Ja, nu är man 18, den heliga åldern för att köra MC med mera fjutt än 50/125 cc. Men jag är fortfarande i spirr åldern och vill höra Röda rpm och tjut. När jag tittade runt så föll jag för en RGV 250 eller en Aprilia RS 250. Framförallt pga av designen, dels för att de slumpas bort för en bra peng i närliggande Deutschland.
Jag resonerat med många MC vänner jag känner och jag har fått samma jävla svar "2-knabbare = 1 vecka kul, 6 veckor verkstad".
Stämmer detta? Är 2-takt så jävla illa. Min moppe nöp aldrig.. =) Sant är juh att de ger ifrån sig hisklig effekt jämfört med 4-taktarna. Vad ska jag göra? Ska jag slå till?
Om vi jämför de två? RGVn och RSn
Vilken är dyrast i underhåll?
Vilken håller bäst? Nyper skiten så är det surt... hur ska man överlag bete sig för att den INTE ska nypa sig? Hur länge håller en sådan motor innan jag måste göra grova ingrepp som t.ex. kolvar eller vevstake? Gör det någon skillnad hur mycket effekt jag tar ut. Får bara ha 25kw/34hp i och med att jag bara får köra Mellan
. Håller motorn längre innan skiten rasar ihop då?
Vad är det för försäkringsklass på respektive ?
Berätta gärna erfarenthet man kan råka ut för med en 250 2-takt !
Mvh Filip
Jag resonerat med många MC vänner jag känner och jag har fått samma jävla svar "2-knabbare = 1 vecka kul, 6 veckor verkstad".
Stämmer detta? Är 2-takt så jävla illa. Min moppe nöp aldrig.. =) Sant är juh att de ger ifrån sig hisklig effekt jämfört med 4-taktarna. Vad ska jag göra? Ska jag slå till?
Om vi jämför de två? RGVn och RSn
Vilken är dyrast i underhåll?
Vilken håller bäst? Nyper skiten så är det surt... hur ska man överlag bete sig för att den INTE ska nypa sig? Hur länge håller en sådan motor innan jag måste göra grova ingrepp som t.ex. kolvar eller vevstake? Gör det någon skillnad hur mycket effekt jag tar ut. Får bara ha 25kw/34hp i och med att jag bara får köra Mellan

Vad är det för försäkringsklass på respektive ?

Berätta gärna erfarenthet man kan råka ut för med en 250 2-takt !
Mvh Filip