Aprilia Factory SuperCharged

Schyrre! Skulle jag inte rejsa med min RSV Factory skulle jag definitivt ha den som gathoj med enorm puts på. Det är en grym hoj från början. Fast med den effekt du tänkt plocka ur vore ju inte fel :D

Slirkopplingen förstår jag inte varför den behöver se "snygg" ut. Den är ju ändå bara innanför en motorkåpa. Hehe!

Schyrre! Skulle jag inte rejsa med min RSV Factory skulle jag definitivt ha den som gathoj med enorm puts på. Det är en grym hoj från början. Fast med den effekt du tänkt plocka ur vore ju inte fel :D

Slirkopplingen förstår jag inte varför den behöver se "snygg" ut. Den är ju ändå bara innanför en motorkåpa. Hehe!

Man kanske skulle göra en kåpa i härdad plexiglas.......då syns den ju....:D

/J

bara en fråga. Vad gör man när man trådgnistar? Är det som en slags plasmaskärare? Man skär ut detaljer i nc-maskin?

Mera information nu, Riktigt kul bygge.
Har alltid tyckt kompressor slår turbo i coolhetsfaktor : )

Trådgnistning är lite som att skära med en het ståltråd i frigolit. Skillnaden är att man lagt ström på tråden och jordat stycket som man skär i, överslaget mellan tråd och arbetsstycket "gnistar" bort material. Maskinerna jobbar med extremt bra pressicion (om den är välservad dvs.).

Edit/
Glömde bort att berömma det coola bygget i tråden!:tummenupp

2850865 Det finns ju redan......:D......bara å köp. Klart det går..lite tid och meck så blir det nog bra.

/J
Hojen på bilden är fixad i England, till ett högt pris i "SEK"..

Min fråga är om du hade kunnat tänka dig ett sådant projekt längre fram (vinter 07-08), till ett för dig fördelaktigt "självkostnadspris"..

Fasen riktigt häftigt:tummenupp :yoparty
Ser med stor spänning emot hur ditt projekt fortskrider.

Tjenare mannen. Nu måste jag verkligen komma ner till dig i sommar och kolla in bygget och se var du sätter allt:va . En polare till mig som också kör Aprilia förstås och håller på med drag race top door klassen är sugen på att hänga med också, om det är ok, han har ju första modellen av millen som kom så ha behöver ju absolut lite mer effekt:hihi . Hade varit kul särskilt om du fått klart bygget tills dess så vi kan ta en sväng, det blev ju aldrig av förra sommaren:( . jävligt kul att se att du verkligen kommit i gång och det ser ju ut som det kommer bli bra:tummenupp . intressant att se var du satt alla prylar, utifall man ska trimma lite i framtiden:yoparty . Mvh

Tjenare mannen. Nu måste jag verkligen komma ner till dig i sommar och kolla in bygget och se var du sätter allt:va . En polare till mig som också kör Aprilia förstås och håller på med drag race top door klassen är sugen på att hänga med också, om det är ok, han har ju första modellen av millen som kom så ha behöver ju absolut lite mer effekt:hihi . Hade varit kul särskilt om du fått klart bygget tills dess så vi kan ta en sväng, det blev ju aldrig av förra sommaren:( . jävligt kul att se att du verkligen kommit i gång och det ser ju ut som det kommer bli bra:tummenupp . intressant att se var du satt alla prylar, utifall man ska trimma lite i framtiden:yoparty . Mvh

Till sommaren ska den vara klar.....inget snack. Klart ni ska komma hit och kolla på hojen och köra lite V990 Power. Ser fram emot ditt besök.:)

Vill bara fälla in att standard ger min hoj ca 130hk i Marcussen MC's bänk, samtidigt som min polares R1-06 ger 155hk. Det kan låta mycket med 25hk skillnad men i verkligheten är det bara på toppfart det skiljer. I acc är det lika. Vridet i min Factory är ca 5Nm mer med ca 108Nm vid 6000.

Kan man öka effekten till "säkra" 160hk och ??? Nm så blir det sjukt bra.

/J

Kopplingsbyte

Bytte koppling ikväll. Behövde ett specialverktyg....vad göra? Jo, ett själv så klart. I all hast fick jag inte med bilder på den färdiga monteringen.....:näsblod ....kommer imorrn.

/J

Bifogat

• Verktyg 1.JPG
    Verktyg 1.JPG
    95 KB · Visningar: 326
  • Verktyg 2.JPG
    Verktyg 2.JPG
    123.9 KB · Visningar: 315
Imponerad är ordet!! :tummenupp

Hoppas att det blir bra.

Nu börjar jag få lite abstinens... Vad händer med bygget? Upp med bilder nu för fan :yoparty

Bytte koppling ikväll. Behövde ett specialverktyg....vad göra? Jo, ett själv så klart. I all hast fick jag inte med bilder på den färdiga monteringen.....:näsblod ....kommer imorrn.

/J

Det var ett riktigt seriöst verktyg. Du skulle sett vad jag använde senast jag skulle lossa kopplingsmuttern. :rolleyes:

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år