Apple eller PC

Använder du Apple eller PC???

• Antal röstningar
    0

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
Fick så dålig respons i dataforumet, så jag provar här!

Jag är så trött på virus och ostabil OS...

Jag funderar nu på att skaffa mig en apple.

Jag undrar vad DU har att säga till om för- eller nackdelar med både apple och PC!!

Pollen är öppen!!!

Jag använder PC och är nöjd.
Dock blir nog nästa Laptop en Apple, då de är ruggigt bra batteritider och krüm design på vissa modeller. :Bugar

Använder båda på jobbet men är inte så imponerad av apple längre...

Apples system är inte nämnvärt stabilare under produktion än vad Windows XP är.

Gällande batteritid på laptop ligger nog PC:n bättre till än vad apple gör.

Sen när det gäller spel och verktyg så har PC: fortfarande ett stort försprång gentemot apple.

Personligen väljer jag PC både hemma och på jobbet.

Kör SUN istället.
Solaris 9 eller 10 är helt prima.

Du slipper en massa skitapplikationer och spel.
Virus, malware och annat trams är bajbaj.

Jag kör SUN.. Helnöjd.

Om Du tvunget vill stanna kvar på PC plattformen så kör valfri Linux distro istället.

Gillar Du alternativa system med fokus på nätverk och grafik så är dessa helrätta. :tummenupp

Ps. Jag vet... INTE svar på Din fråga, men ändå.

Det känns som att jag bara har hört bra saker om apple...

Och PC börjar gå mig på nerverna lite...

Jag har haft olika bra och dyra bärbara PC i 3 år nu och de har kraschat (stavning) eller haft hårdvaruproblem massa gånger.

Vill prova apple, men de är juh så dyra. vet inte om det är värt pengarna...

Nu när nya Macbook kommit så kan du ju köpa loss en jävligt bra begegnad powerbook till en bra peng. Gillar du den inte så sälj fanskapet. :argpådato

Jobbar med datorer (windows och os x) och kör sedan 5 år tillbaks Apple/OS X hemma, finns inte en snöbolls chans i helvetet att jag går tillbaks till Windowsmaskiner i hemmet.

Enda anledningarna till att någon skulle vilja köra Windows framför OS X är antingen en masochistisk läggning eller ren okunskap :tungan

xyx skrev:
Jobbar med datorer (windows och os x) och kör sedan 5 år tillbaks Apple/OS X hemma, finns inte en snöbolls chans i helvetet att jag går tillbaks till Windowsmaskiner i hemmet.

Enda anledningarna till att någon skulle vilja köra Windows framför OS X är antingen en masochistisk läggning eller ren okunskap :tungan

Men vad är det som gör dem så bra???

Är de så pålitliga och stabila som det sägs???

Är de värda pengarna???????

Jag förstår inte hur ni kan ha problem med era PC datorer hela tiden..
Alla berättar vilka problem PC och Windows medför hela tiden, och hur trötta det är på dem...Jag använder PC hela dagarna och jag har aldrig problem!

Jag ritar i PS, spelar, läser sporthoj, tankar lite skit..
Får man problem är det nog snarare inte windows fel..utan programmet du installerat efteråt som är problemet! Har man inte brandvägg och Antivirus program när man använder världens mest använda OS är det väl tusan inte konstigt att man kan få ett virus! det handlar bara om okunnskap..

Håller med tycon1. Jag har aldrig haft problem med ostabilitet i win. Nu när apple har gått över till Intel processorer är det, gissningsvis, bara en tidsfråga innan man kan köra OsX på pc om man skulle vilja det.

tycon1 skrev:
Alla berättar vilka problem PC och Windows medför hela tiden, och hur trötta det är på dem...Jag använder PC hela dagarna och jag har aldrig problem!

Får man problem är det nog snarare inte windows fel..utan programmet du installerat efteråt som är problemet! Har man inte brandvägg och Antivirus program när man använder världens mest använda OS är det väl tusan inte konstigt att man kan få ett virus! det handlar bara om okunnskap..

Nej, det handlar absolut inte om kunnighet jag kan och jag håller nått hundratal windows maskiner fria från skräp dagligen, förutom alla man får på köpet hos föräldrar, kompisar osv.

Men poängen är att man inte ska BEHÖVA jobba aktivt för att en dator skall fungera.
Ser man datorn som ett verktyg och inte en sak som man sitter framför för meckandets egen skull så är det rätt självklart.

Jag brukade tycka det var kul, nu har jag andra hobbies såsom motorcyklar och espressomaskiner. :tungan

1 Liten rolig sak är att jag köra utan virusprogram etc.

Enda jag har är 1 router.
Det roliga är att jag inte får virus förde.

Aldrig krånglat dom senaste 2-3 åren.

ITZHAK skrev:
Kör SUN istället.
Solaris 9 eller 10 är helt prima.

Du slipper en massa skitapplikationer och spel.
Virus, malware och annat trams är bajbaj.

Jag kör SUN.. Helnöjd.

Om Du tvunget vill stanna kvar på PC plattformen så kör valfri Linux distro istället.

Gillar Du alternativa system med fokus på nätverk och grafik så är dessa helrätta. :tummenupp

Ps. Jag vet... INTE svar på Din fråga, men ändå.

Det enda jag inte har hemma är en mac, men jag har jobbat så pass med mac att jag skulle välja det före Win om jag prioriterade multimedia och stabilitet.

Hemma kör jag en Linux, en Posix (QNX), en Sun (SPARC Station), två W98SE, två XP home och en XP Pro, på jobbet har jag ingen dator....

Jag är inte ens speciellt duktig/intresserad av datorer.

Dom datorerna vi har i skolan kör vi xp på och jag kan säga att det laddas ner saker från en del helskumma sidor. Detta tillsammans med att vi inte kör med antivirus program eller brandväggen för att vi ska kunna spela cs på datorn gör att det borde hänt något.

Konstigt nog har det inte hänt något sen i sommar. Oftast räcker det att man kör en runda med AdAware när det börjar bli lite många popups :)

tycon1 skrev:

KLart att jag använder både antivirus och brandväg...

Men trots det fick jag virus för 5 dagar sen...

Kunde inte få bort det, så det fick bli en reparation/installation av XP = 5 timmars arbete (med alla inställningar och allt annat jobb som man får göra.

Med apple hade jag sluppit det - och gört annat istället -som att köra en runda och njuta av det fina vädret...

sirSmokealot skrev:
KLart att jag använder både antivirus och brandväg...

Men trots det fick jag virus för 5 dagar sen...

Kunde inte få bort det, så det fick bli en reparation/installation av XP = 5 timmars arbete (med alla inställningar och allt annat jobb som man får göra.

Med apple hade jag sluppit det - och gört annat istället -som att köra en runda och njuta av det fina vädret...

Kör F-Secure (www.f-secure.se) så slipper du få problem... :tummenupp

Adde-Gbg skrev:
Nu när nya Macbook kommit så kan du ju köpa loss en jävligt bra begegnad powerbook till en bra peng. Gillar du den inte så sälj fanskapet. :argpådato
Vad kan en sådan kosta? Och lite mer info :)

I övrigt Mac rockar, inte en chans att jag går tillbaks till Win.

Vet inte men min förra PB släpades land och rike runt i 3 år.
Funkade alltid trots att jag inte ens stägde av den, bara viloläge i väskan.
Visst en och annan omstart blev det ibland. Men den dog inte förrens
den ramlade nerför en trapp :(

Last edited:
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...