VR-8
Fabrikör Mr.J
Vecka 30!!!![]()
Fan, du borde kunna få gratis bandagar hela sommaren bara för att komma och visa upp hojen![]()
Det hade varit kanon......kanske till och med lite provkörning skulle kunna erbjudas.......

/J
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vecka 30!!!![]()
Fan, du borde kunna få gratis bandagar hela sommaren bara för att komma och visa upp hojen![]()
Det hade varit kanon......kanske till och med lite provkörning skulle kunna erbjudas.......![]()
/J
Mjaa.. .risken är väll stor om man provkör den att man kommer att sälja någon krops del för att ha råd med kompressor till hojen![]()
#4......v.30.........stod först och sist i teasern......
/J
Man blir bara stående med munnen öppen. Bugar mig för folk som vet hur man skall meka
Man blir bara stående med munnen öppen. Bugar mig för folk som vet hur man skall meka
Hur går det har du hunnit att bromsa den ännu![]()
Vi är sugna på lite bilder![]()
Bänkat hojen idag med låga 0.30bar enligt loggen. Min effekt innan var 130hk och 108Nm, nu med detta låga tryck så är effekten 146hk och vridet samma ungefär. Samma förutsättningar vid bägge tillfällena. Upp till ca 7500-8000varv så är motorerna väldigt lika i effekt med när sugmotorn börja tappa så fortsätter kompressormotorn till varvstoppet, ingen hejd. Vridet är samma som standard men kommer lite senare, dock så dalar det inte som en sten efter 8500 utan planar ut mer mot varvstoppet. Nu körde jag lite fett för att "spara" lite på motorn eftersom jag inte har någon direkt referens att jämföra med. A/F på topp ligger på 11.6:1 vid denna effekt men går jag upp till 12.7-12.8:1 så finns det säkert mer hästar att hämta redan nu.
Det som imponerade mest var effektkurvan, rak som någon ritat den med linjal. Från 3500-11000, bara rak, inga dippar eller peakar. Hur det blir med 0.55-0.60 bar får vi se framöver......
/J
Hur styr du laddet?
Olika utväxlingar på drivningen eller "wastar" du bort trycket vi någon typ av blow off ventil?
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |