WestW
.
Hur mycket använder ni bakbromsen?
Någon speciell teknik som används?
Berätta lite.
Någon speciell teknik som används?
Berätta lite.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
WestW skrev:Hur mycket använder ni bakbromsen?
MostWanted_NKPG skrev:rätta mig om ja har fel.
Gills det på internet, eller måste man ses IRL?Victor skrev:Ja, du har fel.
Ingen som kör fyrtakt och jag pratat med har sagt att han använt bakbromsen.
OlleR skrev:Gills det på internet, eller måste man ses IRL?![]()
Jo jag tror nog faktiskt jag kan säga det, inte för att jag menar på att jag är snabb på något sätt men jag vågar mer när jag har foten på bakbromsen! Och när det gäller motard så var det först när jag började ställa upp den på sidan som jag lärde mig att hitta rätt bromspunkt! Rätt är man väl kanske inte än, men BETYDLIGT närmare iaf!Victor skrev:Du räknas inte.
Men du kan inte seriöst säga att du kör snabbare/bättre när du använder bakbroms på en rad4a? Om du gör det så går det antagligen jävligt fort och sånt är ju alltid häftigt.
Fast jag är mera inne på ecce:s linje.
OlleR skrev:Jag använder då bakbromsen både på R6an och på husan, men speciellt på husan då när man vill gå in sidvägs i kurvorna![]()
Tekniken: Lägg an mot fotbromsen, lägg an på kopplingen, sätt i frambroms och bakbroms och "smeta ut" med kopplingen så det inte studsar. När man tycker det här funkar bra kan man börja vinkla ut baken lite också, och styra lite mer med frambromsen och fotbromsen(dock inte rekomenderat om man redan bromsar så hårt som det går...)
Jag kan inte direkt säga att jag kört utan bakbroms, jag blev tipsad om det på en bandag å provade några varv men det kändes bara fel! Vill ju att det ska kunna kasa bak när jag vill att det ska göra det!
Sen tycker jag det ser stiligare ut också![]()
Ärligt talat så klarar jag inte av att göra det med motorbromsen utan gör det mestadels med foten, och när det handlar om slide trampar jag ner två växlar ocksåLinuxs skrev:Jag använder nog inte bakbromsen så mycket...
*funderar*
Om jag vill gå på snedden genom kurvan behöver jag oftast en fegisfot i backen... Det innebär att jag inte kan använda fotbromsen. Fick ett tips att peta ner 2 pinnar och ta ut baken med enbart motorbromsen, funkar finfint så länge man kör med någorlunda attack, vilket man alltid gör!![]()
(Om ni inte fattade det så kör jag motard...)
ja måste fått ett halvt rätt där iaf! spänna upp baken eller få den å sätta sig är väll bra för dem som kör RR/bana.Victor skrev:Ja, du har fel.
Ingen som kör fyrtakt och jag pratat med har sagt att han använt bakbromsen.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |