Använde såpvatten på ett däck som inte satt sig rätt

Slanglösa däck upplever jag som lättare att kränga än slangdäck - crossdäck glider inte runt på fälgen vill du testa så har jag ett par finndubb lösa du kan få lägga på då får du jobba yes/vatten funkar och blir ingen gravrost av det däckpasta är naturligtvis bättre .
Dragit nog många ventiler på hjulning så silikonspray är nono i min värld - pssss följt av svajig bakända när man hjular är inte kul

Cross-däck kan flytta på sig om man kör utan däcklås. Mycket pga det låga däckstrycket.

Cross-däck kan flytta på sig om man kör utan däcklås. Mycket pga det låga däckstrycket.
🙂Japp det kan dom aldrig kört utan lås mellan 0,6-1kg över brukar gå bra 👍 sitter lås på det som rullar på grus eller i skog hemma om det är slang i körv kör jag inte då den bränns vid hög fart/varmgång

17” med slang körde jag på 690:n (gamla 640/625fälgar med adapter men tröttnade trots på slutet gummilim och Avfettat/rengjort mot fälgen så drog det ventiler på glidande däck 😴sålde skiten så slapp man byta slang på löpande band
Vet inte men blev nog missuppfattad i svaret till hayabusaman som skrev att gamla crossdäck glider runt på fälgen vilket ja tolkade som han tyckte det var lättare att kränga 🤷‍♂️märks när man kränger om man gör rätt eller får jobba hårt - korta järn så får man ner däcket nog långa å jobbigt så är det risk det låter pssss om man har slang 😂🫣

Last edited:
I Garaget använder jag Biltema Däckpasta , Däckpasta köpt gissningsvis ca 2011 eller 2012.
Till trampcykeln använder jag vatten, tramphojen har samma aluminium bakfälg fortfarande.
Hojen är Inköpt begagnad 2011-10-08 enligt kvittot så snart 15 år har aluminiumfälgen på Crecenten klarat sig.
Framfälgen ingick i nytt hjul med generator i Navet vid någon "uppgradering" av tramphojen.
Vid punktering använder jag vatten och diskmedel ..... till tramphojen.
Har aldrig haft punka på MC.
Är det för jag är snäll och plockar upp alla skruv jag hittar överallt liggande utomhus ?

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back