Victor
Shake that ass!
Du gör väl som du själv vill. Men jag tycker man har tillräckligt att tänka på när man bromsar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Japp, det ska växlas, kopplas, lutas och fan och hans morsa. Bakbromsning får blir om ett par säsongerVictor skrev:Du gör väl som du själv vill. Men jag tycker man har tillräckligt att tänka på när man bromsar.
Nyteknik skrev:Aldrig.
Men om man är snabb. Och då menar jag snabb på riktigt. Då använder man den.
Det är väl inte direkt nånting man tänker på när man lärt sig, det kommer mer automatiskt...Victor skrev:Du gör väl som du själv vill. Men jag tycker man har tillräckligt att tänka på när man bromsar.
Förklara det för Christer så kanske han får upp farten lite till nästa säsong:Nyteknik skrev:Aldrig.
Men om man är snabb. Och då menar jag snabb på riktigt. Då använder man den.
stavgren skrev:Förklara det för Christer så kanske han får upp farten lite till nästa säsong:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=956046&postcount=37
Nyteknik skrev:Den hjälper Watz att behålla farten. Han använder den när vridet blir så starkt ut ur en del böjar att det skulle sladda bak om han lät bli. Så istället för att pruta på gasen och förlora varv/moment applicerar han bakbroms. Elegant. Som sagt: för dem som är snabba.
Nyteknik skrev:Den hjälper Watz att behålla farten. Han använder den när vridet blir så starkt ut ur en del böjar att det skulle sladda bak om han lät bli. Så istället för att pruta på gasen och förlora varv/moment applicerar han bakbroms. Elegant. Som sagt: för dem som är snabba.
rejser skrev:har tyvärr inte kört på bana med RR/sporthoj så det kan jag inte säga nått om, men nog fan borde det gå att slajda lite med en sån.
så om jag körde RR så skulle jag bromsa som fan med bakbromsen bara för att se om det funkar![]()
Tom Byron skrev:Ja, de som åkt motard å köpt kåphoj lägger pheta laktris iaf, in i kurvorna, sedan om det går någe fortare är ju en annan femma.
Räcker det till på en 500? Visst måste man väl slå av också?Chris Ash skrev:Förare som Doohan och Schwantz använde ju också bakbroms av samma anledning. Som sagt lite överkurs för de flesta på forumet, utom Watz då.....
Bj.O.rn skrev:Har motorbroms i överflöd, fotbromsen har jag aldrig använt, den är för övrigt helt värdelös på 916/996/998 säger dom som provat
/B
OlleR skrev:Räcker det till på en 500? Visst måste man väl slå av också?
Hursomhelst är det rätt imponerande, aldrig ens tänkt på det! Nu måste man ju prova nästa sommar![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |