt hos Aprilia.

Givetvis tar vi hem delar, samt går det att beställa online.

Mer info finns på http://www.speedgear.se

Nu lite info

Det kommer bli en Återförsäljare för Aprilia i Lödöse (placering mellan GBG & thn) med tillgång tilll verkstad för servic mm.

Till en början är vi väldigt inriktade på SXV&RXV men givetvis kan vi göra servisar på mille eller andra hojar.

Tiden för verkstads öppning vågar jag inte i nuläget säga, men mekaniker utbildas den 24-25 okt hos Aprilia.

:yoparty :tummenupp

Du kanske ska snackamed Swedie innan du kör reklam för ditt företag?

Nu lite info

HURRA!!!!

Skulle ni kunna tänka er att ta min tuono också?
Behöver en 1000-mila service inom kort.

Föresten... jag kan tänka mig en SXV-demo :)

Hoppas att ni kommer ha en aprilia 750 shiver för provkörning nästa år också... skulle verklige vilja testa den :tummenupp

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back