sirSmokealot
Vet inte vad jag ska välja!!!
f-secure fick inte bort viruset...Nemesis skrev:Kör F-Secure (www.f-secure.se) så slipper du få problem...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
f-secure fick inte bort viruset...Nemesis skrev:Kör F-Secure (www.f-secure.se) så slipper du få problem...![]()
xyx skrev:Nej, det handlar absolut inte om kunnighet jag kan och jag håller nått hundratal windows maskiner fria från skräp dagligen, förutom alla man får på köpet hos föräldrar, kompisar osv.
sirSmokealot skrev:KLart att jag använder både antivirus och brandväg...
Men trots det fick jag virus för 5 dagar sen...
Kunde inte få bort det, så det fick bli en reparation/installation av XP = 5 timmars arbete (med alla inställningar och allt annat jobb som man får göra.
Med apple hade jag sluppit det - och gört annat istället -som att köra en runda och njuta av det fina vädret...
tycon1 skrev:Var det ett farligt virus? vad gjorde det?
Du kan fortfarande använda ett annat OS på en PC, tänk på det...
EDIT: jag har inget emot MAC överhuvudtaget, och tycker att deras Operativsystem är jätte bra! Men jag har fortfarande inga problem med windows för det..
Så sant så.morlock skrev:Vill inte förstå frågan. En dator från Apple är en PC.
Åtta av nio "PC"-användare är nöjda.Coola Ola skrev:100% av macanvändarna är nöjda, en niondedel av pc-användarna är det. Beror det på att det faktiskt är mer problem med pc eller är mac-användare mer fanatiska?
Tobbe_N skrev:byt inte till mac, byt ut windows till linux ist.
yada yada yada
morlock skrev:Åtta av nio "PC"-användare är nöjda.
har kompisar som kör ubuntu. men jag skulle nog säga att debian är bättre tack vare apt-get. (eller finns det i ubuntu också?) annars kan jag rekommendera DSL för en ny börjare. det går att köra från livecd från usb minne och innehåller en webinstallation av debian.Tobbe_N skrev:byt inte till mac, byt ut windows till linux ist.
visst, det är lite omställning från windows. men inte så extremt mycket om du kör en lättare dist, som te.x mandriva eller ubuntu, själv kör jag ubuntu och är helnöjd. Anledningen till att jag har valt just ubuntu är deras oerhört smidiga pakethanterings system, ljusår för windows på den punkten. är tom enklare att installera program än i windows.
visst, sen är det mycket saker som är omständiga och inte så användarvänliga. men det finns jättebra hjälpforum, än så länge har jag inte fått något problem som inte kunnats lösa med lite läsning på olika forum.
Kan varmt rekomendera ubuntu.
McB skrev:Aldrig Apple, av en enda anledning. De ligger bakom Quicktime. Quicktime är ondska. Jag blir så arg att jag kokar bara jag tänker på all skit det programmet ställer till med. Fy fan!
GuW skrev:Och microsoft ligger bakom windowsmedia spelare, och den drar i smyg hem skit till din burk som du inte har bett om, microsofts OS drar i smyg hem skit du inte har bett om, i princip gör micrsofts programvaror allt som en trojan gör, bara mycket smidigare och med ett glassigare interface
.
Simpatico skrev:Nu när apple har gått över till Intel processorer är det, gissningsvis, bara en tidsfråga innan man kan köra OsX på pc om man skulle vilja det.
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |