Använder du AdBlock eller liknande?

Använder du Adblock eller liknande?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det blir fler och fler annonser som förstör upplevelsen på nätet. Numer finns smarta verktyg som plockar bort oönskade annonser. Funkar lika bra på aftonbladet.se som på Facebook.

Hur gör du?

Hör kanske inte hit, men på många ställen kan man betala för att SLIPPA få reklam. Tänker tex på vissa nätradostationer, i många mobilspel osv.

Man kan anta att de som betalar är de som kanske har det en liten aning bättre ställt än andra, dvs de som betalar är mer köpstarka än de som inte betalar. Om mitt resonemang stämmer så skulle då annonsörerna annonsera till "fel" folk? De når ju fel målgrupp. De andra har ju betalt för att slippa skiten? :confused:

Jag har inte känt behov men börjar överväga det.
Börjar bli snudd på löjligt på många sidor.

kom ihåg att använda filtret rätt i adblock, då slipper man all skit man inte vill se

kom ihåg att använda asterisk (*)

Jodå, men jag har känt att lite reklam är okej eftersom det inte är gratis att driva sidor.
Men som sagt: det börjar bli löjligt.

Håller me te fullo, kryssade i "Nej, men funderar på det" å de tog inte många sekunder efter de innan ja tog tag i saken å googlade upp de. Vilken skillnad de blev :tummenupp

Nej.

Funderar på det, men lider egentligen inte så länge jag slipper Viktor.

fanns inget alternativ för mig tycker jag... Använder det på en burk jag sitter vid, andra inte ;)
Har 6st "burkar" .

Det är visserligen den jag surfar mest ifrån ;)

Finns tyvärr inget bra till ipad än..... Nån variant kör via en proxy som filtrerar och sen skickar vidare, men det blir rejält segt.

Känns ju lite dumt att plocka bort annonserna med AdBlock när det är sidans levebröd, särskilt när man använder den så pass aktivt.

Känns ju lite dumt att plocka bort annonserna med AdBlock när det är sidans levebröd, särskilt när man använder den så pass aktivt.

Alternativet är att man slutar använda sidan för annonserna har, enligt min åsikt, blivit alldeles på tok för skrymmande.

När dom börjar hindra läsandet då går gränsen för mej.

Hör kanske inte hit, men på många ställen kan man betala för att SLIPPA få reklam. Tänker tex på vissa nätradostationer, i många mobilspel osv.

Man kan anta att de som betalar är de som kanske har det en liten aning bättre ställt än andra, dvs de som betalar är mer köpstarka än de som inte betalar. Om mitt resonemang stämmer så skulle då annonsörerna annonsera till "fel" folk? De når ju fel målgrupp. De andra har ju betalt för att slippa skiten? :confused:

Där tror jag att du har fel. Reklam "biter" hådare på de som har begränsade resurser. De med starkare resurser tittar inte på reklamtv, klickar bort reklam, slänger tegelstenen med pappersreklam som dimper ner i brevlådan etc etc.

Använder adblock och ett tillägg som tar bort det tomma utrymmet som blir kvar när reklamen försvinner.

Tyvärr tycker AdBlock att den gröna tummen är reklam så den rök också.

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...