VR-8
Fabrikör Mr.J
Vecka 30!!!![]()
Fan, du borde kunna få gratis bandagar hela sommaren bara för att komma och visa upp hojen![]()
Det hade varit kanon......kanske till och med lite provkörning skulle kunna erbjudas.......
/J
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vecka 30!!!![]()
Fan, du borde kunna få gratis bandagar hela sommaren bara för att komma och visa upp hojen![]()
Det hade varit kanon......kanske till och med lite provkörning skulle kunna erbjudas.......![]()
/J

Mjaa.. .risken är väll stor om man provkör den att man kommer att sälja någon krops del för att ha råd med kompressor till hojen![]()
#4......v.30.........stod först och sist i teasern......
/J
Man blir bara stående med munnen öppen. Bugar mig för folk som vet hur man skall meka
Man blir bara stående med munnen öppen. Bugar mig för folk som vet hur man skall meka
.Hur går det har du hunnit att bromsa den ännu![]()
Vi är sugna på lite bilder![]()
Bänkat hojen idag med låga 0.30bar enligt loggen. Min effekt innan var 130hk och 108Nm, nu med detta låga tryck så är effekten 146hk och vridet samma ungefär. Samma förutsättningar vid bägge tillfällena. Upp till ca 7500-8000varv så är motorerna väldigt lika i effekt med när sugmotorn börja tappa så fortsätter kompressormotorn till varvstoppet, ingen hejd. Vridet är samma som standard men kommer lite senare, dock så dalar det inte som en sten efter 8500 utan planar ut mer mot varvstoppet. Nu körde jag lite fett för att "spara" lite på motorn eftersom jag inte har någon direkt referens att jämföra med. A/F på topp ligger på 11.6:1 vid denna effekt men går jag upp till 12.7-12.8:1 så finns det säkert mer hästar att hämta redan nu.
Det som imponerade mest var effektkurvan, rak som någon ritat den med linjal. Från 3500-11000, bara rak, inga dippar eller peakar. Hur det blir med 0.55-0.60 bar får vi se framöver......
/J
Hur styr du laddet?
Olika utväxlingar på drivningen eller "wastar" du bort trycket vi någon typ av blow off ventil?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |