Använder du AdBlock eller liknande?

Använder du Adblock eller liknande?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Satan vad mycket trevligare SH blev med adblock! :banana

OT men relevant i sammanhanget.
Jag får sjukt mkt telefonsamtal fr säljare på min mobil.
Finns det någon app som gör att man kan spärra specifika nummer fr inkommande samtal?

OT men relevant i sammanhanget.
Jag får sjukt mkt telefonsamtal fr säljare på min mobil.
Finns det någon app som gör att man kan spärra specifika nummer fr inkommande samtal?

Ja, finns gott om sådana främst till Android och det ska väl finnas med en inbyggd blacklist också om jag minns rätt (jag kör dock med tredjepartsprogram där man kan konfigurera bättre och spärra även sms och sånt skit). Har man nummerpresentation som "vem ringde" och motsvarande, så ser man försäljarna när det dyker upp nya nummer och slipper svara. För iPhone använder jag "360MobileSafe" på en jailbreak:ad lur - och den verkar göra vad den ska. Annars verkar det vara betal-appar för iOS och jag vägrar betala för sånt som jag inte kunnat testa ordentligt innan...

Provade just med Firefox och jag tyckte inte det var så störande.
Kör Opera annars och jag tror inte jag har några ad-ons (senil?) men jag ser ingen reklam.

Håller med, det är reklamen mellan iläggen som stör. Jag har inte använt adblock på flera år, reklamen på höger sida här på forumet kan man välja att se o läsa eller ignorera. Men som sagt, det nya med reklam mellan inläggen har fått konsekvensen att jag alldeles strax laddar ner adblock, trist.

När jag plötsligt fick reklam mellan VARJE inlägg i trådarna höll jag på att få frispel. Använder Opera och blockerar reklam selektivt. Brukar normalt bara blockera rörlig reklam eftersom det annars ofta blir problem med att ladda SH.com

Jag har inte något emot reklam som sådant. Så länge den inte dyker upp FÖR OFTA mellan inlägg. Orsaken till att jag blockerar är bara för att laddningen av SH.com inte ska strula.

Vill Egmonts reklamsäljare att vi medlemmar ska läsa reklamen så MÅSTE de begränsa den till vad sidan klarar, och dessutom inte göra sidan oläsbar! Andra sidor blockerar jag inte reklamen på, eftersom jag inte upplever att jag har problem med att ladda de sidorna.

Vore trevligt om någon ansvarig på sidan skrev några rader om det här nypåfundet med reklam mellan inläggen.

Tanken kan knappast ha varit att användarna ska installera adblock på sina datorer och smartphones?

Vore trevligt om någon ansvarig på sidan skrev några rader om det här nypåfundet med reklam mellan inläggen.

Tanken kan knappast ha varit att användarna ska installera adblock på sina datorer och smartphones?

Och nu är skadan redan skedd. Folk lär ju inte precis avinstallera adblock....

Och nu är skadan redan skedd. Folk lär ju inte precis avinstallera adblock....

Ja, finns gott om sådana främst till Android och det ska väl finnas med en inbyggd blacklist också om jag minns rätt (jag kör dock med tredjepartsprogram där man kan konfigurera bättre och spärra även sms och sånt skit). Har man nummerpresentation som "vem ringde" och motsvarande, så ser man försäljarna när det dyker upp nya nummer och slipper svara. För iPhone använder jag "360MobileSafe" på en jailbreak:ad lur - och den verkar göra vad den ska. Annars verkar det vara betal-appar för iOS och jag vägrar betala för sånt som jag inte kunnat testa ordentligt innan...

Hittade en app som verkar funka - Call Blocker

Nu även på torpet! 3G:t känns som fiber helt plötsligt :yoparty

Jag använder adblock för chrome, men sporthoj har fått ett undantag så att reklamen visas ändå.

Jag har inget generellt emot reklam, men när man tvingas titta på en 30 sekunder lång reklamfilm på yt innan ett 7 sekunder långt klipp, då blir jag lite putt. Sen har jag det på laptopen eftersom den är för trött för att orka med en jävla massa animationer hela dagarna..

Shit, råkade surfa in på Sporthoj utan adblock på. Det skulle jag inte ha gjort :gnissla

Shit, råkade surfa in på Sporthoj utan adblock på. Det skulle jag inte ha gjort :gnissla

SH är ensamt undantag i min adblock, dvs den enda jag tillåter reklam att köra på, och jag tycker inte det är så störigt utan att Swedie har gjort ett bra jobb att se till att reklamen laddas efter allt annat och att störiga blinkande saker hålls borta. Just nu är ingen reklam mellan inläggen heller, har inget minne av att det skulle varit så tidigare men var det så var det inget jag har stört mig på. Av slöhet har jag adblock på allt på jobbet och även om jag inte surfar privat där i någon större utsträckning så har jag inget minne av att det skulle vara så jävla mycket bättre där.

... fast bara därför så hängde en sida när jag skulle ladda. Säkert nån jävla reklambanner som den inte hittade :mad:

SH är ensamt undantag i min adblock, dvs den enda jag tillåter reklam att köra på, och jag tycker inte det är så störigt utan att Swedie har gjort ett bra jobb att se till att reklamen laddas efter allt annat och att störiga blinkande saker hålls borta. Just nu är ingen reklam mellan inläggen heller, har inget minne av att det skulle varit så tidigare men var det så var det inget jag har stört mig på. Av slöhet har jag adblock på allt på jobbet och även om jag inte surfar privat där i någon större utsträckning så har jag inget minne av att det skulle vara så jävla mycket bättre där.

... fast bara därför så hängde en sida när jag skulle ladda. Säkert nån jävla reklambanner som den inte hittade :mad:

Men nu åker Adblock snart på. Pop-up VARENDA gång jag går upp på sidan. Kör jag med mobilen är den dessutom omständig att få bort. Förr fanns noll-tolerans mot popups här men tyvärr verkar det inte längre vara så...

Men nu åker Adblock snart på. Pop-up VARENDA gång jag går upp på sidan. Kör jag med mobilen är den dessutom omständig att få bort. Förr fanns noll-tolerans mot popups här men tyvärr verkar det inte längre vara så...

Fortfarande Adblock :banana
Funkar alldeles utmärkt. Inte en annons på hela internettet så långt ögat når.
I kombination med FBpurity sliper man dessutom alla invites, delningar och annat crap på fejjan.
Har provat att slå av allt emellanåt, men man blir ju galen.

Hela nätet är ju förstört av annonser...... :huvet

Jag kör med Adblock och Noscript påslagen i Firefox, men gör undantag för Sporthoj om jag ska skriva något.
Men om jag bara ska in och kolla lite, så har jag dom påslagna. Sidan är mycket trevligare utan all reklam:fakta

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8