Använda hjälm vs inte använda hjälm

TYST, jag ser på tv!:gnissla

[YOUTUBE-ID]w10wRig4ORc&NR=1[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]IVmVnvIZGsA[/YOUTUBE-ID]

Använd hjälm - annars kan ni bli sådär som de är på TV..
icon6.gif

Last edited:
Jag vill inte använda hjälm, men gör det en då för de e inget kul när man ligger i 200+ o får alla dessa småkryp i munnen, o ögorna så man nästan kör av vägen, jag vet jag ser dåligt med visiret nere :huvet men bätre det en att inte se alls med kryp i ögat.

Tycker polisen borde vara ute o bötfälla kryp för dom skadar bara när jag far fram.

Last edited:
Jag vill inte använda hjälm, men gör det en då för de e inget kul när man ligger i 200+ o får alla dessa småkryp i munnen, o ögorna så man nästan kör av vägen, jag vet jag ser dåligt med visiret nere :huvet men bätre det en att inte se alls med kryp i ögat.

Tycker polisen borde vara ute o bötfälla kryp för dom skadar bara när jag far fram.

just det, du är ju från götlaborg :inavel :näsblod

Naturligtvis ska man ha hjälm. Jag rekommenderar en MegaMan-modell för exellent skydd och stil.

Bifogat

• Crocheted-Mega-Man-Beanie-Helmet-capcom.jpg
    Crocheted-Mega-Man-Beanie-Helmet-capcom.jpg
    55 KB · Visningar: 89
  • Mega-Man-Helmet-Knitted-Hat.jpg
    Mega-Man-Helmet-Knitted-Hat.jpg
    145.1 KB · Visningar: 52
Faktum är att det finns en vetenskaplig undersökning på byte av luften i däcken, tror den var från tyskland eller Japan (nåt sorts samarbete)

Dom kom fram till att om man har däcken längre än tre år så kunde man spara typ 100-150 mil på däcken.
Vid en snabbare "förbrukning" så var det obetydligt.

Det hade med att göra att syret i däcket reagerade med gummit i däcken på insidan och när syret tog slut så började nån sorts skadlig kemisk reaktion.
Däcket blev hårdare och slets därmed lite fortare.
Men så länge det fanns syre så var det ingen fara. Så ett byte av luft på vår och höst rekomenderades om man inte körde så mycket.

Ska fixa en länk så fort jag hittar sidan där jag läste detta.

/K

Naturligtvis ska man ha hjälm. Jag rekommenderar en MegaMan-modell för exellent skydd och stil.

Personen på bild två har ju dessutom ett mc ställ i samma utförande som hjälmen, måste vara helt superbt bra. Windjammer snok o ett par kraftiga goggles gör honom till en riktigt välförsedd mcist

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park