Apilia RS 250 / Suzuki RGV 250 hjälp

Re: Re: Re: Re: mjäää...

McFille skrev:
Min RGV ligger i försäkringklass 6...men RGV250SP:n ligger på 70hp, så det är möjligt att de äldre RGV:na ligger i 5:an...men antaligen ligger de också i 6:an...

Betalar dock bara 1600 kr/året för hel/helförsäkring, då Bilsport & MC försäkrar hojen efter strypt effekt, då jag bara har mellanklasskort... :tummenupp

Hur funkar det? Försäkrar de inte alltid efter ursprungseffekt?

HA DE GÔTT

Inte Bilsport & MC. Om du har mellanklasskort...och din hoj är strypt och du har A begr. så får du billigare försäkring...men sen när ditt körkort blir vanligt A höjs försäkringen till hojen med ursprungseffekt...

McFille skrev:
Inte Bilsport & MC. Om du har mellanklasskort...och din hoj är strypt och du har A begr. så får du billigare försäkring...men sen när ditt körkort blir vanligt A höjs försäkringen till hojen med ursprungseffekt...

Det visste nog inte brossan när han försäkrade sin Rgv... :(

HA DE GÔTT

Re: Re: Re: Re: Re: Re: mjäää...

CayLe skrev:
Inte Bilsport och MC, dom försäkrar efter den nuvarande effekten.

Bara om du kör med mellanklasskort...då du MÅSTE köra med strypt hoj...annars försäkrar de efter full effekt... :fakta

strypning...

joo, den skall strypas, på pappret ivart fall....hehe

:tummenupp

är ni helt hundra på att dom flesta 250:orna drar så mycket soppa som 0.8 l :skrämd , det är ju som en bil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: mjäää...

McFille skrev:
Bara om du kör med mellanklasskort...då du MÅSTE köra med strypt hoj...annars försäkrar de efter full effekt... :fakta

Din jävel. Du som har en av de 3 stycken Japps RGV med EL-start.
Lyckos, skulle lätt inte banga... elstart ! vilken lyx! Jag ska nog titta mera på RSn... den verkar mera min stil. Den har former.

Tack för all hjälp. RGVn från 91-93 ligger på 58 hästar i effekt så klass 5 lär det bli... inte 6an.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla